• Babyfeber

Är 18 år singel och vill bli gravid

Jag hoppas inte att du är seriös nu?!
    Du har ingen inkomst, inget eget boende och ingen pappa till barnet. Tycker du själv att det låter som en bra grund att skaffa barn på?

Du säger att du ska skaffa ett sommarjobb och sen jobba parallellt med skolan. Vad säger att du får ett jobb? Du kanske har en mycket tung graviditet och inte orkar plugga och jobba. Du kanske blir sjukskriven. Hur ska du ha råd?

Hur tänkte du bli gravid? Ska du fortsätta bo hemma? Vad säger dina föräldrar om det?

Ta studenten, skaffa ett jobb, flytta hemifrån och träffa någon som också vill ha barn. Du hinner.

• Babyfeber
    Emelie977 skrev 2015-12-18 09:03:00 följande:

Nu tycker jag att det är du som är jävligt omogen!! Du känner fan inte mig och vet inte hur jag är som person! Du kan inte säga att jag är omogen bara att läsa vad jag vill?! Jag vet EXAKT vad som krävs för att ha barn så jag behöver inte att du läxar upp mig! Jag har växt upp för jävligt länge sen och har en jävligt bra framtid! Jobb har jag redan snart fixad direkt när kah slutat skolan så nog med de! Lägenhet är inte så jävla lätt att hitta i detta samhälle! Och min otroliga starka kärlek till barnet gör nog barnet lycklig och ekonomin får jag alltid hjälp med! Så du behöver inte berätta hur jag ska leva!

Din attityd här tyder på att du är omogen. Inget illa menat, du är 18 så det är förståeligt.

Varför inte vänta tills du har jobb, boende och en partner? Varför måste du ha barn precis just nu?
  • Babyfeber
    Pkb skrev 2015-12-18 10:35:47 följande:
    Dina råd är bra men jag kom ihåg att det var känsligt att bli kallad omogen i den åldern, man associerade inte det med ej vuxen än utan som att man var typ 11. Jag var mognare än de flesta i min ålder vid den tiden då jag fick ta hand om mig själv väldigt tidigt men jag kom ihåg hur vuxen man trodde att man var, nu 8år sedan kan jag tänka tillbaka på det och le för jag har utvecklats jätte mycket sedan dess och gör fortfarande!
    Jag omformulerar till att ts inte är vuxen och borde vänta tills hon är det.
    Jag fick mina första barn i år, samma år jag fyllde 26. Jag ville också ha barn när jag var 17-18 men jag tyckte själv att det var för tidigt. Väntade tills jag hade jobb. Har också rest en massa.
  • Babyfeber
    Pkb skrev 2015-12-18 11:24:32 följande:
    Det är ju jättebra om man har tålamod och självdisciplin att vänta tills man har allt fixat för sig innan man skaffar barn. Det är bra att kunna inse att tiden inte är mogen. Jag är tyvärr en såndär väldigt otålig typ, och är fortfarande hehe. Hoppas dock att min dotter om 12år kan tänka mer långsiktigt än vad jag gjorde, inte för att det blev en katastrof för mig och inget jag ångrar men det är ju lättare om man inte går i skolan fortfarande.
    Ja visst går det att få barn i gymnasiet. Men bättre förutsättningar än att vara singel, utan inkomst och utan egen bostad kan ju vara en bra början.

Jag tycker absolut att det är oansvarigt att planera barn under sådana omständigheter. Det står jag för.
Svar på tråden Är 18 år singel och vill bli gravid