första försöket RMC
Såå lycklig just nu.
Min mens var en vecka försenad och tur var väl det för denna gången blev vi INTE nekade. Så imorgon börjar jag med menopur. ....
Såå lycklig just nu.
Min mens var en vecka försenad och tur var väl det för denna gången blev vi INTE nekade. Så imorgon börjar jag med menopur. ....
Väntan är jättejobbig. Och tyvärr så består hela processen av väldigt mycket väntan. Men man får försöka leva så vanligt som möjligt.
Ruvare igen. Tyvärr bara tre befruktade ägg och inget av bra kvalitet. Så de satte in två av dem. Så jag lär inte få något i frysen. Hoppas på att något av äggen tar sig, men jag börjar ställa in hjärnan lite på att vi nog får leta upp en privat klinik framöver.
Hoppas att det går bra alla som är mitt uppe i era behandlingar nu för september verkar vara magisk!! Jag är nämligen gravid!!!!! Spontant!! Efter 3 år utan ett plus! Så all lycka till er andra också nu!!! O Jooo Grattis till dig också!!!!
Gjort äggplock idag och fick ut 19 ägg..
Ska få besked imorgon om hur många som blivit befruktade. .
Läste en intressant sak som jag tyvärr misstänker stämmer in på mig. Om man har blodgrupp 0 så är det vanligt att man producerar färre ägg och att de är av sämre kvalitet. Sedan råkar jag vara 0- vilket ställer till ännu mer om man har otur. Har också stark misstanke om att mitt immunförsvar är överaktivt. Tror att planen blir att återhämta sig i vinter och kanske leta upp en klinik som tar dessa faktorer i beaktande, vilket landstinget inte gör.
Believe: tråkigt att höra. Vet hur det känns. Men ni har iallafall ett försök kvar. Man får lov att bryta ihop ordentligt och sedan komma igen.
Själv kommer jag att börja leta efter en privat klinik, men nästa försök blir troligtvis i vår. Vi ska flyta mm i dec så det är nog bäst att vänta tills alt lugnat ner sig lite.
Pratade med läkaren igår och nästa ÄP blir troligtvis i januari. Blir tyvärr långa protokollet igen men ska få menopur istället för purugon samt icsi. Läkarna hade varit väldigt förbryllade över att detta försöket gått så dåligt när det första gick så bra. Dom hade gjort ett spermaprov på sambon och det visade sig att han enbart hade 3 miljoner simmare denna gång jämfört med 50 miljoner förra gången. Även om det har varit väldigt tungt denna helgen känns det skönt att ha fått en förklaring. Känns dock psykiskt jobbigt att det är sista försöket för oss..
Ni blir det lite paus för oss. Vi kör igång igen efter novembermensen som lär komma i slutet av månaden, men ska försöka fokusera på annat tills dess. Jag kikar in meddela jämna mellanrum för att se hur det går för er <3
Hallå tjejer..
Hur får det för er?
Tyvärr tog min resa slut för någon vecka sen... blir att få göra nytt försök. Men nu vet vi ju att det funkar. Jag blev ju gravid men fick tidigt missfall. ..
Believe och Niaa, håller tummarna för er. Tror att vi har beslutat oss för att gå vidare till nordic TFS i Göteborg till våren. Men det blir nog inte förrän framåt april. Jag behöver lite paus för att andas ett tag. Sedan har vi fullt upp med flytt mm nu.
Hej på er. Kul att det gått bra. Själv kommer jag köra igång med nya försök under våren. Vi tog en lång paus efter sista misslyckade försöket ( och köpte nytt hus mm så det har varit fullt upp). Har inte bestämt klinik än men lutar åt nordic ivf i Göteborg.
Ja tiden går läskigt snabbt ibland! Ok är det något som oroar dig Believe88 eller är det bara lite lätt i överkant? Hoppas iaf att det går jättebra!
Hej Cia33! Kul att höra från dig! Känns det bra nu inför nästa omgång? Laddat upp med ny energi? Så kul med nytt hus! Kan dessutom vara rätt skönt med lite annat att fokusera på ibland. Vi byggde ju hus mitt i allt. Vet att grunden till huset gjordes samma dag vi hade äggplock och jag blev akut dålig o inlagd. Världens sämsta tajming men allt går! Man lär sig det tycker jag. Känner ni andra likadant? Att man bara löser allt som kommer i ens väg på nåt sätt. Det är inte alltid lätt men på nåt sätt så kommer man ju framåt fast kanske inte på det sättet som man trodde först.
Liten uppdatering från mig. Har pratat med nordic ivf i Göteborg och vi ska dit i slutet av februari. Förhoppningsvis kan vi börja med behandling i mars.
Den 14/ 2 bestämde sig lilla killen för att komma ut. ;)