• Emelie977

Är 18 år singel och vill bli gravid

Hej, jag är 18 år och är singel, jag går 2 året på gymnasiet och går vård. Jag bor med mina föräldrar. Hela mitt liv sen tidig ålder jag jag viljat ha barn. Jag vill gärna ha en bebis så tidigt som möjligt så varför inte nu? Jag är aldrig ute på krogen eller dricker inte.

Jag ska börja ta körkort nu i vår. Men jag vet inte hur jag ska göra, om jag gå klart skolan först eller inte. För jag vill inte vänta för länge.

• Svar på tråden Är 18 år singel och vill bli gravid
  • Anonym (J)
    Hallonmos skrev 2015-12-17 16:54:44 följande:

Varför det? Jävligt elakt av dig att hoppas på att någon ska förbli ofrivilligt barnlös!

Det är hennes signum att vara elak i trådar.
  • Anonym (vänta...)

Det kanske tycks mysigt och gulligt och lätt, men det är sååå svårt och jobbigt och ansvarsfullt att ha barn - så jag råder dig att VÄNTA tills du är i alla fall 25 år gammal och har en far till barnet som är bra!

Du hinner! Och det blir bättre så.

• Långbenopluto
    Varför det? Jävligt elakt av dig att hoppas på att någon ska förbli ofrivilligt barnlös!
    Jag menar inte för alltid, men iallfall minst tills hon är över 23......
    Anonym (J) skrev 2015-12-17 17:01:19 följande:
    Det är hennes signum att vara elak i trådar.
    Jasså Jag är ärlig och vågar stå för det utan att vara anonym
  • Emelie977

Varför måste man vara över 20 för att ha barn? Det fattar inte jag? Jag har alltid varit barnkär.

Jag min hund som jag har haft i 5 år mår jävligt bra :) ( hon som sa att jag skulle ha en hund först) :D

• fjanten

Har du ett eget boende och kan försörja dig själv och ett eventuellt barn så kör hårt. Dock antar jag att du har 0 i SGI eftersom du endast är gymnasieelev och eventuellt fortfarande bor hemma hos dina föräldrar. Då är det jävligt korkat att skaffa barn.

Ta studenten, flytta hemifrån, få en tillsvidareanställning och kör sedan. Kan i och för sig vara bra att ha en partner också.

• Jag är bara jag
    Ofrivilligt barnlös är man när man försökt två år utan att lyckas. Ts är inte i närheten av det. Ts hinner alla gånger få barn i framtiden. Grunden för att medvetet försöka få barn borde vara gått ut gymnasiet,ha en partner som vill ha barn,eget boende och stadig inkomst. Allt annat är bara oförståndigt och som bäddat för problem.
  • Ego Lovers
    Emelie977 skrev 2015-12-17 17:30:09 följande:

Varför måste man vara över 20 för att ha barn? Det fattar inte jag? Jag har alltid varit barnkär.

Jag min hund som jag har haft i 5 år mår jävligt bra :) ( hon som sa att jag skulle ha en hund först) :D

Det hjälper inte att man är barnkär. Vänta åtminstone så barnet kan få en far som också vill ha barn. Det är det minsta du kan göra för barnet. Sedan om du är 18 eller 48 skiter jag i men för barnet skull. Det finns en risk att du annars blir en av alla de kvinnor som fastnar i ensamstående låginkomstagare. Man har alltid bättre förutsättning både kvinnan och barnet om barnet har en pappa och mamman bor med fadern
  • Babyfeber

Jag hoppas inte att du är seriös nu?!
    Du har ingen inkomst, inget eget boende och ingen pappa till barnet. Tycker du själv att det låter som en bra grund att skaffa barn på?

Du säger att du ska skaffa ett sommarjobb och sen jobba parallellt med skolan. Vad säger att du får ett jobb? Du kanske har en mycket tung graviditet och inte orkar plugga och jobba. Du kanske blir sjukskriven. Hur ska du ha råd?

Hur tänkte du bli gravid? Ska du fortsätta bo hemma? Vad säger dina föräldrar om det?

Ta studenten, skaffa ett jobb, flytta hemifrån och träffa någon som också vill ha barn. Du hinner.

• Anonym (J)
    Snövits skrev 2015-12-17 17:08:14 följande:

Jag menar inte för alltid, men iallfall minst tills hon är över 23......Jasså Jag är ärlig och vågar stå för det utan att vara anonym

Du själv är lika anonym som ett sandkorn i en öken. Att du "vågar stå" för att du förbannat taskig och bitter i alla trådar får det stå för dig.
  • Anonym (Eh)
    Jag är bara jag skrev 2015-12-17 19:20:42 följande:

Ofrivilligt barnlös är man när man försökt två år utan att lyckas. Ts är inte i närheten av det. Ts hinner alla gånger få barn i framtiden. Grunden för att medvetet försöka få barn borde vara gått ut gymnasiet,ha en partner som vill ha barn,eget boende och stadig inkomst. Allt annat är bara oförståndigt och som bäddat för problem.

Ja och hon skrev att hon hoppas att TS inte kan få barn. Kan man inte få barn men vill ha så lär man bli ofrivilligt barnlös eller vad säger du?
Svar på tråden Är 18 år singel och vill bli gravid