Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

nattuw skrev 2019-01-19 19:34:54 följande:
    Kommer till exempel den nya oheliga alliansen att ta tag i verkliga samhällsproblem eller kommer pseudodebatten om SD att fortsätta vara den viktigaste frågan i svensk politik.
    Regeringen kommer säkert att försöka ta tag i de samhällsproblem de anser vara verkliga.

Men jag betvivlar att gråtskriken från SD-vurmarna kommer att upphöra, Vi kommer nog att få ta del av många betraktelser om att Sverige är en diktatur, att pk-samhället lider av beröringsskräck och liknade utgjutelser från det här klientelet där den ständiga kränktheten blivit till en evig gnällvisa.Skrattande
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-01-24 08:29:59 följande:
    Rätt givet.

Vi har idag två tydliga (nykomponerade) block: ett röd-grönt och ett blå-gult.

Gemensamma politiska förslag under 3,5 års opposition för det blågula blocket kommer att förändra hur de inblandade ser på saker och ting.
    Gult är ju egentligen en mer passande färg än brunt, i och med att gult är fascismens färg - men blågul är ju också färgen på vår svenska flagga så därför är den benämningen mindre lämplig än brunblå.

Det finns senare opinionsundersökningar än Sifos, t ex Ipsos som gjorts efter regeringsbildningen.

Eller är det Sifo som gäller för dig numer, sedan det visade sig att din favorit Sentio hade så fel att de numer utvärderar verksamheten?

Men låt oss nu stå upp för regeringen Löfven - alla vet ju innerst inne att en mittenregering är det bästa för vårt blågula land.

Den sista kommentaren har jag lånat från en SD-vurmare som ofta brukar förklara vad alla innerst inne vetSolig
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-01-24 08:29:59 följande:
    Rätt givet.

Vi har idag två tydliga (nykomponerade) block: ett röd-grönt och ett blå-gult.

Gemensamma politiska förslag under 3,5 års opposition för det blågula blocket kommer att förändra hur de inblandade ser på saker och ting.
    ursäkta jag glömde länken till ipsos.

Sedan valet är det S som är vinnaren och M förloraren, säger Nicklas Källebring på Ipsos.

www.dn.se/nyheter/politik/ipsos-de-ar-vinnare-efter-stokiga-maktkampen/
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-01-25 08:54:22 följande:
    Ja, som hon säger det. "Vi kommer inte att rygga ifrån att driva vår politik i alla lägen".

3,5 år framåt med ett fempartisamarbete mellan de rödgröna partierna om regeringsmakten ger med nödvändighet att den blågula oppositionens tre partier kommer att komma närmare varandra. Precis det som en del Liberaler varnade för när de ville rösta emot Stefan.

Bara en mätning men ännu en med samma tema: 

L och MP ur och (nästan, på någon tiondel egen majoritet til de blågula)

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/MgyRVJ/darfor-lamnar-valjare-lofven
    Fast Inizio och Aftonbladet får man ta för vad det är.

Glöm inte att det fanns flera brunhögervurmare här på FL som behandlade Sentio och YouGov med lika stor vördnad som de ser på Åkesson.

Det blev väldigt tyst efter valet då det visade sig att de självrekryternade instituten drabbats av massinvandring av tryckmyckna SD-vurmare och inte förmått hantera detta.

Före valet så ropades det så gott som varje dag ut från vurmarnas minareter att Åkesson är så stor och endast Sentio förmår att skatta hans storlek.

Numer är tystnaden talandeSkrattande
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-01-28 13:04:59 följande:

Samtidigt i Uppsala:

"Unga tjejer bör alltså inte gå ensamma på stan heller på dagen?

- I alla fall inte om man känner sig otrygg. Det finns även många pojkar som är rädda för att bli rånade eller utsatta sexuellt."

(Uppsala Ungdomsjour, om läget i Uppsala)

twitter.com/heledlund/status/1089511606265004032
    www.facebook.com/ivar.arpi/posts/10156007112091218

Fast översta länken tycks ju gå till något bönemöte på nätet som KDSD:are anordnat.

Jag brukar vara ofta i Uppsala och har inte noterat att att det är färre unga tjejer som rör sig på stan där än här i Stockholm.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-01-29 07:06:57 följande:
    Tyvärr var källan låst och inget referat gjordes. Vad som är ivars egna ord och vad ungdomsjouren säger är okänt I detta nu.
    - I city finns otrygga miljöer där det sker narkotikaförsäljning och lätt blir konflikter. Vi brukar uppmana tjejer som känner sig otrygga att fundera på vad de behöver göra för att känna sig tryggare, till exempel att inte gå själva, att se till att de blir hämtade och annat som gör att de kan minska känslan av otrygghet.

Ett direkt citat av hennes uttalande.
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-01-29 20:02:46 följande:
    Då saknas det en del led i Arpis resonemang ....
    Saknas det bara ett led så är det ändå ett fall framåt för honom.

Jag har läst artikeln i UNT men däremot inte Arpis drapa.

Tyvärr kan jag inte kopiera in UNT-artikeln eftersom det är upphovsrättsskyddat material.

Men om jag har förstått det hela rätt så anklagas du av vurmarna för att förneka det som står i en artikel som du förklarat att du inte har möjlighet att läsa.Skrattande
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-01-29 23:21:01 följande:

Det stämmer bra, vurmarna har bestämt att jag tycker något jag inte sagt dessutom. Eller som man och nöjd på sin tid sa - 'det är underförstått att du menar/tycker något du inte sagt'
    Tja, vurmare är sällan benägna eller förmögna att diskutera utifrån andra premisser än en läsförståelse som lämnar mycket i övrigt att önskaSkrattande
  • FDFMGA
    mike from hell skrev 2019-01-30 21:40:26 följande:
    Känner bara till Stalinistiska vurmare på detta forum och de vet själva vilka de är.
    Oj, har du fått stalinister i navelluddet.

Pröva Bepanthen vetja, det ska visst hjälpa mot diverse åkommorSkrattande
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna