Hallonmos skrev 2015-12-17 16:51:46 följande:
Ja och i värsta fall finns socialen. Kör på, det är Sverige vi bor i. Här låter inte myndigheterna barn dö av svält. Det ska man utnyttja. Skaffa så många barn du kan. Det är det smarta om man vill föra sina gener vidare.
HAHAHA JAG DÖR! Du är underbar Hallonmos.
Men skämt åsido. Jag fick mitt första barn när jag var 18, det gick inte åt helvete som alla siade om att de skulle göra. Det gick riktigt bra.Tackar Gud för en så fin unge, men något rätt måste väl jag också ha gjort :). Livet var självklart inte perfekt. Jag hade hoppat av gymnasiet pga depression och den första tiden med min son levde jag på socialbidrag. Självklart var det inte en bra situation att skaffa barn i och jag vet att som 18-åring är man inte färdigutvecklad som person men det betyder inte att man inte är kapabel till att ta hand om ett barn även om det inte är en optimal situation. Min son räddade mitt liv. Men det bästa vore om du gick klart gymnasiet, vet inte om du går en yrkesutbildning där men om inte så skaffa en tillexempel ky-utbildning, det kan vara skönt om man är skoltrött och vill ta en kortare utbildning. Om du sedan kunde jobba ett år så du får en bra SGI och bli medlem i a-kassan så har du ännu bättre förutsättningar. Du slipper vända på varenda krona för att klara dig med föräldrapenningen och du behöver inte oroa dig för att bli arbetslös. Jag läste upp några av mina betyg på distans medan jag jobbade som personlig assistent och tog hand om barnen helt ensam. Men jag var helt slutkörd så det är därför jag rekommenderar dig att göra det jag nämnde ovan. Vidare kan jag säga att jag nu 26år gammal väntar mitt 3e barn och jag har aldrig varit så slut och haft så ont i kroppen när jag varit gravid, man har verkligen mer energi när man är yngre. Den optimala situation handlar inte bara om ålder men det blir mycket lättare om man kan fatta vuxna beslut och tänka mer långsiktigt innan man skaffar barn. Dömmer ingen, talar bara utifrån mina erfarenheter.