Jahappvaddetsmart skrev 2018-06-27 16:45:32 följande:
Haha, ja när man utgör antagande och du inte ens läser på vad motståndarlaget säger eller utgör någon efterforskning i huvud taget och kommer med att jag ska ge källa.... Det är en tendens att försöka få tyst på meningsmotståndare. Här får du:
----------------
Lite om tiggeri:
" Är tiggeriet organiserat? I en forskningsrapport från 2015
(When poverty meets affluence, Fafo, 2015) som bygger på 1 200 intervjuer i tre olika städer - Stockholm, Oslo och Köpenhamn - fanns inga belägg för att det skulle finnas organiserad brottslighet bakom tiggeriet. Under sista året har vi dock, och fler med oss, fått rapporter om att kriminella ligor och fall av människohandel har upptäckts. I takt med att utsattheten ökar, ökar också risken för att människor utnyttjas och dras in i kriminella kretsar. Vilket är mycket oroande och är något som samhället självklart måste förhindra. Vi vill dock betona att de människor vi möter i våra verksamheter vittnar varken om att de hotats eller tvingats till tiggeri. Flerparten av dem kommer från Rumänien eller Bulgarien."
www.stadsmissionen.se/vad-vi-gor/migration-oc...
www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/tvingade-til...
www.svd.se/skarpt-arbete-mot-manniskohandel-f...
30 sekunders googling för mig.
------------
"Vi förlorar pengar på invandringen"
Publicerat 2015:
Publicerat 2018:
amp;t=98s
-----------
"Våldtäkt har ökat i Sverige som korrelerar med invandringen"
Orkar inte säga vilken del han går igenom siffrorna. Du kanske kan lyssna istället för att gå på allt den etablerade median säger... Men om du vill vara ett får och säga att Lamkotte är ju per automatik en DOLD RASIST med DOLD AGENDA så räknas inte det... för att alla andra säger det.
" target="_blank">
-----------------
"Kriminaliteten har ökad i Sverige grundat på invandring"
www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sant-och-fal... >> "Svar: Det stämmer att personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade i brottsstatistik."
-----------------
Kan gräva mer, mer och mer men har inte tid.
Nordea är en bank, de vill att det ska se bra ut och att folk fortsätter låna.
Jag har ingen åsikt om Wolodarski förutom hans publiceringar, säkert en trevlig gosse privat.
Precis, jag är inte mycket för böneutrop, men var vänlig nog att redigera om ditt påstående
Jahappvaddetsmart skrev 2018-06-27 01:56:50 följande:
BNP/capita är ett naivt verktyg. Tar inte hänsyn till att vi är i topp av mest belånade del av världen.
till tolkningen att du avsåg att påstå att Sverige är mest skuldsatt i vår del av världen.
Detta stämmer dock inte. Sveriges statsskuld tillhör de lägsta per capita i vår del av världen. Hushållens skulder är visserligen höga, men hushållens tillgångar är tre gånger större än deras skulder. Dessutom påstår Nordeas chefekonom att summan av offentliga och privata skulder har varit konstant under flera årtionden.
Du borde försöka förstå skillnaden mellan faktiska förhållanden och dina önskningar om sakernas tillstånd.
Jag kan förrsten länka till Annika Winsths debattartikel i DI, det är möjligt att det är en artikel som bara kan läsas av prenumeranter. Men ärligt talat, så kan det innebära ett enormt kunskapslyft att prenumerera på ett par dagstidningar.
Enligt henne är den svenska samamnlagda skuldsättningen låg sett ur ett internationell perspektiv. ja, jag vet att det inte stämmer med böneutropen om att invandringen är så kostsam att Sveriges ekonomi är i kris. Men ett litet tips,, såhär när Sverige precis gör mål mot Mexiko: om kartan inte stämmer med terrängen är det inte terrängen det är fel på.
www.di.se/debatt/debatt-minska-inte-statsskulden-mer/