Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Padirac skrev 2018-07-15 01:44:26 följande:
    Med IQ 70 kan de inte vara ett speciellt stort hot mot samhället, det motsvarar väl en tredjeklassare.
    Mm, cirka två procent av befolkningen har en IQ som ligger på 70 eller lägre.

Något man inte skulle kunna tro när man ser resultatet i omröstningar om bästa parti här på FL, men jag gissar att det handlar om att man inte förstår enkla regler som att det inte är tillåtet med multipla konton.

Lite av tomten är far till alla barnenTomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2018-11-13 22:44:37 följande:
    Skitprat, och det vet du om.

Kollektivism, stark stat, stor offentlig sektor m.m.
    Din snuttefilt.

Nazismen som den förklarades av Hitler var mycket företagsvänlig.

En stark stat vill ju till och med de här galna nyliberalerna - såtillvida att de anser att statens repressiva möjligheter kraftigt bör förstärkas.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2018-11-27 08:54:31 följande:
    www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/sjuksk%C3%B6t...

Sjuksköterskor på Sahlgrenska slår larm: Katastrofläge

- Vi är nästan i katastrofläge redan nu. I måndags hade vi 19 patienter som skulle in på vårdavdelningar då de hade legat på akuten i över 20 timmar, flera av dem i uppemot 30 timmar. Men det finns inga platser.

- Samtidigt som akutflödet fortsätter så ska vi utföra avdelningsarbete för de här 19 patienterna. Vi missar läkemedel, vi missar att ge dem mat och vi hinner inte hjälpa dem på toaletten. De får kissa på sig

- Jag trodde aldrig att jag skulle behöva se den här nedmonteringen av sjukvården och jag är själv i en ålder där jag kan hamna här när som helst, då vill jag ha professionell vård. Personalen gör sitt bästa, men vi räcker inte till. Läget är bedrövligt, det är fruktansvärt.

Annika Strandhäll (S): - Ja, sjukvård i världsklass faktiskt. Allt annat är faktaresisitens. Eller alternative facts som en del säger.
    En del av problemet är väl att internationella sjukvårdsjämförelser är övergripande, vilket innebär att Sveriges sjukvård kan bedömas vara i världsklass trots att det finns enskilda exempel på att tdet inte fungerar bra.

Men det blir än mer fel om man utgår från sin egen situation och generaliserar att den gäller alla. Ett exempel från ett helt annat område - före valet berättade en FL-signatur att alla hen känner och hela hens släkt ska rösta SD. Det var sant för hen - men inte för alla. Solig
  • FDFMGA
    Den svarta stenen skrev 2018-11-27 18:33:32 följande:
    För en sosse är det inte intressant att sjukvården är värdelös. Sossen har säkert en privat sjukvårdsförsäkring och bryr sig helt enkelt inte.

Det spelar liksom ingen roll hur mycket varningsklockorna ringer. Vi är sossar. Alltså har vi världen bästa sjukvård. Allt annat avfärdas som fake news.
    Nja, du har nog en synnerligen begränsade kunskaper om den somatiska sjukvården.

För övrigt så är säkerligen andelen privata sjukvårdsförsäkringar högre bland moderater än bland socialdemokrater.
  • FDFMGA

Hm, det är liksom olika agendor som möts; en där gängskjutningarna utgör ett direkt och dödligt hot mot oss alla och en där skjutningarna sätts in i ett sammanhang.

En ganska rättvisande jämförelse vore kanske att utgå från exemplet trafikdödade (det är långt fler personer som dödas i trafiken av det är som mördas i skjutningar) och konstatera att risken att dödas i trafiken är försumbar för den som bara åker tåg.

Därmed inte sagt att inte gängskjutningarna är ett stort samhällsproblem, men ett där det finns en enkel kortsiktig lösning, att bura in de vapenfixerade pojkarna och en mer långsiktig - att motarbeta glorifieringen av gängen och deras vapenfixering.

Det räcker alltså inte med att pojkarna ska anse att det enda som avhåller dem från att skjuta på varandra är att det är olagligt - vuxenvärlden måste visa dem att det finns andra sätt att lösa konflikter och att man inte skjuter på sina medmänniskor.

Det krävs ett fungerande samhälle för att uppfostra ett barnSolig

• FDFMGA
    x101 skrev 2018-12-23 11:03:11 följande:
    Din ananlys är tyvärr felaktig. Det finns en falang som inte tycker det gör något att barn/ungdomar i vänsteruppbyggda ghetton blir mördade med skjutvapen och bomber.

Det är idag lägre risk att som fotgängare bli dödad ett motorfordon än det är att bli skjuten/sprängd av kriminella.

Det oron bottnar i är knappast de absoluta talen, utan utvecklingen. När det gäller trafikdöden så fortsätter den att minska. När det gäller skjutningarna så fortsätter de att öka. Även sprängningarna ökar kraftigt.

Skjutningarna har inget med glorifiering att göra. De har med droghandel att göra. Droghandel är lågbegåvades enda chans att leva ett liv i lyx. Men du kanske ska ta en tur till valfritt ghetto och förklara för gossarna att de borde ta ett städjobb? Lycka till.
    Det var en naveltrång analys, ungefär som de som tolkar "servettskiss" bokstavligt och rasar över en man använt en metafor när man beskrivit MKD::s SD-anpassade budget.

Nåväl. Jo, vapnen är en del av glorifieringen av det liv som vissa gängledare kan leva. Det krävs ett fungerande samhälle för att uppfostra ett barn och i ett fungerande samhälle är inte brottslighet glorifierad, där är det inte ens lagarna som avhåller folk från att skjuta varandra, utan den människosyn man internaliserat.

Städjobben behöver nödvändigtvis inte vara vikta för invandrarbarn, de kan gott och väl passa för de högerpopusister som aldrig kommit in i samhället och på arbetsmarknaden.

Med en just toaborste och en ordentlig instruktion kan nog även de flesta arbestovilliga högerpopulsiter få till en skinande blank toalettstolGlad
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-01-12 09:02:17 följande:
    Ingen fara. Det är lugnt. Det är bara buset som leker. På egen hand.

Absolut INGEN fara för folk och fä. Bara att fråga experterna här på Familjeliv. Dom vet minsann bäst dom....!

Bara somna du om igen. Padi o Co har saken under kontroll.
    Så tolkade jag inte Padiracs inlägg.

Däremot så tycks det vara så att det bland vissa finns ett ständigt pockande behov att skruva till andras åsikter så att det passar in i den egna hyllan tillsammans med knallpulverpistoler och annan rekvisitaSkrattande

Låt oss nu glädjas över att regeringsfrågan tycks ha nått en lösning. Om jag till äventyrs ska använda mig av en argumentationsmetod som är synnerligen vanlig bland forumets vurmare för SD-samarbete så dristar jag mig till att påstå att alla innerst inne vet att Sverige mår bäst av att det är farbröderna och tanterna från S, C, L och MP som formar politiken och leder landet.

Och ute skiner solen som ett tecken på att Sverige inte kommer att låta högerpopulismens förenklingar och syndabockstänkande fördunkla regeringspolitikenSolig
  • FDFMGA

Ur led är tiden där den senaste trenden är att SD-vurmare hoppas att V se till att vi får ett brunblått regeringsunderlag.

Skrattande

• FDFMGA
    nattuw skrev 2019-01-18 03:25:15 följande:
    Varken C eller L har något att tjäna på att det blir ett nytt val innan väljarna hunnit glömma den senaste tidens politiska röra. Därmed har C och L inte heller några incitament för att fälla S oavsett vilka överenskommelser som bryts.
    Tankefelet du och många debattörer på högerkanten gör är att ni försöker pressa in åsikter som är så främmande för er att de i princip är okända i en trång åsiktsmall anpassad för just högerkantsdebattörer.

Det ska bli intressant att få ta del av några opinionsundersökningar som skett efter uppgörelsen. jag är inte säker på att C förlorat anhängare på uppgörelsen, att Lööf tappat i förtroende spelar ingen roll i och med att det rimligen handlar om grupper där anhängarna hursomhelst röstar på KDSD eller M.
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2019-01-18 20:09:06 följande:
    Om vi leker med tanken på att C och/eller L väljer att fälla regeringen vad skulle hända sedan? Skall de börja prata om att de skall återuppväcka Alliansen eller skall de deklarera att de kommer att fortsätta stödja S nu när S fått sig en läxa?

Att punkterna i uppgörelsen inte infrias kan de säkert, på politikermaner, prata bort medan det är svårare att prata bort ett politiskt kaos.
    Jordfräsen skrev 2019-01-18 20:44:58 följande:
    Jag det har ju redan pratat in inflytande för S.

Jag tippar att inte en enda borgerlig punkt kommer att infrias.
    Stormen mot C tilltar.

Alla som inte röstade på C men vurmar för SD kommer dyrt och heligt att lova att inte rösta på C i valet 2022.

Bäva månde Annie Lööf inför detta fsansfulla hotSkrattande

Skämt åsido. Besvikelsen kan bli stor om man bara tar del av likasinnades åsikter. Jag har under desenaste åren kunnat häpna över hur trosvisst KDSD:are trumpetat ut att Jimmie Åkesson är stor och att Ebba Busch Thor är hans profet.

Ja, i olika mer eller mindre tydliga varianter.

Jag är heller inte C-väljare - men jag inser att det är dessa väljare Annie Lööf representerar - och inga väljare är så positiva till januariuppgörelsen som just centerpartiets. medan KDSD-väljarna å andra sidan är mest negativa.

Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna