första försöket RMC
Hur länge har du sprutat med menopuren? Är det typ samma biverkningar som gonal-f? Tar du också orgalutran? Lycka till på ditt VUL
Hur länge har du sprutat med menopuren? Är det typ samma biverkningar som gonal-f? Tar du också orgalutran? Lycka till på ditt VUL
Ditt äggplock kommer gå bra Emmie, var inte rädd för att säga till om du tycker det gör ont. Då får man mer smärtstillande ( som är mycket snabbverkande och effektivt). Jag brukar distrahera mig själv genom att titta på monitorn så jag ser exakt vad de gör. Ganska intressant att se hur de hittar äggblåsorna och tömmer dem.
VUL avklarat idag. Hade 5 större blåsor och sedan några lite mindre( som jag hoppas växer till sig). Ska fortsätta med samma dos och göra nytt VUL på onsdag. Så om allt utvecklar sig som innan så borde jag få äggplock på fredag eller kommande måndag.
Grattis Joo!
Dagens VUL avklarat. Såg bra ut, runt 10 blåsor, så det har hänt en del sen i måndags. Däremot tyckte Linköping att de ville vänta med ÄP tills måndag och istället sänka dosen menopur. Lite surt, hade hopats jag skulle få göra på fredag så att man kunnat vila under helgen.
Då var ÄP klart. 14 blåsor blev totalt 9 ägg. Så det är det bästa resultatet hittills. Håller nu tummarna för att alla tar sig. Den här gången överraskade min man med att vilja vara med på ÄP också. Gick bra.
Sist fick jag bara ut 3 ägg och bara ett av dem blev befruktat.
Hej på er tjejer! En fråga jag ska nu på ivf möte hur de går till men min fråga är hur långt tid tar det tills vi får börja eller står man på kö?
Jag går i linköping också :) får man fråga vad de dom går igenom?
Jag fick nyss reda på att inget av min ägg kom till frysen.. Känns tung
Nu hoppas jag verkligen att det lilla livet i mig vill hänga kvar..