• 19Jen91

Augustibebis 2016

Nyplussad idag , ska ta digitalt i eftermiddag med sambon också. Bim imorgon, så en förhoppningsvis beräknad födsel ligger på runt den 9 augusti.

Helt chockade men LYCKLIGA! Bara andra försöket sen vi slutade skydda oss och sa "äh, blir det så blir det" och förväntade oss att det skulle ta ett halvår/ett år....

I övrigt tar jag examen i januari, sambon är fast sen många år tillbaka, vi är båda 25 och har inga barn sen innan.
  • 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-11-30 21:03:11 följande:

Hur mycket symtom har ni nu? Jag längtar tills jag verkligen känner det på riktigt! Alla symtom jag har nu känns mest som vanlig PMS. Mår lite illa, kissar mycket, hungrig hela tiden. Känner lite molande smärta ibland, blir lika glad varje gång! 

Jag har samma som du! Är 3+6 idag. Denna konstanta, aggressiva hunger! Jag har molvärk till och från också, men det är något helt annat än mensvärk. Sen är jag trött. Började gäspa vid 15 igår?! Det händer aldrig innan 22 annars . I övrigt är jag lugn. Lugn och harmonisk istället för impulsiv och sprallig. Det är som om alla bitar i livet fallit på plats! Det här är meningen med mitt liv. Allt jag väntat på och längtat efter
  • 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-12-01 07:37:05 följande:

Håller med dig, hungern är verkligen aggressiv! Jag har vaknat mitt i natten och fått gå upp och äta några gånger nu. Aldrig hänt innan! 

Vad fint beskriver, jag känner precis likadant. Äntligen! Som vi väntat! 

Har du tagit fler test? Jag testar varje dag nu.. Testnarkoman alltså. Får snart skärpa mig. Men det blir starkare och starkare för varje dag nu och jag älskar att se stegringen, känns som ett bra tecken 

Hahah ja exakt så. Jag går också upp och äter! Skönt att inte vara ensam . Vilken vecka är du?

Jajamensan! Både igår eftermiddag och i morse. Båda digitala visade samma jag har två digitala till som jag tänkte ta om ett par dagar, och sedan en vecka efter..... Bara för att se hela stegringen till 3+ . Tar du traditionella test med streck, eller digitala?
  • 19Jen91
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-01 06:46:09 följande:

Jag har haft spända och ömma bröst sen en vecka efter äl. Ungefär samtidigt kände jag ett ordentligt stick i livmodern. Känns kul att tänka att det nog var då det fäste.

Molande värk har jag haft sen någon dag före bim. Ibland känner jag av ett litet illamående.

Lite personlig fråga: hur va era flytningar från äl till bim?

Jag hade inga flytningar! I vanliga fall brukar jag ha mycket blodiga flytningar 8-3 dagar innan mens. Så pass att jag går med skydd. Den här gången hade jag blodig flytning en dag, fyra dagar innan bim, och sen försvann det! jag kände som du, hur det högg till ungefär en vecka efter äl. Jag skrek "aj" rakt ut! Men det varade bara en halv sekund. På höger sida! Samma sida som jag ägglossade på. Jätte spännande!
  • 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-12-01 08:04:28 följande:

Idag blir det 4+1. Fick 1-2 veckor i fredags på digitala och 2-3 igår :) 

Men nu hände det nåt... Jag gick på toa och såg rosabruna flytningar. Känner mig helt galet orolig nu. Missfall på G? :( 

Herre gud!! Jag har också blodiga flytningar nu. Var och gjorde nr 2, och det droppade bruna flytningar. Jag har aldrig blivit svettig så snabbt! Jag ska ta en lång dusch och försöka slappna av..

Hur går det för dig? Hur mår du?
  • 19Jen91
    lenaerik86 skrev 2015-12-01 08:39:50 följande:

Tänkte ni som skrev om blödningar, jag blödde flera gånger under min förra graviditet och nu sitter min 1 åring bredvid mig och leker så det behöver absolut inte betyda något negativt. När jag fick missfall gjorde det riktigt ont och sen blödde jag som en kraftig mens. Hoppas det kan lugna lite :)

Det hjälper faktiskt. Tack . Min kropp kan, jag måste lita på den! Det är ganska vanligt att få som lite spottings i början de veckor som mensen skulle kunna kommit. Typ v.4 och 8 .
  • 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-12-01 09:25:31 följande:

Men nej, inte du också! 

Ja vi får försöka slappna av nu. Jag har ju fortfarande väldigt ont i brösten och idag var gravtestet mycket starkare än igår, tagit med billiga test också.. Har inte heller ont. Bara kommit droppar och skulle ju haft mens idag. Men blir ändå så orolig att det skulle bli en början på nånting! Har ju längtat så galet mycket efter detta!

När skulle du haft mens egentligen? Såg att du skrev ovan att du brukar ha spottings långt innan mens, det brukar jag också ha. Vi kanske helt enkelt är två lättblödande typer! 

Jag skulle haft mens idag!

Ja exakt. Du har helt rätt. Symtomen är kvar för min del också det bådar ju gott.

Vi är nog lättblödande! Eller så hajar inte kroppen riktigt än att mensen inte ska komma, haha. Vissa är ju mer segstartade än andra . Vi får lita på våra kroppar! Det är ju detta vi är skapta till att göra.
  • 19Jen91
    Mliizz skrev 2015-12-01 09:35:30 följande:

Oj! Hur lägger man in en bild??

Om du lägger in via telefonen så ska man göra det genom mobilversionen
  • 19Jen91
    grodan26 skrev 2015-12-01 10:17:46 följande:

Många får ju blödning på just mensdagen, så om det var någon gång vi skulle få blödning så är det väl nu. Sök på genombrottsblödning, finns info på 1177 

Hoppas det går över snabbt igen så vi kan fortsätta glädjas åt våra graviditeter!

Jag har legat och sovit ett par timmar, haha har varit helt slut.

Men jag var på toa nyss och blöder lite fortfarande... Ska läsa på 1177! Tack för tipset. Vet inte om jag ska berätta för sambon om detta? Det kanske är bra för att slippa vara ensam i oron. Hur har du gjort?
  • 19Jen91
    Mliizz skrev 2015-12-01 12:49:46 följande:

Nä :( får inte upp någon bild... Suuuck

Det har kommit upp massa bilder
Svar på tråden Augustibebis 2016