Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Det här blev i alla fall lite större än en notis

Handgranat kastas in i "fel" lägenhet (som om det fanns en "rätt" lägenhet att kasta in den i) och en kvinna skadas. Splitterskador i benen vad det verkar.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/V94Mn3/uppgifter-handgranat-inkastad--i-fel-lagenhet

Enligt polisens uppgifter har något detonerat i eller vid en lägenhet. En kvinna, som anträffades i anslutning till lägenheten, har förts med ambulans till sjukhus. Kvinnan ska ha fått skador i benet efter explosionen.

Hej, sossar vad säger ni om det?

"Är man inte med 'dem' så man säker"?

"Monster under sängen" blev till handgranat under sängen.

Så det kan gå i ert "tryggare än någonsin-Sverige"

Men in såg det inte komma, jag vet, jag vet ...
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Så, en av de bägge partiarbetarna rycker i alla fall snabbt ut för att försvara partiets rykte och politik

Bara ta ansvar för det ni ställt till med istället för att håna folks rädsla för våld genom att jämföra det med "monster under sängen"

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-20 14:03:03 följande:
    Att vistas i sitt eget hem kan numera = att vistas på fel plats vid fel tillfälle.
    Man kan argumentera för att hon valt att bo i "fel" bostadsområde - så kan man skjuta över ansvaret på henne i alla alla
  • Flash Gordon

För att citera en av partiarbetarna efter ännu en skjutning:

"Det har skjutits 21 salutskott från Skeppsholmen i Stockholm med anledning av gårdagens tillökning i kungafamiljen.#detnyasverige"

• Flash Gordon

Oklart vilket som är den djupaste lågpunkten.

Att en kvinna skadas av en handgranat som kastas in i hennes hem eller att ett barn blir träffat och avlider i en drive-by-skjutning.

Det är så många lågpunkter ...

twitter.com/susbirgersson/status/1439865474485993473

Låt mig gissa: "Hon befann sig i fel lägenhet vid fel tidpunkt"?

• Flash Gordon

Snart får de bägge Partiaktiva på forumet byta skiva.

Nu går Damberg och talar om att kunna vräka kriminella som skapar otrygghet i bostadsområden - oklart dock vart de skal flytta och hur de påverkar tryggheten där.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/1OjJyX/s-gar-fram-med-hardare-rattspolitik-har-funnits-en-angslighet

Ganska långt ifrån den bilden som Partiarbetena länge spridit i tråden om att folks rädsla för våldet är att tro på "monster under sängen" och påståendena om att "är man inte med dem så är man trygg".

Tänk att de som varnade och larmade fick rätt igen.

• Flash Gordon

Partiets kongress är visst den 3-7 november. Efter det får vi se vad de nya talepunkterna för Partiarbetarna blir.

Smakprov på vad som kan tänkas komma här på forumet framöver ges av Damberg och någon SS(U):are här

- Det är ingen mänsklig rättighet att få terrorisera sina grannar. Samhällets möjligheter att vräka kriminella måste bli större

- det ska vara jävligt jobbigt att vara kriminell i Sverige

- tuffa straff är högprioriterat

- Kriminalitet skapar otrygghet och begränsar människor liv.

- Det fanns en ängslighet tidigare att beskriva en del problem, man ville inte ses som rasistisk och så vidare

• Flash Gordon

Socialstyrelsen har gett ut en ny skrift

• Flash Gordon
    Explosion i Centrala Göteborg - Livräddning pågår

Vad säger Partiarbetarna om det? Tryggare än någonsin? "Ingen fara"?

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna