• Cia33

första försöket RMC

Emmis84 skrev 2016-09-09 11:08:46 följande:

Hur länge har du sprutat med menopuren? Är det typ samma biverkningar som gonal-f? Tar du också orgalutran? Lycka till på ditt VUL

Jag började spruta menopur i måndags och ska lägga till orgalutran idag. De har typ samma biverkningar, fast jag fick ont i huvudet av gonal f. Det har jag inte fått än av menopuren.
  • Cia33

Ditt äggplock kommer gå bra Emmie, var inte rädd för att säga till om du tycker det gör ont. Då får man mer smärtstillande ( som är mycket snabbverkande och effektivt). Jag brukar distrahera mig själv genom att titta på monitorn så jag ser exakt vad de gör. Ganska intressant att se hur de hittar äggblåsorna och tömmer dem.

• Cia33

VUL avklarat idag. Hade 5 större blåsor och sedan några lite mindre( som jag hoppas växer till sig). Ska fortsätta med samma dos och göra nytt VUL på onsdag. Så om allt utvecklar sig som innan så borde jag få äggplock på fredag eller kommande måndag.

• Cia33

Dagens VUL avklarat. Såg bra ut, runt 10 blåsor, så det har hänt en del sen i måndags. Däremot tyckte Linköping att de ville vänta med ÄP tills måndag och istället sänka dosen menopur. Lite surt, hade hopats jag skulle få göra på fredag så att man kunnat vila under helgen.

• Cia33

Då var ÄP klart. 14 blåsor blev totalt 9 ägg. Så det är det bästa resultatet hittills. Håller nu tummarna för att alla tar sig. Den här gången överraskade min man med att vilja vara med på ÄP också. Gick bra.

• Cia33

Sist fick jag bara ut 3 ägg och bara ett av dem blev befruktat.

• Cia33
    mininiss skrev 2016-09-19 17:03:03 följande:

Hej på er tjejer! En fråga jag ska nu på ivf möte hur de går till men min fråga är hur långt tid tar det tills vi får börja eller står man på kö?

Beror på vart man går. Jag fick börja på första mensen efter mötet (går i Linköping). Men jag vet att det inte alltid fungerar så på andra ställen.
  • Cia33
    mininiss skrev 2016-09-19 20:04:55 följande:

Jag går i linköping också :) får man fråga vad de dom går igenom?

De går igenom resultatet av utredningen, förklarar hur behandlingen går till. Jag fick även göra ett VUL . Sedan får man en genomgång på hur man ska använda sprutorna (och testa på sig själv).

Vilken läkare ska du träffa? Jag har haft Karin som "huvudläkare" men även träffat några av de andra vid ingreppen. Alla har varit jättebra.
  • Cia33
    Emmis84 skrev 2016-09-20 14:12:51 följande:

Jag fick nyss reda på att inget av min ägg kom till frysen.. Känns tung

Nu hoppas jag verkligen att det lilla livet i mig vill hänga kvar..

Tråkigt, vet hur det känns. Jag har inte lyckats få något till frysen på mina två första försök, men jag hoppas att det går den här gången. Ska upp för insättning imorgon, så det bli spännande att se hur många av äggen som blev befruktade.
Svar på tråden första försöket RMC