• Anonym (Snart 40)

Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?

Jag börjar närma mig 40 och känner mig bara kåtare för varje år sedan jag passerade 30. Numera onanerar jag uppemot en 4 ggr per dag och har sex med mannen minst en gång dagligen (mer på helgerna). Tack och lov är mannen yngre och klarar av mitt tempo, till skillnad från exet.

Men vad beror det egentligen på att bi kvinnor bara blir allt kåtare med åren medan det avtar för männens del? Är det hormonellt? Jag känner mig numera i princip omättlig och skulle kunna ha sex hela dagarna. Tittar också mkt på porr.

Nog är jag väl inte den enda kvinnan som är så här?

När jag var yngre fick jag inte ut något alls av sex och hade endast sex för killens skull, men nu njuter jag verkligen.

• Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?
  • Åttionian
    Anonym (Jag med :-O) skrev 2015-12-08 09:25:09 följande:

Jag märker också att jag har fått en extrem ökning av sexlusten sen jag blev 30, vill hela tiden... Nu har inte jag den turen att sambon klarar det så jag får fixa det mesta själv.

Men det verkar inte roligt om jag bara ska bli kåtare ju äldre jag blir, är 33 och är sugen hela tiden :-/

Jag förstår inte hur män till sådana som dig inte kan få ångest, men det kanske de får... En otillfredsställd kvinna i hushållet liksom, det låter ju som ett... misslyckande.
  • MammAmma
    Åttionian skrev 2015-12-08 09:50:32 följande:

Hur tusan löser folk som är i ett förhållande detta, kan man ju undra. Jag är 25 och min lust är större än någonsin, men hoppas ju inte att jag skall behöva neka min framtida partner sex när vi är i 40-årsåldern.

Jadu. Kan bara konstatera att det 'klassiska' upplägget med äldre man - yngre kvinna borde vara tämligen kontraproduktivt och ologiskt när det kommer till att matcha varandras sexdrift.
  • Anonym (Lothar)
    MammAmma skrev 2015-12-08 09:57:27 följande:

Jadu. Kan bara konstatera att det 'klassiska' upplägget med äldre man - yngre kvinna borde vara tämligen kontraproduktivt och ologiskt när det kommer till att matcha varandras sexdrift.

Varför då?
  • Farfallos
    Anonym (Undrande) skrev 2015-12-08 07:29:39 följande:
    När skulle människorna ha dött vid 30 års ålder? Vilka rön visar på det?
    När... Ja, vår evolution har ju pågått under en längre tid, så exakt när eller under hur många och långa perioder medellivslängden var 30 år är svårt att säga. Vad som är medellivslängd är också svårt att säga. Ska man bara räkna dem som blivit 15 år eller alla? Ska man bara räkna kvinnorna (som inte sällan dog i barnsäng) eller ska man räkna... Nej, vi tittar bara på kvinnor. Det är en knepig fråga att svara på, men jag googlade lite på medellivslängd och hittade dessa:
    Läs första stycket på denna för att förstå hur det har varierat
    www.alltomvetenskap.se/nyheter/bra-att-veta-0

...och denna för att se hur det var i Stockholm på medeltiden
    www.svd.se/hur-lange-levde-man-pa-medeltiden

Att säga att kvinnor genom evolutionen blivit i medel 30 år gamla är nog en grov förenkling. Periodvis och geografiskt har det varierat både över och under den siffran.
  • Anonym (Barn?)
    MammAmma skrev 2015-12-08 09:57:27 följande:
    Men det är ju gott om trådar här som pekar på motsatsen, eftersom många kvinnors sexlust totaldör i 40-årsåldern ocskå, och då är det ju inte konstigt om äldre män söker sig till yngre och kåtare tjejer.
  • MammAmma
    Anonym (Lothar) skrev 2015-12-08 10:02:23 följande:

Varför då?

För att mäns drift sjunker med åldern medan kvinnors ökar. Därav: den minst logiska konstellationen (om man bara ska se till det sexuella) - äldre man och yngre kvinna. Den mest logiska konstellationen - yngre man och äldre kvinna.

Du har inte läst resten av tråden?
  • Anonym (Snart 40)
    Anonym (Barn?) skrev 2015-12-08 10:07:28 följande:
    Men det är ju gott om trådar här som pekar på motsatsen, eftersom många kvinnors sexlust totaldör i 40-årsåldern ocskå, och då är det ju inte konstigt om äldre män söker sig till yngre och kåtare tjejer.
    Det beror nog på andra saker, t ex att barnen upptar all deras tid, stress på jobbet eller att relationen är dålig.
  • Anonym (Snart 40)
    Åttionian skrev 2015-12-08 09:50:32 följande:
    Hur tusan löser folk som är i ett förhållande detta, kan man ju undra. Jag är 25 och min lust är större än någonsin, men hoppas ju inte att jag skall behöva neka min framtida partner sex när vi är i 40-årsåldern.
    Min partner är i din ålder och det funkar alldeles utmärkt!
  • Anonym (Snart 40)
    Hjul skrev 2015-12-08 09:11:34 följande:

Tror lusten också påverkas till det bättre av att man blir äldre och hunnit passera många stressladdade livsfaser?

Fast det där är väl ändå tämligen individuellt? Jag kan knappast påstå att det stämde in på mig iaf, då jag varit sen med ALLT inkl barn, familj, jobb, studier.
  • MammAmma
    Anonym (Barn?) skrev 2015-12-08 10:07:28 följande:

Nja. Det är nog troligare att de flesta kvinnors sexlust till just den mannen dött, i dessa trådar du beskriver. Men vi pratar ju nu om hur det generellt ligger till, inte på individnivå. Naturligtvis finns det män som inte känner igen sig i att lusten avtar med åldern, precis som det finns kvinnor som inte känner igen sig i trådstarten.

Själv är jag 32 år och känner definitivt igen mig i trådstarten. Och det har inte att göra med att jag vill ha barn (syftar på din tidigare fråga) då jag har redan fyra st och är klar med den biten. Det är biologiskt helt enkelt.
Svar på tråden Varför ökar sexlusten så mkt med åldern för oss kvinnor?