• ALSI

Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?

För att göra en lång historia kort:
    Efter upprepade missfall (två ofostriga och ett MA) blev vi gravida igen. Den här gången gick det vägen, men tyvärr slutade hjärtat på vår vackra son slå i vecka 30+0. Till veckan har vi återbesök, då får vi kanske veta vad som hände.

Jag älskar min son och han kommer för alltid finnas med mig. Än så länge är sorgen så oerhört stark, men så är även längtan efter ett levande barn. Kroppen bara skriker efter en bebis att ta hand om och vi längtar till vi kan börja försöka skapa ett syskon till vår ängel. Finns det fler där ute som försöker skaffa syskon till sina änglar?

• Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?
  • skiz
    ALSI skrev 2016-01-16 11:08:50 följande:

I onsdags hade vi återbesök hos läkaren. Nästan alla prover hade kommit nu och fortfarande ingen anledning till min för tidiga vattenavgång. Även om den i sig egentligen inte var någon fara så är det ju trots allt därför allt det här andra förfärliga hände. Det som känns bra är väl att veta att det kommer inte bli samma igen. Inte ens om vattnet går för tidigt igen.

Hon tittade på livmodern och avslutade missfallsutredningen också. Inga fel där heller. Det var skönt! Men all denna fruktansvärda otur som vi haft!

Dock såg det ut som jag fortfarande inte haft ÄL den här månaden. Vid äggstocken där det har ömmat en vecka fanns en stor äggblåsa. Dock kändes det mindre igår än i onsdags, så jag funderar på om ägget släppte igår... Nu blir ju månaden ytterligare en vecka längre! Dock känns det inte som vi har lyckats den här månaden iaf nu när ÄL verkar varit så konstig... Men allt tydde ju iaf på att kroppen är igång och läkaren önskade att hon får träffa oss snart igen!

Skönt att utredningen nu är klar och att de inte kunde hitta något, hemskt att man ska behöva råka ut för all denna otur men då ha ni vetskapen om att ni kan få friska barn och det är inget fel på kroppen och att det är en ren jäkla otur ni haft... 

Tror som sagt att den allra första mensen och ÄL därefter är väldigt underlig, kroppen behöver nog en "start" omgång för att hitta tillbaka till rutinerna.. Men är ju väldigt skönt att hon kunde hitta en äggblåsa, för då tyder det ju på att allt är igång, sen att ni dessvärre kanske måste vänta ytligare en månad är dock jäkligt jobbigt.. :/

Hur går det för dig på jobbet? Börjar det kännas lite enklare?
  • blubb4m

Bryter ihop :'( nu har jag fått missfall eller utomkvedshavandeskap 3 varför?!!! Gick precis in i vecka 7, imorgon får vi veta vilket de är

• Kanelsnäckan

Blir så ledsen att behöva läsa detta :,( önskar det fanns något jag kunde säga. Tänker på er, kramar!

blubb4m skrev 2016-01-18 15:35:32 följande:

Bryter ihop :'( nu har jag fått missfall eller utomkvedshavandeskap 3 varför?!!! Gick precis in i vecka 7, imorgon får vi veta vilket de är

• blubb4m
    Kanelsnäckan skrev 2016-01-18 18:00:45 följande:

Blir så ledsen att behöva läsa detta :,( önskar det fanns något jag kunde säga. Tänker på er, kramar!

Tack, ne finns inget o säga eller göra :'( men blir nog att sluta försöka ett tag, orkar inte :(
  • ALSI

Nej! Vad ledsen jag blir! :'( vad menar du med 3an? Har du haft två utomkveds tidigare?
  • ALSI
    skiz skrev 2016-01-18 07:09:14 följande:
    Skönt att utredningen nu är klar och att de inte kunde hitta något, hemskt att man ska behöva råka ut för all denna otur men då ha ni vetskapen om att ni kan få friska barn och det är inget fel på kroppen och att det är en ren jäkla otur ni haft... 

Tror som sagt att den allra första mensen och ÄL därefter är väldigt underlig, kroppen behöver nog en "start" omgång för att hitta tillbaka till rutinerna.. Men är ju väldigt skönt att hon kunde hitta en äggblåsa, för då tyder det ju på att allt är igång, sen att ni dessvärre kanske måste vänta ytligare en månad är dock jäkligt jobbigt.. :/

Hur går det för dig på jobbet? Börjar det kännas lite enklare?
    Jo, det är skönt att veta att allt ska vara bra. Men frågan är ju då varför det inte funkar... Varje graviditet är ju en egen graviditet, men det känns så orättvist! :(

Jo, eftersom äggblåsan var så stor borde ju det betyda att ÄL är igång iaf. Men jag tänkte ju att vi vet senast om en vecka, nu får vi ju vänta en vecka till... Veckorna blir så oerhört långa bär man längtar så! Men det känns som mensen kommer komma den här veckan... Hon kunde ju inte säga säkert att jag inte hade haft ÄL än. Vet inte riktigt hur det där funkar, för testerna visade ju hög fertilitet på exakt den dag jag tänkte att de skulle visa det... Slutade testa när stickorna var slut, men så här i efterhand hade det ju varit spännande att fortsatt. Men äggblåsan spricker väl vi ÄL?

Jobbet börjar kännas bättre, och jag längtar faktiskt lite dit för att få göra något annat. Är så trött på att vara hemma. Men idag har jag varit hemma och är sjuk :(
  • skiz

Finner inga ord.... förstår inte hur mycket hemskheter vissa ska behöva råka ut för!
    Många kramar till er <3
    Och glöm inte att vi finns här för dig om du behöver prata av dig, både ilska och sorg!

• skiz
    ALSI skrev 2016-01-18 21:04:01 följande:
    Jo, det är skönt att veta att allt ska vara bra. Men frågan är ju då varför det inte funkar... Varje graviditet är ju en egen graviditet, men det känns så orättvist! :(

Jo, eftersom äggblåsan var så stor borde ju det betyda att ÄL är igång iaf. Men jag tänkte ju att vi vet senast om en vecka, nu får vi ju vänta en vecka till... Veckorna blir så oerhört långa bär man längtar så! Men det känns som mensen kommer komma den här veckan... Hon kunde ju inte säga säkert att jag inte hade haft ÄL än. Vet inte riktigt hur det där funkar, för testerna visade ju hög fertilitet på exakt den dag jag tänkte att de skulle visa det... Slutade testa när stickorna var slut, men så här i efterhand hade det ju varit spännande att fortsatt. Men äggblåsan spricker väl vi ÄL?

Jobbet börjar kännas bättre, och jag längtar faktiskt lite dit för att få göra något annat. Är så trött på att vara hemma. Men idag har jag varit hemma och är sjuk :(
    Som du säger, känns så orättvist att det inte fungerar när du ändå nu fått svar på att allt är som det ska....

Jobbigt att behöva "öka" på en vecka på väntandet... :(

Kan inte spec mkt om det hela hur det fungerar - Men det är väl så att äggblåsan ska "spricka" när man haft ägglossning, men det är väl inte ovanligt att ha flera äggblåsor? Och sen kanske inte alla spricker och "delger" ägg och är på så sätt kvar till nästa vända? Bara en tanke...
    Håller tummarna att det ändå gått vägen för er, kroppen är ett mysterium ibland!

Skönt att du fått lite längtan efter jobbet - är ju alltid positivt att känna att man gör någon nytta och skillnad. Likaså att vara runt människor och anpassa sig mer och mer med den sociala biten..

Träffade kuratorn förra veckan, första gången på 1 månad tror jag... helt sjukt vad tiden bara rinner iväg fast man inte riktigt hänger med själv...
    Känns så konstigt på något sätt att prata om det mest personliga och hemskaste man varit med om med en människa som man absolut inte vet något om egentligen...

Hoppas du kryar på dig snart!
  • blubb4m
    ALSI skrev 2016-01-18 19:33:12 följande:

Nej! Vad ledsen jag blir! :'( vad menar du med 3an? Har du haft två utomkveds tidigare?

Oj, ne blev fel när jag skrev <3 Tack :(
  • ALSI
    blubb4m skrev 2016-01-18 22:28:12 följande:
    Oj, ne blev fel när jag skrev <3 Tack :(
    "Hoppas" ni får veta att det är ett vanligt MF. Det är grymt nog! För det är säkert att det är ett MF? Kramar!
Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?