• Niaa

första försöket RMC

Cia33 skrev 2016-01-25 21:24:36 följande:

Hej, är ny här och ska också komma igång med behandling. Jag träffade Karin Gunnarsdotter i dec och idag fick jag äntligen börja med korta protokollet . Var lite nervös för sprutorna, men det känns rätt bra. Känns skönt att bara igång efter nästan tre års väntan. Hade dessutom oturen att få en hemsk läkare i Eksjö som utredde, så det var en mardröm. Fick däremot underbart bemötande i Linköping.

Välkommen Cia 33! Det låter ju som att du kommit igång :) var i processen är du nu?
  • Niaa
    jooo skrev 2016-01-26 19:19:06 följande:
    Skönt att höra att mötet gick bra men som sagt konstigt att de inte hittat de tidigare ???????? ah långa protokollet tar tid men sett fler endo som kört de hoppas de blir bra! ! Ah ok..ja jag märker enorm skillnad. Inte fattat att ja haft så lite energi och varit så trött innan. Känner mig som en ny människa :P ja hoppas äl kommer igång som den ska nån ggn också. Men skulle behöva gå ner en del misstänker ja men klurigt värre /:
    Har du ingen äl alls eller är den svår att hitta? Jag har svårt att hitta äl med stickor, ibland får jag utslag men ofta inte... Doktorn har dock sagt att jag inte bör oroa mig eftersom vul visar att jag ägglossar som jag ska. Kanske samma för dig?
  • Niaa
    180611 skrev 2016-01-27 18:15:07 följande:

Believe hur gick det idag? Kram

Också nyfiken belive :)
  • Niaa
    believe 88 skrev 2016-01-28 15:51:34 följande:
    Japp överstimulerad kan man lugnt säga. Är man det så återför man inte finns risk att det blir värre än vad det redan är. Äggstockarna är svullna och vätska i magen.
    Usch då din stackare... :-/ hur kommer ni gå vidare nu då? / stor kram på dig!
  • Niaa
    180611 skrev 2016-01-30 20:34:59 följande:
    Hur går det med dig? Bättre?

Hur går det med er andra? Några nyheter?
    Nix, inget nytt här! Var på vävnadsprov i torsdags för att följa upp cellförändringarna, oroade mig ju lite att de skulle kunna dra ut på ivf men så länge de inte har blivit mycket värre så ska man kunna avvakta att avlägsna dom fram tills ivf försöken är klara. Så det kändes som en lättnad iaf

Är det äggblåsorna dom ska kolla på dig imorgon cia33?

180611 - har ni skrivit upp en frågelista inför första mötet än? ????
  • Niaa
    Anitram skrev 2016-01-31 20:08:38 följande:

Hej tjejer!

Här har ni en till som är inskriven på RMC i Malmö! Jag och min sambo var där i tisdags på vad de kallade för informationsmöte, men när vi kom därifrån hade vi redan fått alla medicinerna utskrivna och alla papper med oss hem. Jag var inte alls beredd på att det skulle gå så snabbt! 

Vi fick två stycken utomkvedshavandeskap två månader efter varandra (december 2014/januari 2015) och bägge mina äggledare sprack. Fortfarande lite oklart hur det blev som det blev eftersom de sövde mig och tittade in i buken men först hittade de inget och helt plötsligt blev jag akut opererad och förlorade äggledarna. Antar att det i vårt fall var lätt att räkna ut vad "felet" var. 

Var på Apoteket i fredags och hämtade ut allting och så snart mensen kommer ska jag börja med sprutorna! Känns så himla nervöst!! 

Åh vad spännande Anitram! Måste kännas skönt att få komma igång så snart! När beräknas mensen komma? Och då antar jag att det är det korta protokollet ni kör?
  • Niaa
    halfmoon skrev 2016-02-02 09:16:47 följande:

Hej allihop och lycka till till er som kommit igång! :)

Jag och min sambo har fått vår remiss ivägskickad till rmc malmö i början av januari och kort därefter fick vi hem ett brev med info att de håller tiderna inom vårdgarantin och att vi kommer få kallelse.

Ni som går i Malmö, hur långt efter det brevet fick ni en tid? Och har ni fått komma igång direkt sen eller har det varit väntan ett par månader till?

Hoppas på att vi ska få komma igång i vår och inte behöva vänta till hösten!

Hej halfmoon! Vi går också i Malmö och vi fick bekräftelsen på remissen hemskickad i början på november, och i början på januari blev vi sedan kallade till vårt första möte den 25/1. Så lite drygt 3 månader fick vi vänta efter att rmcs första brev dank ner i vår brevlåda tror det kan variera lite men du kan nog räkna med en två månader iaf
  • Niaa

Jag tänker inte heller berätta något om jag inte blir tvungen... Förstår att du måste ha hamnat i en lite knivig sits belive... Både jag och sambon bytte jobb i höstas så vi är båda fortfarande på våra provanställningar i någon månad till. Känns sådär att berätta för chefen vad man pysslar med då men har också ett väldigt flexibelt jobb som jag kan sköta när och var jag vill i princip. Det underlättar ??

Idag var jag och hämtade ut alla mediciner och vitaminer på Apoteket! Känns lite mer verkligt nu även om det fortfarande är några veckor kvar tills jag börjar med nässprayen

• Niaa
    halfmoon skrev 2016-02-03 13:14:11 följande:
    Låter som det var samma då, prolaktin. Läkaren som ringde mig och sa att jag behövde ta om det yrade också om tumörer på hypofysen om värdet var fortsatt högt. Hade kunnat slippa både den oron och förseningen med detta om jag fått rätt info. Tråkigt att det blev likadant för dig men tur att det blev normalt sen.
    Vad är det för prov ni har gjort? :-/

Kan förstå din otålighet belive88! Kommer ni då att försöka med återinföring i mars eller vad trodde dom?

Sen undrar jag med er som går i Malmö om ni har fått träffa en ny läkare varje gång ni är där eller om man kan räkna med att få samma varje gång?
  • Niaa
    Kezza skrev 2016-02-04 09:36:53 följande:
    Jag vet inte riktigt vad de var för värde. Det sa aldrig läkaren eller så sa hon det och så har jag glömt bort det bland all annan info vi fick. Jag vet inte om det nya provet blev bättre då jag inte har fått svar på det. Men jag antar att de nämner det på läkarbesöket.

Ja, det är väldigt tråkigt med all onödig väntan. Det känns som om varje dag räknas. Varje gång jag går till brevlådan hoppas jag att det ska finnas ett brev från Region Skåne! :)
    Det låter lite som tsh? Samma problem som jag har men usch ja, jag håller med! Det är verkligen mycket info och man är så rädd för att missa något! Igår fick jag ett tips om att logga in på mina vårdkontakter. Där kan man läsa alla sina provsvar och läkarjournalerna. Jättebra tycker jag!
Svar på tråden första försöket RMC