• Niaa

första försöket RMC

mininiss skrev 2016-08-30 16:00:24 följande:

hej på er tjejer!

jag behöver verkligen eran hjälp vi va på våran sista utredning idag och allt ser bra ut oss mig ocg min kille men hon Susanne gjorde en gyn test och skulle kolla mina äggblåser och hon hitta bara tre på vänster och 1 på höger så jag fick ta ett blodprov som ska skickas till stockholm är så orolig för kolla om jag har hög eller låg värde ve ni vilken jag måste ha snälla hjälp mig :[

Vet att det är jobbigt att vänta men det är svårt att gissa vad det kan vara enbart utifrån vad du har skrivit. Hoppas på positiva svar iaf!
  • Niaa

Har fått klartecken att köra ny behandling & äggplock nr 2 är beräknat till vecka 41:)

• Niaa
    Cia33 skrev 2016-09-02 14:21:20 följande:

Välkommen till tråden. Jag ska påbörja mitt tredje försök nu. Första fick jag några befruktade ägg, ett tillbaka (som inte tog sig), tyvärr inget till frysen. Andra gången fick jag bara ut tre ägg, varav ett befruktat som jag fick tillbaka och det testade jag positivt på. Tyvärr fick jag missfall efter ca en vecka. Så nu håller jag tummarna för vårt sista försök.

Välkommen tillbaka Cia33! Vad sa rmc idag? Fick du köra denna gången?
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-09-05 18:43:03 följande:

Välkommen till tråden. Var går du någonstans?

Orgalutranen kan svida lite, men det är inte så farligt. Den är bara lite annorlunda känsla att sticka med den då den inte är utformad som en penna som gonal f är. Lycka till på VUL.

Välkommen emmis84 :)

- och lycka till med första försöket! Det är en härlig känsla när man äntligen får sätta igång efter all väntan!
  • Niaa
    jooo skrev 2016-09-06 20:32:17 följande:

Åh nu hoppas vi!!! Håller alla tummar o tår!! Jag väntar på att få starta. Rmc ringde mig 3 ggr idag. Hade såklart glöm mobilen hemma för de va så stressigt imorse. Ska ringa upp imorgon o höra vad de ville. Hoppas på att de klurat ut en ny behandling plan.

Vad sa rmc jooo? Så nyfiken!
  • Niaa
    Emmis84 skrev 2016-09-07 16:00:57 följande:

Tack för välkomnandet

Jag går på RMC i Malmö.

Var går du/ ni någonstans?

Idag har jag tagit orgalutranen i 3 dagar. Den gick ändå helt okej att ta

Det svider lite efteråt men helt hanterbart.

Hur länge har ni tagit den sprutan vid kort protokoll innan äggplock?

Mitt första VUL är tydligen imorgon och inte idag som jag trodde.

Är så nyfiken över hur det har utvecklats

Lycka till imorgon emmis84! Låt oss veta hur det går :) blir det en nästa gång för oss också så hoppas jag på kort protokoll jag med!
  • Niaa
    Emmis84 skrev 2016-09-10 12:01:02 följande:

Har varit på mitt sista VUL idag. Nu väntar äggplock på tisdag

Åh vad jag är nervös och lite rädd för hur jag kommer att reagera.

Någon mer som står inför äggplock?

Åh, stort lycka till! Det är inte alls så farligt som man gärna tror, det kommer gå jättebra :) på tisdag börjar jag spraya sen dröjer det ytterligare två veckor innan jag får börja med sprutorna så det är lite drygt en månad kvar innan det är dags för äggplock för min del - då har du förhoppningsvis redan plussat!
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-09-12 16:46:08 följande:

VUL avklarat idag. Hade 5 större blåsor och sedan några lite mindre( som jag hoppas växer till sig). Ska fortsätta med samma dos och göra nytt VUL på onsdag. Så om allt utvecklar sig som innan så borde jag få äggplock på fredag eller kommande måndag.

Åh så spännande! Jag håller tummarna!
  • Niaa
    Cia33 skrev 2016-09-12 16:46:08 följande:

VUL avklarat idag. Hade 5 större blåsor och sedan några lite mindre( som jag hoppas växer till sig). Ska fortsätta med samma dos och göra nytt VUL på onsdag. Så om allt utvecklar sig som innan så borde jag få äggplock på fredag eller kommande måndag.

Åh så spännande! Jag håller tummarna!
  • Niaa
    jooo skrev 2016-09-13 19:28:06 följande:

Hej tjejer!!! Jag har känt mig annorlunda irriterad och känt dragningar i livmodern en vecka. Väntade mensen i söndags skulle påbörjat ivf 2 då fort den kom. Testade bara för att skynda på mensen eftersom ja varit ivrig att starta.....och vad händer. .Jag är GRAVID!!! Första plusset någonsin. Oh på egen hand utan nån hjälp..bara 10 kg lättare och rätt inställd på öevaxin. Alldeles chockad och ush oroar mig för missfall ush. Oron kommer va jobbig framöver men nu vet jag att jag kan få plus!! De känns underbart bra! Ville bara berätta. Jag håller tummarna både för mig o er !

Men va?! Herre gud vilken chock det måste ha kommit som? Så himla glad för din skull! Ibland sker mirakel < 3
Svar på tråden första försöket RMC