• 19Jen91

Augustibebis 2016

grodan26 skrev 2015-12-01 10:17:46 följande:

Många får ju blödning på just mensdagen, så om det var någon gång vi skulle få blödning så är det väl nu. Sök på genombrottsblödning, finns info på 1177 

Hoppas det går över snabbt igen så vi kan fortsätta glädjas åt våra graviditeter!

Min blödning har slutat nu , och mitt CB blev positivt direkt även om jag kissat en timme innan! Det är mycket starkare plus än igår. Jag sitter i soffan och lyssnar på en gravidpodd och stirrar på mitt pluss. Och gråter!

Hur har ni andra gjort med MVC? Bör man ringa direkt?
  • 19Jen91

Tack för alla tips . Jag ska ringa dit och be om ett möte! Vet ni någon bra podd eller annan auditiv informationskanal där man kan få tips om kost? Jag är helt slut i huvudet av all skriftlig information nu när jag skriver min kandidatuppsats..

• 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-12-01 16:49:42 följande:

Vad skönt!!  Jag har inte haft något mer sen imorse heller fram till nu, men det var bara lite bruna flytningar. Tänker att det är det gamla blodet. Och alla symtom är still going strong så jag vågar mig nog på att vara positiv ändå!

Jag ringde igår och fick en tid till nästa vecka. Snabba puckar!

Guuuuud så glad jag blir!!!

Jag ringde igår och fick tid nästa måndag! Har ytterligare en tid den 21 december . Barnmorskan skrattade jätte mycket i telefon tillsammans med mig. Så surrealistiskt och härligt!

Jag tog förresten ett nytt digitalt idag! "Gravid 2-3"! Det eskalerar!
  • 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-12-02 07:23:06 följande:

Haha underbart!! Så spännande allt detta är! Jag fick lite bruna flytningar nu precis igen så blir lite orolig, men samtidigt så har jag mer ont i brösten och bröstvårtorna än någonsin. 

Härligt att det går framåt!! Jag fick också 2-3 för några dagar sen! Ska ta ett till om en vecka och hoppas då på 3+ 

Jag har också haft bruna flytningar idag, men jag tänker att så länge de är bruna så är det gammalt blod . Det är helt garanterar det du skrev igår om att du läst på 1177, en genombrottsblödning för att det var BIM.

Jag har också full rulle med symtom fortfarande!

Jag sparar också mitt sista till nästa vecka för att se 3+ .
  • 19Jen91
    I am Annahoj skrev 2015-12-03 10:33:25 följande:

Hallå Nina¨(och ni andra som vill) skicka er mailadress till mig i ett meddelande här på Familjeliv :)

Så bjuder jag in er genom FaceBook!

Jag skickade min mejl till dig igår kväll! Kom det fram? Jag har inte fått någon inbjudan
  • 19Jen91

Hur handskas ni andra med omställningen att vara gravida?

Jag är i total förnekelse just nu, men jag kastas mellan total lycka och djup oro när jag väl känner något. Kan vara hormonellt . När kommer acceptansen och glädjen?

• 19Jen91
    I am Annahoj skrev 2015-12-03 16:22:08 följande:

Jag kollade igenom inbjudningarna och din skickades för 20 timmar sedan :)

pugsnotdrugs tips var ett bra tips, kika i skräpposten. Hoppas du hittar länken!

Ah! Tack för tipset. Ska kolla när jag sätter mig vid datorn senare
  • 19Jen91
    pugsnotdrugs skrev 2015-12-03 16:20:27 följande:

Jag känner exakt samma! Vet inte hur jag ska uttrycka det för sambon, men du gjorde det så bra. Undrar också när man kliver över tröskeln acceptans och lucka hela tiden utan oro:P

Jag vet inte heller hur jag ska berätta för sambon. Jag ska träffa barnmorskan på måndag, så jag tror jag får ta det med henne och be om råd
  • 19Jen91
    FruFrau skrev 2015-12-03 17:46:55 följande:

Jag trodde inte alls att jag skulle känna som jag gjorde. Dagen efter säkra plusset så kändes allt så självklart! Kärlek vid första ögonkastet till lillen. Går och ler hela dagarna. Ingen större oro, jag vet att jag lever så bra jag kan så jag som person kan inte göra med för bebisen. Så händer nått olyckligt så har jag med det i bakhuvudet ändå. Berättat för en del redan, det blev verkligt på en gång! Helt oväntad reaktion!! :)

Va härligt! kan du smitta av euforin lite? Haha
  • 19Jen91
    sowe81 skrev 2015-12-04 11:27:01 följande:

Jag har tid 21/12, hoppas vi får en fin tidig julklapp

Vilken vecka är du i då?

Jag vill också göra tidigt VUL innan julafton. Men den 22 december är jag bara vecka 7+0. Är det för tidigt?
  • 19Jen91
    sowe81 skrev 2015-12-04 13:07:12 följande:

Jag kommer vara 6+4, då ska man kunna se att hjärtat slår och att allt sitter där det ska. Sen kommer jag gå på vul/ul ungefär varanna vecka pga mina upprepade missfall. Fram till 12/13 typ.

Åh va spännande att man kan kika in så tidigt. Tack för svaret, och jag beklagar de tidigare missfallen. Kram!
  • 19Jen91
    ninawest skrev 2015-12-04 14:26:16 följande:

Jag har bokat ett vul och då kommer jag vara i 7+0 och jag frågade om man kunde se något hjärta då och det kunde man sa hon :)

Helt fantastiskt! vilken privat klinik kan man boka på? Såg att Mama Mia inte hade innan vecka 8+0? Hur är ultraljudsbarnmorskorna?

Vill gärna ha tips i Stockholm
  • 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-05 16:27:03 följande:

Jag har bokat i v 8+ 5 på mama mia och då blir det utanpå magen men hon frågade om jag kunde tänka mig vaginalt och då kan man göra från v 6+någon dag sa hon så mama mia kan man boka tidigt på :)

Åh! Jag får nog ringa dit och fråga. Mama Mia verkar poppis . Vill gärna ha bekräftat via vul att vi är gravida innan vi berättar för våra familjer vid jul.
    lenaerik86 skrev 2015-12-05 16:28:58 följande:

Förra gången gjorde jag hos ultraljudsbarnmorskorna vid Karlaplan i v 8+nån dag och det var supermysigt där, jättegullig ul tekniker som tände ljus och så.

Är det sant! Tände teknikern ljus? Låter som en jätte rar människa. Jag är övertygad ringer på måndag!

Är det lång väntetid hos Mama Mia?
  • 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-05 20:10:30 följande:

Mm ultraljudsbarnmorskorna var mysigare men på mama mia kan man få bilderna på mms. När jag ringde var första tiden på mama mia Karlaplan den 27 dec och vi hade helst velat ha en tid innan jul också. Sjuk väntetid ju!

Vaaaa! Är det sånt tryck innan jul? Helt galet! Men det var kortare väntetid på ultraljudsbarnmorskorna?
  • 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-06 10:12:16 följande:

Har inte ringt dem, kör på mama mia som jag bokat. Men ring och kolla du :)

Jag fick en tid på min mvc via barnmorskan på inskrivningen fick en tid den 22 december.
  • 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-09 13:03:46 följande:

Kul! Vilken mvc går du på?

I min hemkommun, två mil norr om Stockholm .

Jag är lite missnöjd däremot med min bm. Hon är så.. extrem och rak. Trångsynt! Hon sa att livsstilen (i matväg speciellt) man har som gravid måste man även ha när barnet kommit, annars får barnet inte en bra barndom...?!

Och, jag har ett ganska trasigt förflutet med en del trauman osv. Och detta frågade hon om, mycket. Som om min förmåga att vara förälder eller gravid påverkas av hur min relation till mina föräldrar är, eller hur många behandlingar jag fått på institutioner och psykiatriska mottagningar. (Jag märker att det låter värre än det är!)

Jag hade velat ta kontakt med min bm om jag mådde dåligt. Inte berätta allt i förhand om bli dömd. Jag kände mig som en skidålig människa när hon satt där och kladdade ner allt och ba "mmmm det här ska jag skriva in i journalen så förbereder vi en kurator....."

Min sambo säger att vi ska byta barnmorska. Men jag vet inte, alla kanske gör den bakgrundskollen och är sådär stränga?
  • 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-10 08:19:57 följande:

Byt! Man ska gå dit en hel del och då vill man ha någon som man trivs med

Känns som man skulle byta mottagning helt då? Alla papper cirkulerar ju på samma ställe om man bara byter personal?
Svar på tråden Augustibebis 2016