Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

auster skrev 2019-11-10 01:33:45 följande:

Lugnt i Kabul och i Syrien ikväll. Inga rapporter om våldsdåd.

I Malmö har det hittills ikväll rapporterats om ett större bombdåd och skjutningar på öppen gata. Totalt två personer med livshotande skador

Löfven noterar att anmälningsbenägenhet har ökat kraftigt på sistone och ser fram emot att få välkomna de IS-aktivister Turkiet flyger hit på måndag.

Avpixlat rapporterar sällan om Syrien eller Afghanistan.

Gör om - gör rättTomte
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-11-11 17:06:43 följande:

Nu ska Malmöpolisen verkligen ta i med hårdhandskarna mot de kriminella som skjuter ihjäl barn och mammor med spädbarn i famnen! Man ska kalla in dessa kriminella och... prata!

www.dn.se/nyheter/sverige/kriminella-i-malmo-kallas-till-mote-for-att-stoppa-upptrappning/

Kriminella i Malmö kallas till möte för att stoppa upptrappning

Efter de senaste dagarnas skjutningar kallas nu kriminella till möte med polisen i Malmö. Mötet ska ske under tisdagen i hopp om att förhindra en upptrappning.

- Det behöver inte vara de mest våldsamma, eller någon ledare, som kommer. Bara de har legitimitet och att andra lyssnar när de snackar, säger polisen Glen Sjögren, koordinator för projektet Sluta skjut.

Efter vad jag har förstått är detta en del av en modell som polisen i USA ganska framgångsrikt har använt för att bekämpa gängkriminalitet.

Inte enbart förstås, utan tillsammans med en slags punktmarkering av dem som fortsätter med kriminaliteten.

Jag tycker det verkar bra med en handlingsplan där polisen också utlovar resultat inom cirka ett halvår.

Det är märkligt att ni inom nyhögern alltid är så negativa till poliser - för handen på hjärtat: Är det inte polisen som bäst vet vad de behöver för att bekämpa kriminalitet?

Knallpulverhögern har väl inget annat recept än att panga på med att allt är såssarnas och Reinfeldts fel och att polisen inte vet vad den gör.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-11-12 00:02:52 följande:

När man för en gångs skull intervjuar en annan kriminolog än Jerzy S slipper man de vanliga flosklerna och bortförklaringarna och får istället veta hur det verkligen ligger till:

www.svt.se/nyheter/inrikes/kriminologen-sverige-varst-i-vasteuropa

Kriminologen: Sverige värst i Västeuropa

När det gäller unga i åldern 15-29 år sticker Sverige ut i statistiken - inget annat land i Västeuropa har så många i den åldern som är inblandade i skottlossningar och dödsskjutningar. Det säger kriminologen Ardavan Khoshnood i kvällens Aktuellt.

Han säger att man inte kan veta exakt vad det beror på att Sverige sticker ut så pass i statistiken.

- Men det finns spekulationer. Tillgången på vapen är till exempel mycket god och en annan anledning är att vi i Sverige har varit otroligt naiva under väldigt lång tid med att ta tag i den här frågan.

- Det finns folk som har skrikit sig hesa i tio, tjugo år om situationen utan att det tagits på allvar, säger Ardavan Khoshnood.

Han säger också att vårt grannland Danmark har varit bättre på att reagera på den grova brottsligheten än Sverige.

Ett utmärkt exempel på mångfalden inom public service - att man intervjuar en KD-politiker.

Och förersten - tänk vilket oherrans liv det hade blivit på det nyauktorirära gänget här på FL om SVT intervjuat en före detta S-politiker och presenterat hen som kriminologSolig
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-11-12 00:21:03 följande:
    Allt är oppositionens fel, sa vår Bill.
    Men är du inte upprörd över att SVT enbart presenterar honom som kriminolog och mörkar att han har varit KD-politiker.

Tror du att det är ett exempel på att orbaniseringen av SVT har påbörjatsSkrattande
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-11-12 00:37:32 följande:
    Att han är en före detta KD-politiker betonades mycket tydligt i inslaget i Aktuellt (till skillnad mot hur man brukar göra med S-, MP- och V-märkta motsvarigheter).
    Inte i texten du länkade till och eju heller i intervjun som SVT tillhandahåller. Inte ett ord om att det handoar om en KD-politikerFörvånad

Äsch, jag skojar baar med dig, just för att du och andra inom den nyauktoritära rörelsen för mig framstår som linslöss som beskriver världen utifrån de exempel de hittar som anses stämma med världsuppfattningen.

Inte bryr jag mig om att man underlät att varudeklarera KD-politikern när han presenterades som kriminolog.

Jag tyckte förresten att de han sa var intressant - noterade du förresten att han var mycket positiv till Operation Rimfrost.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-11-17 21:25:59 följande:
    Det är nya tider nu. Även Aftonblaske-Lindberg, som ju normalt sett är en pålitlig S-demagog, verkar så smått vara på väg att ansluta sig till "den nyskrikauktoritära rörelsen", eller vad du nu kan hitta på för roligt namn på de som inte stödjer saft- och bullarkriminalpolitik och ett evigt Löfvenskt maktinnehav:

Ja, det verkar rimligt. Det är väl en uppfattning som delas av de flesta inom S och även en del andra partier.

Hade du fått för dig att jag är av en annan åsikt?

Mitt svar till dig handlade om att man inte kan generalisera utifrån självvalda exempel - och det är något helt annat än straffpåföljder för enskilda gärningsmän.

Vad gäller folk som har för vana att spränga eller skjuta på andra så är det inte svårare än att ett längre straff innebär att de under en längre period inte har möjligheter att spränga eller skjuta.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-11-29 13:34:28 följande:

Återvändande IS-terrorist har anhållits av polis misstänkt för försök till allmänfarlig ödeläggelse, vapenbrott och grovt olaga hot:

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/uppgifter-anh%C3%A5llen-man-%C3%A4r-is-hemv%C3%A4ndare-1.20940736

Det var väl bra - att han anhållits, alltså.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-12-04 14:37:29 följande:
    Det var väl bra... så länge det varade. Han släpptes dock nästa dag.

Nu har denne återvändande IS-terrorist visst gripits igen för ett nytt brott:

www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/v%C3%A5ldsman-gripen-efter-stort-polisp%C3%A5drag-1.21141269

Våldsman gripen efter stort polispådrag

Polisen larmades först om att en man med hammare gick runt och mumlade att han skulle slå ihjäl någon. En stund senare anträffades en skadad släkting till honom som nu har körts till sjukhus. Ytterligare en stund senare grep tungt beväpnad polis en misstänkt.

Samma man greps så sent som förra veckan efter ett större polispådrag i Frölunda och betraktas av polisen som en IS-återvändare.
    Mm, jag känner inte till detaljerna - men som icke insatt i vare sig juridik, psykiatri eller det som hänt så kanske jag ändå höjer ett litet ögonbryn.

I så fall - med reservation för att jag inte är insatt - tyckte jag att det var värre att fem av killarna som misstänktes för att ha satt eld på bilar för miljontals kronor frikändes.

Tycker du att man ska sänka kraven på bevisning i svenska domstolar?
  • FDFMGA
    Intenu67 skrev 2020-01-25 17:52:48 följande:

[quote=80042118][quote-nick]FDFMGA skrev 2019-11-17 22:32:14 följande:[/quote-nick]

Ja, det verkar rimligt. Det är väl en uppfattning som delas av de flesta inom S och även en del andra partier.

Hade du fått för dig att jag är av en annan åsikt?

Mitt svar till dig handlade om att man inte kan generalisera utifrån självvalda exempel - och det är något helt annat än straffpåföljder för enskilda gärningsmän.

Vad gäller folk som har för vana att spränga eller skjuta på andra så är det inte svårare än att ett längre straff innebär att de under en längre period inte har möjligheter att spränga eller skjuta.

[/

Är det? Man kan ju fortfarande få 130 Tim samhällstjänst för att gruppvålta en minderårig.

Så när ni sossar går i bräschen och tar bort era värdegrund-nämndemän så kanske vi kan få ordning på detta inom ett par årtionde iaf. Bättre än så blir det inte! Antar att tom du nu har börjat inse att det mesta du har tänkt och trott på i ditt vuxna liv bara har varit fel fel fel

Tok heller.

Jag är mer övertygad idag än för några år sen att skrikhögern i allmänhet appellerar till de klenaste förstånden och att SD-svansen i synnerhet lockar till sig dem. Dessutom uppfattar jag det som mer troligt numer att babblandet mer fungerar som en markering av grupptillhörighet än försök till dialog med folk utanför den infantila åsiktskorrridoren.

Jag är också övertygad om att det finns få sossar, nämndemän eller inte, som anser att samhällstjänst är en lämplig dom för någon som deltagit i en gruppvåldtäkt. Däremot kan jag mycket  väl tänkta mig att babbelhögern mässar om att det förhåller sig så på babbelhögerns interna bönemötenTomte

Jag tror heller inte att en del domar som jag och andra sossar uppfattar som märkliga beror på nämndemänen, utan exempelvis på att kraven på bevisning bland domarna/juristerna är för hög.

Iva Arpi skrev nyligen om en man som gripits med en bomb i sin ryggsäck, att mannen inte kunde dömas i och med att han förnekade kännedom om någon bomb utan påstod att han trodde att det var narkotika han hade i säcken. Enligt Arpi, alltså.

Själv läste jag nyligen en intressant och till domstolarnas bevisvärdering kritisk artikel i Dagens Juridik

Ska se om jag hittar den. Du kan ju gå i polemik med skribenterna och förklara att din forskning ger vid handen att de har fel, att det handlar om värdegrunden hos nämndemän som är sossarSkrattande

https://www.dagensjuridik.se/debatt/felaktig-bevisvardering-gor-att-brottslingar-gar-fria-det-totala-bevisvardet/
  • FDFMGA
    Intenu67 skrev 2020-01-25 19:29:38 följande:
    Ajdå! Trodde att du hade vaknat till lite vilket du verkar vilja göra sken av här.

Men tydligen så tillhör du fortfarande fallangen som har varit naiva, vi.såg det inte komma och Sverige har aldrig varit tryggare.

Tur att vi vanliga iaf kan inse att även de partier vi har rösta på har samma problem som ni.

Har man IQ över 80 så vet man att det inte är otur eller några tillfälligheter att det ser ut som det gör i Sverige 2020.

Jaja för mig är det helt obegripligt att man kan titta sig i spegeln och samtidigt låta kvinnor barn och framför allt invandrar vara otroligt utsatts bara för att man ska få behålla sin lön
    Tja, jag har utgått från att tutingen som spammat internet och FL i minst 10 år aldrig har haft någon lön. Det är ju iofs en gissning men så gott som allt hen skrivit tyder ju på att hen har vissa likheter med Faster Fantasia, du vet hon som reser i fanatsin.

Åtskilliga av de mest frenetiskt viftande SD-svansarna skulle må bra av att få komma ut i samhället och möta folk och på så sätt verklighetsanpassas.

Det blir ju så mycket tok om man bara sitter på kammaren och delar länkar och annat med andra svansar samtidigt som man kanske ropar på mamma att man vill ha en Risifrutti till.

Min favorit är när hen framträdde som SD-tjejen som lyckats få sin pappa, den blivande nobelpristagaren, att rösta på SD.

Pappan skulle få nobelpris i tåg. Inte utan att man kan tänka sig att tutingen har ett leksakståg med tillhörande räls på kammaren.

Tut, tut.

För övrigt. Om du tänker efter ordentligt så finns det inget parti som borde vara mer angelägna att komma tillrätta med illegala sprängningar och skjutningar än S. Lyckas man inte få till en kraftig minskning är sossarna rökta efetr nästa val. Lyckas man däremot så kan man åter få ett balanserat fokus på invandring, att det finns negativa och positiva effekter med invandring, men att de positiva överväger.

Tänk bara på alla lågavlönade och slitsamma jobb som få om ens någon etnisk svensk skulle kunna tänka sig annat än möjligen som sommarjobb. Jag var nyligen och hälsade på en äldre släkting, först på sjukhuset och när han var medicinskt färdigbehandlad på ett kommunalt korttidsboende. Vad tror du de som jobbade där hade för ursprung?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna