• Cia33

första försöket RMC

Niaa skrev 2016-04-06 12:56:33 följande:

Hur gick det idag Cia33?

Jag var på cellprov idag och fick bekräftat att dom kommer skicka det på snabbsvar. Det innebär att vi har svar senast på måndag. Väntar även mensen i helgen så har jag tur och cellprovet ser ok ut denna gången så får vi kanske starta nytt försök redan nu istället för till hösten som farhågat :) vågar inte ropa hej riktigt än, får ringa RMC på måndag och se hur de tänker men enligt läkaren jag pratade med sist när vi fick avbryta mitt i allt, så är det mycket sällan de nekar någon en ny omgång om man går på det långa protokollet.

Jodå,allt gick bra. Några fler blåsor har växt till sig, även om vänster äggstock inte riktigt vill vara med. Rmc ringde och sa att de gör ÄP på fredag redan, så ikväll tar jag ovitrellen. Sist när de väntade över helgen så fick de bara ut 6 ägg ur 14 blåsor, så jag tror att de misstänker att några ägg smet iväg tidigt förra gången.

Har nu även meddelat chefen eftersom jag måste missa två möten. Han var som jag misstänkte väldigt positiv och det är inga problem att jag missar möten mm. Känns skönt att ha berättat även om jag gärna sluppit det.
  • Cia33

Har nu klarat av dagens ÄP. Blev 5 ägg denna gång. Nu får vi vänta över helgen och ska dit på insättning på måndag om allt går som det ska.

• Cia33
    180611 skrev 2016-04-08 22:37:15 följande:

Oo vad spännande! Hur mår du? Hur var detta äggplocket jämfört med första? Nervös helg framför er nu då! Lycka till!! Här hemma regerar rastlösheten. Idag röjde jag ut alla delar i vår säng o tvättade o dammsög och la på bikarbonat (som jag hört ska vara bra) organiserade o städade för fullt! Aldrig varit så rent hemma som sista veckan. Vill bara att det ska bli maj så vi får börja med vårt FET. Är så nyfiken på våra små piggeliner där i frysen:)

Mår bra, tyckte detta äggplock var lättare än förra. Var nog mer avslappnad nu. Sedan plockade de i princip bara på höger sida, de fick ut ett från vänster efter några försök. Min vänster sitter högre upp så den är svårare att komma åt. Hade Susanne denna gång, hon var också jätteduktig. Det jobbigaste med plocket var inte själva plocket, utan att jag var hungrig. Eftersom vi åker en bit så fick vi gå upp vid kl 04, sedan var det vår tur vid kl. 09:30.
  • Cia33
    jooo skrev 2016-04-09 11:10:11 följande:

Åh skönt att de gick bra!! Jag hade med Susanne tyckte hon va gullig :) är de idag de ska ringa om de "inte" blir av? Tyckte den dagen va så nervös ush. .men går säkert jättebra :):)

Ja, det är idag de ringer om det inte lyckades med befruktning. Håller mig sysselsatt med att sy så jag inte funderar för mycket.

Har inte hört om något alternativ till lutinusen.

Vet ej när de sommarstängt. När mitt första försök misslyckades fick jag köra igång igen på första mens efter bortfallsblödningen, så ca en månad efter jag visste att det inte tog dig. Förhoppningsvis så har dit försök lyckats ????
  • Cia33

Då var man ruvare igen. Fick tillbaka ett fint ägg idag. Tyvärr var det det enda som blev bra. Bara tre av fem ägg var mogna och bara det vi fick tillbaka fortsatte dela sig. Så det blir inget till frysen denna gången heller.

Hur går det för er andra?

• Cia33
    jooo skrev 2016-04-11 19:49:50 följande:

Åh grattis <3 skönt att ett såg fint ut!! Vi hoppas på att det blir lyckoägget!! Jag ska hålla tummarna!!Jag har inte fått mens men neg test så är helt inställd på att de är kört. Räknade inte så mycket med de halvdanna :P jag försöker jobba på min vikt..går till jobbet varje dag ( 1 timme fram o tillbaka) och äter bara sallad med olika protein. Godis förbud sen 4 veckor så ja hoppas att ja går ner så ja får påbörja försök 2 innan de stänger för sommaren ^^

Tråkigt, hoppas det löser sig. Lycka till med vikten. Tyvärr är hormoner och träningsförbud förödande för vikten.
  • Cia33
    180611 skrev 2016-04-11 21:42:31 följande:

Ja det är klart! Ibland tänker man inte;) måste kännas häftigt ändå? Längtar lite efter den känslan!!

Det gör det. Har bestämt mig för att tänka positivt och anta att det lyckats denna gång. Men man blir lite nojig med att leta tecken mm. Försöker låta bli det. Det jobbigaste är att jag måste ta det lugnt. Får ju promenera men kan ändå inte ge mig ut i skogen med samma tempo som jag brukar. Försöker ta rundor utan backar.
  • Cia33
    180611 skrev 2016-04-18 22:25:06 följande:

Visst är det typiskt att cykeln alltid ska ställa till det för en? Har du fått din mens än? Jag tror inte jag får nån ägglossning denna månaden. Testade fram tom dag 21 men ingenting. Så nu gav jag upp idag...

Surt, hoppas det blir bättre nästa cykel. Själv ruvar jag på. Har testdag den 29/4 så det är ett tag kvar. Jag blir nästan galen av att bara gå och vänta.
Svar på tråden första försöket RMC