180611 skrev 2016-03-10 20:50:45 följande:
Ja kolla upp det o se vad de säger! Eller vet ni andra något om detta?
jooo skrev 2016-03-10 19:45:11 följande:Oj va spännande!! Va skönt att höra att även den andra sprutan gick ok!! Har du fått märken på magen? Inget illamående eller annat knas förutom huvudvärk? Hur har det gått idag?? Jag väntar fortfarande på mensen..suck!
Ja nu börjar det bli spännande! Så nyfiken på vad de ska säga imorgon när det ringer. O min planeringshjärna blir snart tokig. Vill veta allt nu!! ;) ja jag har ett blåmärke än så länge. Så helt ok ju! Nä kanske lite illamående men svårt att veta om det beror på detta eller om det bara är tarmarna som bråkar lite. Men är allt lite svullen. O allt gick väl bra idag. Är bara lite orolig över att jag redan har en så stor äggblåsa. Vet ni vad som händer om den liksom blir för stor? Men blir väl mest troligt äggklocka nästa vecka iaf. Spännande! Nä men vad konstigt. Vilken cykeldag är du på nu då? Är du säker på att du inte är gravid?
Usch vad jobbigt med din väntan jooo, varje dag känns ju evighetslång redan som det är!
Vad skönt att det gick bra idag 180611! Jag känner fortfarande att det är mycket jag ännu inte har riktig koll på, som vad som är optimalt med äggblåsorna då exempelvis.. Sa inte Gynekologen ngt om det? Vet ju själv att dom flesta frågorna tenderar att komma efter besöket och inte när man väl är där :p
Jo, det känns ganska bra med det långa protokollet men väntan är ju så himla lång mellan alla delmoment känns det som. Inga biverkningar av sprayen ännu så det är jag tacksam för! Inväntar nu blödning som ska komma mellan 8-14 dagar efter spraystart. Är på dag 8 nu. Blödningen ska tydligen vara en indikation på att nedregleringen har fungerat, så om det inte kommer ngn blödning vet jag ärligt talat inte hur man går vidare sen. Man kanske får börja om eller prova annan dos.. Menmen, en dag i taget försöker jag verkligen tänka, även om det är svårt ibland :)