• ALSI

Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?

För att göra en lång historia kort:
    Efter upprepade missfall (två ofostriga och ett MA) blev vi gravida igen. Den här gången gick det vägen, men tyvärr slutade hjärtat på vår vackra son slå i vecka 30+0. Till veckan har vi återbesök, då får vi kanske veta vad som hände.

Jag älskar min son och han kommer för alltid finnas med mig. Än så länge är sorgen så oerhört stark, men så är även längtan efter ett levande barn. Kroppen bara skriker efter en bebis att ta hand om och vi längtar till vi kan börja försöka skapa ett syskon till vår ängel. Finns det fler där ute som försöker skaffa syskon till sina änglar?

• Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?
  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-02-29 08:02:50 följande:

Tack snälla! Väntar & väntar ;) nog tur jag börjat jobba igen. Det är faktiskt skönt att ha något att göra på dagarna.

Hoppas ju lite extra på att det ska bli denna månad så att vi kan få fira vår dotters födelsedag med ett syskon här hos oss. Vi får se helt enkelt.

Hade nog kunnat tänka mig att kolla upp den där cb monitorn. Ja med cb Äl test kommer man snabbt upp i den summan.

Skönt att få komma tillbaka till jobbet - tyckte det var fruktansvärt jobbigt att återvända men kände rätt fort att det var väldigt bra för min läkning och "återanpassning" till samhället - för det känns nästan som det var det man gick igenom - en återanpassning...

Vad arbetar du med och arbetar du heltid nu?

Vad roligt om ni hade kunnat få fira dotterns födelsedag med ett syskon också! Har börjat inse att det är så det kommer bli för oss <3
    Inser varje dag hur "lyckligt" lottade vi är, jag och min make, som lyckades få till lillebror så snart efter att dottern föddes, håller verkligen tummarna för er alla att ni får era småsyskon snart i tryggt förvar inom er!! <3

Men om de billiga ÄL testerna är pålitliga så kanske de räcker - vet dock inte "hur" billiga de är så kanske blir lönt ändå i att köpa monitorn, den bör man ju kunna återanvända när man börjar arbeta på nr 3 ;)
  • ALSI
    skiz skrev 2016-02-29 07:12:03 följande:
    ALSI skrev 2016-02-28 19:45:11 följande:

Billiga ÄL-tester den här månaden. Testade första gången idag. Ingen tillstymmelse till teststreck...

Underbart att få bekräftat att du haft ÄL iallafall, bara det är en lite vinst varje gång - håller verkligen tummarna att det lyckades blir ngt för er!
    Fantasierna kommer alltid att finnas där - spelar ingen roll vad man säger till sig själv. Men förstår att man önskar till viss del bort dom, för man blir så besviken om de inte slår in, men så länge man har dom vet man att hoppet alltid finns inom en.. <3

Har adrig testat de "billiga" testerna så vet inte alls hur de fungerar... men läste lite om CB monitor - har ni testat den? Den ska tydligen vara rätt avancerad! Kostade när jag kikade på den runt 1000-1500 kr - men det är ju ca 1-3 månaders dyra ÄL tester kostar tillsammans så kanske lönt att investera i?

Men är det inte alltid bäst att testa med första urinet på morgonen, det som "legat" längst så att säga?

Har kollat monitorn någon gång vet jag, men har ju inte behövt tidigare. ÄL-test ska man inte ta på morgonurinen, utan mellan kl 10-20. Det är då LH-hormonet ska vara som högst... Det är bara de dyra från CB som är annorlunda eftersom de också mäter östrogen...
  • skiz
    ALSI skrev 2016-02-29 13:47:39 följande:
    Har kollat monitorn någon gång vet jag, men har ju inte behövt tidigare. ÄL-test ska man inte ta på morgonurinen, utan mellan kl 10-20. Det är då LH-hormonet ska vara som högst... Det är bara de dyra från CB som är annorlunda eftersom de också mäter östrogen...
    Okej , har ju som sagt bara test CB och det är ju morgon urinen som gäller där.
  • ALSI

Inget streck alls idag heller och räknar med att ÄL borde vara onsdag eller torsdag... Grrrr! Vet inte om det egentligen spelar någon roll eftersom testet ändå räknas som negativt fram till att strecken är lika tjocka... Men jag har för mig att sist jag hade sådana här test (efter mitt första missfall) så hade jag hela tiden ett ljusare streck... Men mycket har väl hänt med kroppen sedan dess, men kan inte låta bli att bli orolig.

Började tempa mitt i förra cykeln, och jag har iaf lägre temp nu efter jag fick mens, så jag hoppas det tyder på att jag trots allt hade ÄL förra månaden!

Läkaren frågade också om fertila flytningar, men jag tycker det är svårt...

Idag fick jag också se att en kollega är gravid. Jag orkar inte se hennes mage växa om inte min gör det :'( denna hemska avundsjuka!

• skiz
    ALSI skrev 2016-02-29 18:38:46 följande:

Inget streck alls idag heller och räknar med att ÄL borde vara onsdag eller torsdag... Grrrr! Vet inte om det egentligen spelar någon roll eftersom testet ändå räknas som negativt fram till att strecken är lika tjocka... Men jag har för mig att sist jag hade sådana här test (efter mitt första missfall) så hade jag hela tiden ett ljusare streck... Men mycket har väl hänt med kroppen sedan dess, men kan inte låta bli att bli orolig.

Började tempa mitt i förra cykeln, och jag har iaf lägre temp nu efter jag fick mens, så jag hoppas det tyder på att jag trots allt hade ÄL förra månaden!

Läkaren frågade också om fertila flytningar, men jag tycker det är svårt...

Idag fick jag också se att en kollega är gravid. Jag orkar inte se hennes mage växa om inte min gör det :'( denna hemska avundsjuka!

Hoppas att du får streck till mitten av veckan!
    Att det ska vara så svårt med tester, temp, flytningar mm.... en djungel på hög nivå!

Avundsjukan tyder bara på att du är mänsklig - skillnad på att vara avundsjuk och önska att man själv var där än att oönska någon annan lycka!
    Men du kommer dit, då magen växer och alla kläder blir för små över natt! Bara hoppas att det sker tidigare än senare! <3

• Kanelsnäckan

Det har känts ganska bra att komma tillbaka tycker jag. Jag arbetar i butik och min tjänst är bara 20h/v så det har varit lagom. Jobbade nu 5dagae i rad och ja det va jobbigt men nöjd med att det gick bra.

Jag går även i skolan och det fortsätter jag med på torsdag. Kommer då jobba mindre så det kan nog bli bra. Men det är ju jobbigt att se alla mammalediga strosa runt när man själv står och jobbar. Och bara känner att jag skulle också få gå runt med min vagn.

Ja det hade varit fint. Hoppas verkligen men vi får se. Kastas mellan att känna mig hoppfull och att det aldrig kommer bli en bebis. Men det kommer det. Nån gång:)

Ja men eller hur monitorn kan ju användas igen. Den verkar ju bra! Klarade mig på 4cb stickor denna gången så har ju ett par kvar till nästa månad :)

skiz skrev 2016-02-29 08:14:44 följande:

Skönt att få komma tillbaka till jobbet - tyckte det var fruktansvärt jobbigt att återvända men kände rätt fort att det var väldigt bra för min läkning och "återanpassning" till samhället - för det känns nästan som det var det man gick igenom - en återanpassning...

Vad arbetar du med och arbetar du heltid nu?

Vad roligt om ni hade kunnat få fira dotterns födelsedag med ett syskon också! Har börjat inse att det är så det kommer bli för oss <3

Inser varje dag hur "lyckligt" lottade vi är, jag och min make, som lyckades få till lillebror så snart efter att dottern föddes, håller verkligen tummarna för er alla att ni får era småsyskon snart i tryggt förvar inom er!! <3

Men om de billiga ÄL testerna är pålitliga så kanske de räcker - vet dock inte "hur" billiga de är så kanske blir lönt ändå i att köpa monitorn, den bör man ju kunna återanvända när man börjar arbeta på nr 3 ;)

• skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-01 07:51:00 följande:

Det har känts ganska bra att komma tillbaka tycker jag. Jag arbetar i butik och min tjänst är bara 20h/v så det har varit lagom. Jobbade nu 5dagae i rad och ja det va jobbigt men nöjd med att det gick bra.

Jag går även i skolan och det fortsätter jag med på torsdag. Kommer då jobba mindre så det kan nog bli bra. Men det är ju jobbigt att se alla mammalediga strosa runt när man själv står och jobbar. Och bara känner att jag skulle också få gå runt med min vagn.

Ja det hade varit fint. Hoppas verkligen men vi får se. Kastas mellan att känna mig hoppfull och att det aldrig kommer bli en bebis. Men det kommer det. Nån gång:)

Ja men eller hur monitorn kan ju användas igen. Den verkar ju bra! Klarade mig på 4cb stickor denna gången så har ju ett par kvar till nästa månad :)

Oj, vilken tur att du klarade dig på 4 st :)

Skönt att du inte behöver kastas in på heltid i arbetet, och att det inte är för mkt arbete när du även studerar. Märkte rätt fort när jag började arbeta att orken finns inte alls på samma sätt - skönt att få sysselsätta sig med något och börja tänka på lite annat än bara det tragiska - men oj så påfrestande det var, och är än idag!

Är hemskt jobbigt att se alla som bär runt på sina små, framförallt dom små som är i samma ålder som ens egna skulle vara...
    Men det kommer småsyskon och vi får glädjas över de minnen vi har och de kommande små - och småsyskon kommer, för oss alla!! :D

Hur går det för karln din? Har han kommit "tillbaka" in i jobb och så?

• Kanelsnäckan

Ja man blir ju trött av alla intryck!!

Jo men det går bra för honom, han jobbar heltid och tycker nog det är väldigt skönt att få jobba. Han mår bra av att få syselsätta sig och tänka på annat en stund. Han har även sin pappa som chef så är det något så finns det bra stöd och förståelse på plats. Vilket känns väldigt bra. Hur går det för din man?

skiz skrev 2016-03-01 08:24:37 följande:

Oj, vilken tur att du klarade dig på 4 st :)

Skönt att du inte behöver kastas in på heltid i arbetet, och att det inte är för mkt arbete när du även studerar. Märkte rätt fort när jag började arbeta att orken finns inte alls på samma sätt - skönt att få sysselsätta sig med något och börja tänka på lite annat än bara det tragiska - men oj så påfrestande det var, och är än idag!

Är hemskt jobbigt att se alla som bär runt på sina små, framförallt dom små som är i samma ålder som ens egna skulle vara...

Men det kommer småsyskon och vi får glädjas över de minnen vi har och de kommande små - och småsyskon kommer, för oss alla!! :D

Hur går det för karln din? Har han kommit "tillbaka" in i jobb och så?

• skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-03-01 08:58:58 följande:

Ja man blir ju trött av alla intryck!!

Jo men det går bra för honom, han jobbar heltid och tycker nog det är väldigt skönt att få jobba. Han mår bra av att få syselsätta sig och tänka på annat en stund. Han har även sin pappa som chef så är det något så finns det bra stöd och förståelse på plats. Vilket känns väldigt bra. Hur går det för din man?

Vad skönt! Min man är likadan - mår bäst av att få sysselsätta sig och vara omringad av andra karlar (de pratas in så mkt allvar, känslor och så...).
    Han hade väldigt jobbigt att ta sig dit, men så snart han kom dit kände han att det var väldigt skönt.

Skönt att ha sin pappa som chef i en sån här situation! Makens chef är väldigt förstående. Så hon har tillåtit honom att komma och gå som han kände från start. Och nu när det är så mkt besök hos läkare/kurator mm så är det inget snack om tider eller hur ofta. Känns väldigt skönt med den förståelsen!
    Han vart även bjuden på den två veckor semester som vi hade i februari, hon mena på att det är det minsta dom kunde göra då vi går igenom allt det här...

Jag har väldigt tur med min chef med, känns som att det underlättar en hel del i en den jobbiga situationen man är med om!
    Har du också turen på din sida, med chef och lärare? 

• Kanelsnäckan

Men gu så skönt!! & så fint med semestern <3

Jag har en jätte fin chef och kollegor. Dom är väldigt förstående och blev verkligen glada när jag kom tillbaka till jobbet. Vi kan prata med varandra och jag får prata om mina känslor när och om jag vill. Har en kollega vars lillebror dog i v.38. Har varit fint att prata med henne och höra att de ofta går till graven och att det pratas om lillebror som inte finns. Även om det gått flera år nu. Det känns fint, bra och så jag själv vill ha det i framtiden. Fördelen med skolan är att det inte är obligatoriskt att gå dit. Har jag en dålig dag är det okej att vara hemma. Har fina klasskamrater och vi hjälps åt. De stöttar när det blir jobbigt. Känns bra måste jag säga.

skiz skrev 2016-03-01 09:16:39 följande:

Vad skönt! Min man är likadan - mår bäst av att få sysselsätta sig och vara omringad av andra karlar (de pratas in så mkt allvar, känslor och så...).

Han hade väldigt jobbigt att ta sig dit, men så snart han kom dit kände han att det var väldigt skönt.

Skönt att ha sin pappa som chef i en sån här situation! Makens chef är väldigt förstående. Så hon har tillåtit honom att komma och gå som han kände från start. Och nu när det är så mkt besök hos läkare/kurator mm så är det inget snack om tider eller hur ofta. Känns väldigt skönt med den förståelsen!

Han vart även bjuden på den två veckor semester som vi hade i februari, hon mena på att det är det minsta dom kunde göra då vi går igenom allt det här...

Jag har väldigt tur med min chef med, känns som att det underlättar en hel del i en den jobbiga situationen man är med om!

Har du också turen på din sida, med chef och lärare? 

Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?