• Louisaa00

Får inte använda stringtrosor..

Hej alla! Jag har en rätt sträng mamma. Tillexempel får jag inte använda stringtrosor. Jag har frågat varför men då säger hon bara "men det e ju bara ett streck i rumpan". Jag använder typ hipsters osv men helt ärligt så har jag aldrig tyckt att det är bekvämt. Jag har aldrig gillat trosor med så mycket tyg. Jag har testat string, det var mycket skönare då det inte var så mycket tyg. Dessutom är det väldigt fult när man ser troskanten över byxorna.. Min mamma är väldigt svår att argumentera med. Hon ger sig ALDRIG! Vad ska jag göra? Vilken åldersgräns tycker ni stringtrosor har? Osv. PS jag är 15 och ett halvt!

• Svar på tråden Får inte använda stringtrosor..
  • Anonym (hmm)
    EnAnonumius skrev 2015-12-01 12:26:33 följande:
    Ja vad låter det som med "utanpåliggande string"?

Det finns stringtrosor som ligger PÅ skinkorna d.v.s inte skall in mellan skinkhalvorna.
    Om den inte ligger mellan skinkorna, syns den inte lika mycket utanpå byxorna då som alla andra trosmodeller? Och kan det verkligen vara string om den ligger på skinkorna??
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hipster) skrev 2015-12-01 10:22:26 följande:
    Det kan vara svårt att hitta dessa modeller, alla ser ju olika ut! Jag har jätte svårt att hitta trosor som inte skär in sådär, det är bara en affär som säljer dom.. String är också en trosmodell och jag förstår om man inte vill att små barn använder det men nu är faktiskt ts tonåring. Trosorna bärs ju dessutom under byxorna så det är ju ingen annan som ser, "anständigt" eller inte..
    Som mamma tycker jag att det är lite svårt att veta var gränsen går för när ett barn är tillräckligt stort för string. Man lämnar ju inte småbarnsåren över en natt.
  • teamtyrer

din mamma har inget att säga till om enligt mig.. du är trots allt 15 och går i 9an.. Alla mina tjejkompisar började med string i 7-8an..

• Anonym (tja)
    Anonym (hmm) skrev 2015-12-01 09:39:34 följande:
    Vad är en "utanpåliggande string" och exakt vad är det den ligger utanpå?

"Snöre mot bajshålet" var det en krönikör som myntade för några år sedan. Han skrev om att hur noga man än torkar sig händer det nog ibland att det lite bajsrester färgar stringen brun. Jag minns inte vilken krönikör det var men jag glömmer aldrig texten.
    Peter Siepen (osäker på stavningen) har skrivit/uttalat sig om detta. 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (tja) skrev 2015-12-01 14:05:41 följande:
    Peter Siepen (osäker på stavningen) har skrivit/uttalat sig om detta. 
    Det kanske var han då?? Fast jag läser mest i DN och där skriver inte han. Kan vara den där Bengt Olsson. Det var en man i alla fall.
  • Anonym (Naivt)
    Kjell2 skrev 2015-12-01 14:20:34 följande:

Ännu en nyregistrerade 15 åring som vill diskutera string.

Verkar vara ett väldigt vanligt fenomen...
  • BandAnna
    Anonym (n) skrev 2015-11-30 22:22:21 följande:

jag har aldrig gillat string. Det är verkligen inte skönt när det skär in i rumpan. Många unga tjejer har string för att de tror att det är sexigt och att killarna gillar det. Det är dock inte därför man ska välja ett visst plagg. 

Kan tycka att du är rätt ung för detta plagg och du kan gott vänta ett tag

För ung för detta plagg? 

Ts är gammal nog att få idga samlag i lagens mening, så en liten trosa är väl en petitess. Jag köper helt TS argument, det är bekvämt med string när man vant sig. Kanske att en raffig liten spetsstring är lite att ta i, men en bekväm i bomull är väl inte så farlig? 

• Anonym (hmm)
    BandAnna skrev 2015-12-01 14:41:41 följande:

För ung för detta plagg? 

Ts är gammal nog att få idga samlag i lagens mening, så en liten trosa är väl en petitess. Jag köper helt TS argument, det är bekvämt med string när man vant sig. Kanske att en raffig liten spetsstring är lite att ta i, men en bekväm i bomull är väl inte så farlig? 

Tillräckligt gammal för samlag och bomullsstring, men för ung för raffig spetsstring alltså? Motivera gränsdragningen.
  • Anonym (Hipster)
    Anonym (hmm) skrev 2015-12-01 13:41:36 följande:

Som mamma tycker jag att det är lite svårt att veta var gränsen går för när ett barn är tillräckligt stort för string. Man lämnar ju inte småbarnsåren över en natt.

Jo, det är klart. Men tonåren tycker jag är ok. Det är ju heller inte så att ts är 12, utan snart 16.. Ute på krogen om lite mer än två år osv. Gammal nog enligt mig iaf.
Svar på tråden Får inte använda stringtrosor..