Anonym (hmm) skrev 2015-11-30 22:12:54 följande:
Så länge det är mamma som köper och tvättar dina trosor rättar du dig efter hennes trosregler.
Stringtrosa är bara ett snöre mot bajshålet. Ett snöre mot bajshålet. Varför skulle du vilja ha det? Att du inte gillar tyg i trosorna låter som en bortförklaring, för jag antar att du inte går utan andra byxor eller en kjol över trosan? Tyget kommer du med andra ord i kontakt med hur du än bär dig åt (hoppas jag verkligen). Och om du tycker att det är fult när man ser troskanten över byxorna borde du verkligen undvika string, eftersom det är just när man har string som trosan går över byxkanten. Annars undrar jag exakt hur lågt skurna byxor du har egentligen? Ett bra riktmärke för hur lågt skurna byxor kan vara, är stjärtskåran. Sticker stjärtskåran upp ovanför byxkanten är de för lågt skurna.
Vill du fortfarande ha string när du är gammal nog att köpa och tvätta dina egna trosor utan att någon annan kan ha någonting att säga till om, ska du givetvis köpa string.
Tror du inte att ts menar att man ser troskanten "över byxorna", dvs över skinkan, "genom/under" tyget?
Det som kan vara skönt med string (även om jag varken tycker det är snyggt eller skönt själv) kan vara att trosorna redan sitter mellan skinkorna och kan inte "åka in" som andra trosor kan. Man slipper alltså eventuellt gå och dra ut trosor som satt sig fel/på sniskan/åkt in.