Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2019-06-08 13:59:30 följande:
    Kanske var det så att det var en gängkriminell uppgörelse, du kanske sitter inne med den informationen i första hand?  Eller så väntar vi på polisens utredning. 

Att det finns en liten risk betyder inte att det inte finns någon risk. Det har vi diskuterat tidigare. 
    Jajomen!

Och då är välkommen tillbaka till den diskussionen när du vill så lägger jag in dina citat:

"Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag"
  • Flash Gordon
    Anton Chigurh skrev 2019-06-10 21:00:26 följande:
    "S" neutral i konflikten....!!!

Herre jävlar....det är tamejfan nåt av det mest sjuka jag läst på den här sk sajten. Makalöst skitsnack...

Jösses Amalia.

Å nu väntar vi alla med spänning på vilken författare, diktare.....vi får se citat av ikväll. För det är ju OERHÖRT spännande och intressant att......läsa.

Eller nåt.
    Självbilden ...
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-06-08 15:49:37 följande:
    Att jag tror att det kan finnas enskilda personer som kommit i kläm p.g.a. tjänstemäns feltolkningar av lagstiftning  (så är det i alla system) innebär inte att jag backat från påståendet att de som nekas sjukpension får sjukpenning i stället. 
    Det är faktiskt två uteslutande påståenden du kommer med. Det (underförstådda) att vissa "kommer i kläm" - och därmed nekas sjukpenning.

Samt att "de som inte får sjukpension får sjukpenning istället".

---

Det är uppenbart att du har väldigt dålig koll på verkligheten, vad det innebär att nekas sjukpension.

Det du borde ha bättre koll på är det direkt inhumana i att lyfta fram en artikel som visar att utbetalning av  sjukpension blir lägre och att dett visar på att "Det går bra för Sverige!"

Hur man kan jubla över utvecklingen när en av de allra, alltra svagaste grupperna drabbas - det är fullständigt obegripligt för mig.

På riktigt.
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-06-11 21:33:29 följande:
    Jag ska omformulera mig 

Du får lov att citera mer än enstaka meningar för att driva en hederlig diskussion.

Känsloutbrotten om att jag inte skulle respektera brottsoffrens känslor, lögner om vad jag skrivit genom att citera enstaka meningar utanför sitt sammanhang eller överdrifter om vad du påstår att jag menar leder inte till annat än fortsatt avsiktliga missförstånd och utdragna meningslösa diskussioner om vad jag framfört i mina inlägg.

Fortsätt gärna att citera - men var ärlig nog att sätta citaten i sitt sammanhang. Eller fortsätt att citera enstaka meningar om det är gränsen
    Hederlig diskusion?

Säger den som tycker att folks rädsla för att drabbas av våld och kriminalitet är att jämställa med "monster under sängen".

Försök stå för vad du skriver och tycker istället för att skjuta budbäraren.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-06-11 11:54:09 följande:

Nej Flash. Det är du som lagt fram en märklig teori.

Det enda märkliga här är hur du kan tycka att en minskad utbetalning av sjukpension bevisar att "det går bra för Sverige".

Du verkar vara med på att en del sjukpensionärer blir ålderspenionärer.

Sedan blir det mer tveksamt: du hävdar att alla som som inte "fyller på" sjukpensionen underifrån istället får sjukpenning. Detta helt utan att du kan bevisa det.

Själv tvivlar jag i allra högsta grad på din gissning och tror istället att många hamnar (i bästa fall) på socialbidrag.

Men OK, vi antar att du har rätt: då har du då folk som borde ha sjukpension som istället blir sjukskrivna. Du menar alltså att det är någonting positivt och bra, eftersom du använder detta som bevis för att "det går bra för Sverige"?

Är det verkligen din åsikt Kill Bill att "Det går bra för Sverige" när sjukpensionärerna är de som drabbas av den största minskningen av bidragsutbetalningar? 
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-06-24 20:34:34 följande:
    Men det är DU som jämställer 'monster under sängen' och 'folks' rädsla för att drabbas av gängens våld. 

Jag frågade dig om du tyckte om att skrämma barn - och du gör då en 'manochnöjd' med underförstådda påståenden om andras uttalanden. Hederlig argumentation? Drömmer

Det är tur att 'folket' har en budbärare, någon som vet hur 'folket känner' - {#emotions_dlg.flower} 
    "Padirac skrev 2019-02-01 11:31:24 följande:
    Jag gör distinktionen att rädslor är rädslor och verklig risk är verklig risk. 

Påstår du för dina barn att monstren under sängen och i garderoben finns då barnen är rädda för dem? "

Detta som svar på:

"Det betyder att du nedvärderar och misskrediterar folks rädsla för att drabbas. " när vi länge skrivit i tråden om folks rädsla för våld, överfall, skjutningar, rån, våldtäkter ...

Du jämställer våldet i vardagen som skrämmer folk med monster under sängen som skrämmer barn.

Monstren under sängen VET vi att de inte finns.

Däremot FINNS våldet, rånen, skjutningarna och det ÄR en reell risk.

Men det tycker inte du att de är och så måste de enligt dig likställas med "monster under sängen".

Så kvinnan i Fruängen som inte längre vågar gå - hon är rädd för "monster under sängen", något som inte finns. Enligt dig.
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2019-06-29 08:10:11 följande:
    Hur stor är denna reella risk menar du, med att utsättas för gängens och nätverkens dödliga våld om du inte är en del av gängen o nätverken?
    I vart fall väldigt mycket större än för bara ett tiotal år sedan ochdet reagerar folk på.

Nu flyttar våldet in ihos medelklassen. Det skjuts folk till döds mitt i en välbesäkt park i övre medleklassens bostadsområden. Barn rånas på väg till fotbollsträningen. Bomber sprängs i trappuppgångar. Överfall och väldtäkter.

Expressen skrev en artikel (låst nu) om precis de här fallen vi visat på i tråden.
    Padirac skrev 2019-06-29 08:10:11 följande:
    Men jag tror frågan var hur du bemötte de som var rädda för monster under sängen.. Vilket du underlåtit att svara på.
    Efter att jag sagt att du aldrig skulle våga säga samma sak, öga mot öga, till kvinnan i Fruängen som du skriver här: "Är du inte med dem är det ingen fara"

Så frågan är fullständigt ointressant utom för ett enda syfte - att förklara att kvinnan ifråga tror på "monster under sängen" 

Hur skulle jag bemöta någon som tror på "monster under sängen"?
  • Flash Gordon

Ett år, 150 sprängdåd och tusentals kulor senare och argumentationen är alltså fortfarande: "Så länge man håller sig borta från 'buset' är man trygg.

Och är man rädd för att drabbas så är man att likställa med ett barn som tror på "monster under sängen

https://mitti.se/nyheter/kulan-frugans-fatolj/ 

"Hade frugan suttit kvar hade kulan gått 20 centimeter ovanför huvudet, och hade hon rest sig upp hade det gått jävligt illa"

(Arne, 81)

• Flash Gordon
    nattuw skrev 2019-09-18 10:01:48 följande:
    Sent omsider så har faktiskt våra politiker börjat inse att det finns ett problem som inte längre låter sig sopas under mattan. Till och med statsministern har engagerat sig genom att kraftfullt uttala att skottlossningar, sprängningar och mord på öppen gata är oacceptabelt.
    För lite. Försent.

Vi har varit naiva.

Vi är bortom ord. Vad politiker säger spelar ingen roll.

Om någon väljer att agera så behöver de agera så kraftfullt att det chockar väktarna av åsiktskorridoren och dit går inget av sjuklöverns partier. Inte ens Tuffe Uffe.

Medborgargardes-konceptet sprider sig redan bortom båtklubben och Grannsamverkan.

Vad fan får jag för pengarna?, frågar sig folk i vänners lag.

Det lilla, nära civilsamhället tar över, och distanserar sig från, kommun och stat. 
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna