• ALSI

Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?

För att göra en lång historia kort:
    Efter upprepade missfall (två ofostriga och ett MA) blev vi gravida igen. Den här gången gick det vägen, men tyvärr slutade hjärtat på vår vackra son slå i vecka 30+0. Till veckan har vi återbesök, då får vi kanske veta vad som hände.

Jag älskar min son och han kommer för alltid finnas med mig. Än så länge är sorgen så oerhört stark, men så är även längtan efter ett levande barn. Kroppen bara skriker efter en bebis att ta hand om och vi längtar till vi kan börja försöka skapa ett syskon till vår ängel. Finns det fler där ute som försöker skaffa syskon till sina änglar?

• Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?
  • Jessi15

Hej jag har också förlorat en son vi fundera också skaffa ett till barn våran änglar son får syskon! Vi har tänkt skaffa ett till men inte nu sen kram Jessika

• ALSI
    Jessi15 skrev 2016-02-28 18:24:32 följande:

Hej jag har också förlorat en son vi fundera också skaffa ett till barn våran änglar son får syskon! Vi har tänkt skaffa ett till men inte nu sen kram Jessika

Välkommen hit. Vill du berätta finns vi här och lyssnar.
  • ALSI

Billiga ÄL-tester den här månaden. Testade första gången idag. Ingen tillstymmelse till teststreck...

• Kanelsnäckan

Beklagar att sonen inte är med er längre :( välkommen hit <3

• ALSI
    ALSI skrev 2016-02-28 19:44:23 följande:
    Välkommen hit. Vill du berätta finns vi här och lyssnar.
    Beklagar er sorg också <3
  • Kanelsnäckan

Det kommer :) har märkt att jag med billiga test får tydligast resultat sent på kvällen. Men kanske är så för alla :) när är Äl beräknad till?

ALSI skrev 2016-02-28 19:45:11 följande:

Billiga ÄL-tester den här månaden. Testade första gången idag. Ingen tillstymmelse till teststreck...

• skiz

Beklagar verkligen att du har fått söka dig till denna grupp :( 

Men som de andra tjejerna skriver, vill du berätta, dela, prata eller liknande är du mer än välkommen! 

Beklagar förlusten av eran son <3 

Jag förlorade min dotter i augusti, ca 7 månader sedan. Är nu gravid med lillebror som beräknas komma i sommar.

Många kramar till dig

• skiz
    ALSI skrev 2016-02-26 14:07:33 följande:

Vad var det min gamla kollega sa, "livet är randigt i ljusa och mörka toner. Och ibland är det mörka tjockare." Något liknande. Tyckte det beskriver livet ganska bra. Efter allt vi går igenom nu tycker jag vi alla förtjänar en riktigt tjock ljus rand snart!

Var en väldigt bra beskrivning måste jag säga... Ett stort ljust parti till oss alla framöver nu - den mörka tiden ska vara över!
  • skiz
    Kanelsnäckan skrev 2016-02-27 06:53:31 följande:

Åh denna väntan.. Hade Äl i tisdags, och kände mig innan sjukt hoppfull och började på nytt fantisera om en graviditet (dumt mot migsjälv). Nu känns det inget bra alls längre och jag känner mig säker på att mensen kommer att komma. Vet att det bara är att vänta och se vad som händer men jag vill ju så gärna vara gravid.. Vill få ett syskon snarast.

ALSI skrev 2016-02-28 19:45:11 följande:

Underbart att få bekräftat att du haft ÄL iallafall, bara det är en lite vinst varje gång - håller verkligen tummarna att det lyckades blir ngt för er!
    Fantasierna kommer alltid att finnas där - spelar ingen roll vad man säger till sig själv. Men förstår att man önskar till viss del bort dom, för man blir så besviken om de inte slår in, men så länge man har dom vet man att hoppet alltid finns inom en.. <3

Har adrig testat de "billiga" testerna så vet inte alls hur de fungerar... men läste lite om CB monitor - har ni testat den? Den ska tydligen vara rätt avancerad! Kostade när jag kikade på den runt 1000-1500 kr - men det är ju ca 1-3 månaders dyra ÄL tester kostar tillsammans så kanske lönt att investera i?

Men är det inte alltid bäst att testa med första urinet på morgonen, det som "legat" längst så att säga?

• Kanelsnäckan

Tack snälla! Väntar & väntar ;) nog tur jag börjat jobba igen. Det är faktiskt skönt att ha något att göra på dagarna.

Hoppas ju lite extra på att det ska bli denna månad så att vi kan få fira vår dotters födelsedag med ett syskon här hos oss. Vi får se helt enkelt.

Hade nog kunnat tänka mig att kolla upp den där cb monitorn. Ja med cb Äl test kommer man snabbt upp i den summan.

skiz skrev 2016-02-29 07:12:03 följande:

Underbart att få bekräftat att du haft ÄL iallafall, bara det är en lite vinst varje gång - håller verkligen tummarna att det lyckades blir ngt för er!Fantasierna kommer alltid att finnas där - spelar ingen roll vad man säger till sig själv. Men förstår att man önskar till viss del bort dom, för man blir så besviken om de inte slår in, men så länge man har dom vet man att hoppet alltid finns inom en.. <3

Har adrig testat de "billiga" testerna så vet inte alls hur de fungerar... men läste lite om CB monitor - har ni testat den? Den ska tydligen vara rätt avancerad! Kostade när jag kikade på den runt 1000-1500 kr - men det är ju ca 1-3 månaders dyra ÄL tester kostar tillsammans så kanske lönt att investera i?

Men är det inte alltid bäst att testa med första urinet på morgonen, det som "legat" längst så att säga?

Svar på tråden Drömmer om ett syskon till vårt änglabarn. Någon mer?