Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Soppköket skrev 2019-03-10 23:46:55 följande:
    Alla fattar väl att risken att bli skjuten är löjligt liten för gemene man. Vi kan lätt acceptera en dubbling av antalet skjutningar utan att det kommer skada någon oskyldig. Vad skrikhögern inte förstår är att det vi ser är en naturlig utrensning kriminella emellan.
    Nja, en dubbling av antalet skjutningar leder rimligen till att ungefär dubbelt så många helt utomstående drabbas.

Det är enkel matematik. Har du möjligen studerat matematik med "Man med navelludd" som lärare.

Det är i så fall inte helt lyckat om man har som ambition att förstå ens de enklaste matematiska sambandSkrattande
  • FDFMGA
    skadeskratt skrev 2019-03-12 23:26:23 följande:
    Att befintlig mångdubbling givit en mångdubbling är antagligen för svårt för den vars gärna tycks bestå av naveludd.
    Påminner lite om hen med navelludd. Hen brukade också stava hjärna med g

Nåja, det fick hen väl gärna göra.

Det var ju gulligt att hen försöktege hjälp och stöd till sina medvurmare här på FL.

Det tycks hen ha lyckats med, åtmisntone med avseende på språkhanteringSkrattande
  • FDFMGA
    skadeskratt skrev 2019-03-12 23:47:05 följande:
    Har du bagsat på dig lille vän`?
    Nja, källan till den lilla lukt du känner kommer från dina julskinkor.

Men det är gulligt att du står upp för dina medvurmare till julskinkans försvar.

Kanske ni ska starta en Facebookgrupp "Stå upp för Ebba Busch Thors julskinka" och organisera bojkott av affärer som säljer skinka i maj med annat namn än julskinka.

Mot bakgrund av ämnet för bojkotten kan ju tomtedräkt vara en lämplig uniform för gruppenTomte
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-03-13 05:53:19 följande:
    Det begriper du väl, att polisen har fel. Fråga bara expertpanelen här på FAMILJELIV, dom vet minsann att sätta folk på plats när dom inte kan stava. Eller fatta när dom har fel.

En spaningsledare på plats, som jobbar med eländet dagligen....han kan ju inte veta bäst.

Vad som händer i samband med riktiga incidenter...

Nääädå. Nu kommer vi snart få reda på hur vi blivit matade med vilseledande info från polisiära källor.
    Kanske det är din egen oro och ängslan för att bli ett offer för gänglriminalitet som utgör ett oöverstigligt hinder för dig att förstå vad Padirac skrivit.

Han har inte påstått att det inte finns någon fara för allmänheten,  han har bara försökt hjälpa ängsliga själar att göra en einlig riskbedömning.

Och risken för en genomsnittlig utomstående person att bli skjuten är mycket liten, en risk som varken blev större eller mindre av att ingen utomstående blev skjuten i Älvjö.

Jömför gärna med risken att bli skadad eller dödad i en arbetsplatsolycka, en trafikolycka eller en flygolycka. 

Det är bara några dagar sen fyra svenskar omkom i en flygolycka.

Att sätta in något i ett sammanhang är inte detsamma som att förneka detta.

Jag tror att det handlar om skilda världar som möts och inte förstår varandra, en där man helt och hållet skapar sin omvärldsuppfattning utifrån exempel man själv valt ut och ett där man relaterar till den omgivande verkligheten.

Att påstå att flygresor är säkra är inte ett sätt att håna dem som lider av grav flygskräck eller att förneka att olyckor sker - utan ett sätt att sätta in resorna i ett sammanhang.
  • FDFMGA
    skadeskratt skrev 2019-03-12 23:47:05 följande:
    Har du bagsat på dig lille vän`?
    Ursäkta, jag såg inte din fråga förrän nu.

Ja, alla har vi varit små, så visst har jag bajsat på mig - men det stora flertalet småbarn utvecklar sin motoriska och kognitiva förmåga och blir så småningom vuxna och ansvarstagande samhällsmedborgare

Hur det ligger till med motoriken bland forumets SD-vurmare har jag ingen uppfattning om - men den kognitiva förmågan eller mer specifikt förmågan att tolka enkel information i textform tycks vara synnerligen outvecklad.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-04-05 09:21:06 följande:
    Bättre att gå direkt till källan:

www.bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2019-03-28-slutlig-brottsstatistik-2018---anmalda-brott-samt-konstaterade-fall-av-dodligt-vald.html

Dödligt våld med skjutvapen

Skjutvapen användes i 40 procent av de konstaterade fallen av dödligt våld 2018, vilket kan jämföras med en motsvarande andel på 35 procent 2017. Antalet fall av dödligt våld med skjutvapen ökade från 40 till 43 fall.
    Hm, jag tror att du behöver lite guidning.

Så här står det i BRÅ-rapporten:

I region Stockholm konstaterades 11 fall (?8 fall)

Behöver du hjälp att räkna ut hur stor den minskningen är procentuellt så säg gärna till. Procenträkning tillhör väl mellanstadiets mer besvärliga matematikSkrattande
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2019-04-05 10:34:50 följande:

I region Stockholm konstaterades 11 fall (?8 fall)

Behöver du hjälp att räkna ut hur stor den minskningen är procentuellt så säg gärna till. Procenträkning tillhör väl mellanstadiets mer besvärliga matematikSkrattande

I region Stockholm konstaterades 11 fall (- 8 fall) 

• FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-04-05 10:44:34 följande:
    Jag som värderar människoliv lika oavsett om den ihjälskjutne bor i Stockholm eller inte tittar hellre på statistik över dödligt våld för hela landet. Jag ser det inte som någon framgång att folk år 2018 i större utsträckning skjuts utanför huvudstaden än 2017.
    Mm, det fanns intressanta fakta i den nationella översikten, som att en så stor och växande andel av det dödliga våldet förekom i parrelationer.

Men det förvånar mig inte att P4 Stockholm fokuserar på den kraftiga minskningen av dödligt våld ism skjutningar.

Det gäller att lära sig vilket täckningsområde en kanal som P4 Stockholm har så slipper man förvånas över deras fokusSkrattande
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-04-08 22:42:53 följande:
    Att du skriver som en exakt kopia av FD.....det är knappast meriterande och tro för all del inte att det hjälper dig. Det hjälper ingen. Tvärtom.

Det däremot roande att skåda ditt "kopierande", ner till minsta smiley.

Och jo, padi, du ÄR..... REJÄLT överkörd.

Och du har helt klart ingen aning om vad det innebär att vara militärt befäl. Och det kan ingen statistik i världen hjälpa dig med.
    Hm, så kan det nog te sig - att Padirac skriver som en exakt kopia av FD.

Det är emellertid inte min uppfattning. Min gamla mormor brukade säga "I mörkret är alla katter grå" till folk som hade besvärligt med att ens skilja mellan de mest av distinkta olikheter.

Fast jag är inte säker på att de hade kapacitet att förstå hennes sarkasm.

Nåja, var intressant att få ta del av försvarsdiskussionen. Jag minns från min egen tid i lumpen att det var en smula långdraget mellan varven - och så hade vi en tamburmajor vi kallade Arnold som stod i en korridor framför en spegel, fast den gjorde inte mycket väsen av sig.

Ha nu en synnerligen vilsam afton. Här utanför skymmer det, apropå att alla katter är grå i mörkretSkrattande
  • FDFMGA
    dan the man skrev 2019-04-12 23:33:33 följande:

Jag tror nog sossarna har vissa chanser att hålla sig över 10% även om centern med sitt intåg i vänsterblocket kommer kapa åt sig en hel del s-väljare.

Spännande, har månne forumets SD.vurmare haft ett möte och kommit fram till denna slutsats.

Det påminner lite om vurmaren som utifrån förtroendesiffror för Ebba Busch Thor kom fram till att S, C och L borde lyssna till de väljare de inte har och aldrig heller kommer att fåSkrattande
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna