Padirac skrev 2020-07-04 11:06:55 följande:
Det här är märkligare och märkligare - menar du nu att rappartering och extremism inte är mer än pejorativa uttryck.
Eller märkligare. Nej. Det du skriver nu stärker min uppfattning om att du inte kan vara objektiv, opartisk i din bedömning.
Om jag förstår dig rätt menar du att eftersom PS under längre tid - enligt dina egna mångåriga observationer - rapoorterat mer om högerextremism än vänsterextremism.
Du menar vidare att det förekommer lika mycket extremism på påde vänster och högersidan inom politiken, därför är PS opartiska och har slagsida åt vänster eftersom de inte rapporterar lika mycket om båda sidorna
Nu kommer det också fram att du menar att en del av det som PS rapporterar om högerextremism inte skulle vara extremism alls utan att det är ett pejorativa uttryck om något som (av dig) kan anses vara mainstream och inte alls extremt.
Detta väcker nya frågor, vilka exempel har du på detta med pejorativa uttryck?
det andra och viktigaste i argumenten... eftersom du själv anger dig ha slagsida åt höger - vilket kan bekräftas av att det finns en enorm slagsida i dina inlägg om västervinkling - så ifrågasätter jag i enlighet med de arguemnt du själv använder om du kan vara opartisk.
Jag ifrågasätter inte siffrorna du presenterar - det jag gör är ifrågasätta din förmåga att förstå det du bygger ditt argument på.
Om det argument du anvädender kan användas av just dig. Det finns ingenting som visar på att du skulle ha förmågan att göra en opartisk bedömning.
Om den typ av argument du försöker använda är giltigt så gör du dina egna slusatser ogiltiga,
Jag menar att ditt argument är falskt, du kan inte använda siffrorna på det sättet. Det blir nonsens av detta. Du begriper inte att du faller på eget grepp med detta argument. Du måste hitta ett annat argument.
fast jag undrar verkligen över det där med pejorativa uttryck..
Du kan knappast förneka att "extremism" och "populism" är nedvärderande uttryck. Som framgick av mitt inlägg har jag inte alls begärt att de skall rapportera lika mycket men att en slagsida på 100:1 är oerhört mycket. Jag börjar bli rätt trött på att behöva påpeka att jag inte alls har uttryckt det du påstår att jag säger.
Jag har inte påstått att jag skulle vara opartisk. PS gör det däremot men lever inte upp till det, vilket siffrorna visar. Du vill inte erkänna det, vilket inte direkt förvånar mig då du väl(?) stöder dagens regering men det är ändå rätt talande att man kan förneka det siffrorna visar. Antingen står PS själva så långt till vänster att betydligt fler rörelser framstår som extrema till höger för dem eller så vill de bara i oerhört hög grad uppmärksamma högerpopulism och inte ta upp vänsterpopulism och då är de inte heller opartiska utan står till vänster.