Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

En käftsmäll till undergångsprofeterna

RebeckaZ70 skrev 2021-09-28 08:07:32 följande:
    25 personer till sjukhus läste jag.

Olycka eller bombdåd?

Räddningstjänsten uppger för TV4 Nyheter att det sannolikt är ett föremål som har exploderat och att man utesluter "naturliga orsaker".

- Det ser man på skadorna, säger räddningstjänstens insatsledare.

...

Tre kvinnor är allvarligt skadade, uppger Sahlgrenska sjukhusets presstjänst för P4 Göteborg.

Olycka så tillvida att den som tillverkat bomben tagit i alldeles för mycket.

Samma som i Linköping för något år sedan.

Normalt brukar dessa sprängningar vara handgranater, max. Kanske bara bangers i vissa fall.

Inte den här gången.

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Det uppdateras hela tiden och så lär det väl fortsätta. Nu är det fyra allvarligt skadade.

Fyra personer är allvarligt skadade efter explosionen, uppger Sahlgrenska sjukhusets presstjänst. Det rör sig om tre kvinnor mellan 60 och 80 år, samt en man i 50-årsåldern. 

10 stycken uppges vara lindrigt skadade. Sammanlagt vårdas sexton patienter på sjukhuset kopplade till branden. De lindrigt skadade ska vara mellan 10 och 80 år gamla.

Tre kvinnor mellan 60-80 år och en man i 50-årsåldern.
  • Flash Gordon

Statsminister Löfven kallar till presskonferens nu 14:30.

Han kommer att förklara att detta är "oacceptabelt" och att man med kraft kommer att tillsätta en utredning för att "knäcka gängen".

• Flash Gordon
    Fiskpinnen i frysboxen skrev 2021-09-28 18:25:35 följande:
    Människor kämpar med allvarliga skador efter att ha blivit bombade i sina hem. Detta bara någon vecka efter att en annan bostad blivit bombad.

Men generellt är det tryggt påstår Löfvén.

Hur många måste skadas innan Löfvén fattar att det var längesen Sverige var tryggt?
    Lyssnade just på presträffen i efterhand.

Ja, han säger faktiskt det: "generellt sett kan människor vara trygga i sin vardag"

Så ofattbart tondövt.

Det var hundratals människor som låg i sina sängar, hemma i sina bostäder, som drabbades av en bomb.

Som mest består deras "skuld" i att de har haft "fel granne" i huset. Det är allt de har gjort för att drabbas.

Bor du i ett flerfamiljshus i Sverige så kan din granne får din lägenhet söndersprängd.
  • Flash Gordon

En vanlig dag i oktober

Gävle: skottlossning på restaurang vid lunchtid
    www.expressen.se/nyheter/misstankt-grovt-brott-i-centrala-gavle/

Farsta: En död, en skadad - polisen utreder om fel individer angripits
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/k6mMW9/uppgifter-16-aring-tog-skydd-i-porten-under-dodsskjutningen

----

- Det känns ju som att det ökar och ökar så det är klart att det är oroande
    - Det är ju obehagligt liksom att det är skottlossning i området ...

sverigesradio.se/artikel/linda-bor-nara-dodsskjutningen-kanns-som-att-det-okar-och-okar

För de som ägnat sig åt att håna folks rädslor alltså.

"Monster under sängen"

• Flash Gordon

Hej sosse!

Du som menar att det bara är "att tro på monster under sängen" när man är rädd för att råka ut för våld på gatorna.

Vad säger du om det här då?

Ett fint samhälle ni har skapat va?

Men fortsätt att skylla på offren ni. Att de överdramatiserar. Tror på "monster under sängen"

www.aftonbladet.se/nyheter/a/y4VVRx/khaton-13-efter-skjutning-mot-skolpojke-i-eskilstuna-jag-ar-radd

"Skolorna har fått en ny rutin. En rutin de önskar att de skulle ha sluppit: att hantera elevernas rädsla för att röra sig ute i staden."

"Jag vill inte gå ut, jag vill inte göra någonting, säger 13-åriga Khaton."

"Det är så dåligt, man blir rädd. Man känner sig inte trygg när man vill gå ut. Om jag exempelvis är bjuden på en fest känner jag att jag inte kan gå för jag vågar inte ens gå ut. Jag är rädd för att bli skjuten, säger Sama".

• Flash Gordon
    "Jag känner att man sitter i ett fängelse. Till och med ibland när man är hemma och hör lite ljud så blir man rädd."
  • Flash Gordon

Segeltorp är alltså villor får minst åtta miljoner.

Du kan inte längre köpa dig skydd åt dina barm. Du kan inte längre låta din tonåring ta bussen hem på grund av risken för rån. Följden blir att dessa övre medelklass föräldrar som har råd med dessa villor får köra sina barn med SUV:en hela tiden. 

Tilltron till, och intresset för att betala för och delta i, detta samhälle minskar i takt med att antalet hämtningar av barn ökar.

Bara så ni vet, den dagen det blir övertydligt.

www.expressen.se/nyheter/pojke-overfallen-och-ranad-i-sodra-stockholm/

En pojke har misshandlats och rånats i Segeltorp i Huddinge söder om Stockholm.

.

• Flash Gordon

Så i Eskilstuna sitter barnen i särskilt-socialdemokratiskt-utsatta-områden och är rädda.

I tiomiljonersvillorna i Segeltorp sitter barnen och är rädda.

"Det har varit sju fantastiska år", säger Stefan Löfven

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna