Räck upp handen om du ska rösta på SD nästa val!
Källa på det?
Källa på det?
Jaha, så en "regering" som MEDVETET agerar för att gå runt grundlagstiftningen för att inte behöva acceptera "fel" valresultat, även om det innebär att man aktivt bryter vallöften för att slippa sammarbeta med fel parti, är däremot ett stolt varumärke för demokrati? Dom har målat in sig i ett hörn, och det vinner SD på. Är bara så. Är inte alls så säker på att dom 20 procent dom har alls är sådär jätte med på noterna i sakfrågor - utan det är övrigas agerande som "skrämmer" över folk. Och får vi ett valresultat med ett SD på 20 procent, vad ska dom hitta på då? Fortsätta sitta med händerna över öronen som om ingenting hänt? Valhänt, är nog bäst ordet jag kan finna för att beskriva hur det hanterats. Och DÖ vet jag inte vilket geni det var som skapade.. Och sen var "vi" Naiva. Vilka "vi"? Man undrar om det här kan bli sämre skött. Rena lekskolan.
Jag vet hur det funkar, men reglerna som gäller skapades när läget var helt annorlunda. Eftersom det börjar vara inflation i små skitpartier med för mycket makt kanske det är dags att höja riksdagsgränsen så man slipper den soppa dom ställer till med. Lägg gränsen på 7% så får vi se vilka som blir kvar.
Blir Sverige tryggare och mer framgångsrikt ekonomiskt genom att bedriva en generös flyktingpolitik. Jag tror inte så är fallet. Vidare menar jag att regeringen (både den nuvarande och förra) medvetet undlåtenhet att sätta rikets bästa först. Man har offrat Sverige för en ide om mångkultur och global humanism som jag inte ställer upp på. Resultatet av deras vettlösa politik är ett otryggare Sverige med ghetton där ambulans inte kan köra in utan poliseskort, ett land där stora invadrargäng drar fram knarkpåverkade och med gruppvåldtäkt på en svensk kvinna som kvällens uttalade mål, etc etc.
Det handlar om en politik som har och fortsätter att förstöra livet för många svenskar. Det är ett experiment i ondska riktat direkt mot ett av världens fredligaste folk, och det gör mig illamående.
SD är det enda alternativet.
Jag tror inte det gynnar SD.
Innom några år ( 1-2 år ) har samtliga riksdagspartier tvingats införa SD's invandringspolitik pga
ekonomiska orsaker. Vi har helt enkelt inte råd att försörja 200.000 personer per år + deras
anhöriga som skall hit.
SD's kärnväljarkår är minder än 10 % Resterade sympatisörer "straffar" sitt vanliga parti genom att
rösta på SD. Jag är en sådan. Jag skiter i SD som parti. Det är flykting och invandringspolitiken jag
röstar MOT genomt att rösta på SD.
Nu - hösten 2015 - har det blivit legitimt att vara kritisk till förd politik och då har vi öppnat på porten till
åtstramningar och restriktioner.
Det endra rätta i dag hade varit att göra som Finland när dom skärper kraven.
Man lägger alla asylansökningar på hyllan. Skriver om reglerna, sen ger man avslag.
Nej men du vill inskränka våra rättigheter som kvinnor på arbetsmarknaden , våran sexualitet , se homosexualitet som en virus ?
Detta skrämmer nog en del:
www.allehanda.se/angermanland/kramfors/mobb-skulle-valdta-kvinna-och-doda-sonen-anmalda-for-olaga-hot
Av alla dåliga oneliners tog denna priset Neffe.
Grattsi!
Det kan jag göra! Du försökte i en oneliner anklaga mig för att sprida falska rykten och jag motbevisade dig.
Utveckla ?
Du påstår att en artikel i lokaltidningen som grundar sig på polisens rapportering
av händelsen är påhittad. Sitter polismyndigheten i västernorrland och hittar på ?
Den lilla lilla ynkedom av tillförlitlighet du har kvar på detta forum försvan denna
eftermiddag.