En käftsmäll till undergångsprofeterna
Vi får gå tillbaka till 2009 då Sverige också leddes av en moderat statsminister för att finna lika svag kronkurs som idag..
Vi får gå tillbaka till 2009 då Sverige också leddes av en moderat statsminister för att finna lika svag kronkurs som idag..
Det den liberala debattören Fredrik Segerfeldt skriver är sant och är också något av de brunblå politikernas paradgren.
Det var en kommentar till påståendet att det är den förra S ledda regeringens fel att den svenska kronans värde idag, med en moderat statsminister, är rekordsvag (kronan är idag lika lågt värderad som förra gången Sverige hade en moderat statsminister).
En dag i den SD-styrda M/KD/L regeringens Sverige..
www.dn.se/sverige/tiotusentals-soker-sig-till-matmissionen-pengarna-racker-inte-vad-ska-jag-gora/
Har jag påstått det? Jag konstaterar bara att SD styr M/KD/L regeringen och att tiotusentals människor söker sig till matmissionen.
Har ni förstått hur korrupt den svenska skolan är?
"Vi gör allt för att få in barn. Barn är pengar" är ett citat från en ledare från Skolkoncernen Tellus, där den SD styrda M/KD/L regeringens skolminister fram till nyligen satt i styrelsen. I samma artikel kan man läsa om att när förskolebarnen var hungriga så försåg ledningen kylskåpen med lås..
Fy fan vilka svin.
Bra att staten stoppar bidragsfusket kopplat till Moderata Ungdomsförbundet..
Haha, Kristersson tycker att det är ordning och reda i Sverige :)
Att Moderata Ungdomsförbundet MUF håller på med bidragsfusk och att han själv äger en fastighet med en representant för skolaktiebolagsmaffian pratar han tyst om..
Sverige har idag ljusskygga friskoleaktörer som inte ens drar sig för att köpa våra politiker. De förtjänar epitetet skolaktiebolagsmaffian.
Den som hängt med i skolpolitiken vet att skolaktiebolagsmaffian fick SD att lämna kravet på att skolpengen bara ska gå till skolelevernas undervisning till att kräva att ägarna till friskolorna ska ha rätt att plocka ut vinster från skolorna.
Med SD: s skolpolitik hamnar idag pengar som var tänkta att gå till skolböcker och lärarlöner till bl.a. konton i olika skatteparadis.