• Stolt Farsa

Bli ihop innan man haft sex?

Låt säga att du dejtar en tjej/kille. Du tycker personen är intressant. Personen i fråga kanske inte är den som hoppar i sänghalmen i första taget. Han/hon vill bli ihop. Du själv tänker att det känns bra för övrigt, fast ni har inte haft sex ännu (av någon anledning). Skulle du kunna gå med på det eller skulle du vilja vänta med att kalla er ett par innan ni har legat med varandra?

Förklara gärna din röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-22 18:45
    För att förtydliga- Frågan lyder alltså: Skulle du kunna bli ihop med någon innan ni har haft sex. Därav alternativen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bli ihop innan man haft sex?
  • fluu

Vi blev tillsammans först, innan vi ens pussat varandra, och var ett par i flera månader innan vi hade sex. Det passade oss båda bäst. Sex är inget krav för en relation och jag vill etablera andra saker i förhållandet innan jag har sex.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    fluu skrev 2015-11-24 09:58:02 följande:
    Vi blev tillsammans först, innan vi ens pussat varandra, och var ett par i flera månader innan vi hade sex. Det passade oss båda bäst. Sex är inget krav för en relation och jag vill etablera andra saker i förhållandet innan jag har sex.
    Skulle gjort lika idag.
  • Anonym (japp!)

Japp. Vi väntar tills vi gift oss.

• Anonym (rewen)
    fluu skrev 2015-11-24 09:58:02 följande:

Det funkar ju perfekt om man verkligen ser på det på samma sätt. Om båda tycker att sex inte är så viktigt så är det ju inget problem!

Om däremot den ene tycker att det är oviktigt och den andre går med på att vänta med sex men egentligen tycker att det är jätteviktigt kommer problemen som ett brev på posten.
  • fluu
    Anonym (rewen) skrev 2015-11-24 10:42:32 följande:
    Det funkar ju perfekt om man verkligen ser på det på samma sätt. Om båda tycker att sex inte är så viktigt så är det ju inget problem!

Om däremot den ene tycker att det är oviktigt och den andre går med på att vänta med sex men egentligen tycker att det är jätteviktigt kommer problemen som ett brev på posten.
    Absolut. Men att vi inte tycker/tyckte att sex är viktigt vet jag inte var du fått ifrån.
  • Anonym (rewen)
    fluu skrev 2015-11-24 10:51:29 följande:
    Absolut. Men att vi inte tycker/tyckte att sex är viktigt vet jag inte var du fått ifrån.
    Om man tycker att det är en stor del av ett förhållande brukar men vilja veta om man är kompatibla tidigt i ett förhållande.
  • fluu
    Anonym (rewen) skrev 2015-11-24 10:54:30 följande:
    Om man tycker att det är en stor del av ett förhållande brukar men vilja veta om man är kompatibla tidigt i ett förhållande.
    På något sätt kände vi det ändå ju. Vi tände på varandra enormt, men ville etablera en tillit innan vi hade sex, för för oss var det något stort, viktigt och väldigt intimt. Det var och är viktigt, men jag förstår inte riktigt varför det måste vara så bråttom för det. Skulle vi upptäckt att vi var olika sexuellt så hade det varit så enormt mycket lättare att prata om det med någon man känner, älskar och litar på. Och om det inte gick att lösa så kan man ju göra slut, jag ser inte hur några månader(som i vårt fall) är en orimligt lång tid som skulle vara bortslösad bara för att man inte fick ligga.
    Och att sex är viktigt var också en av anledningarna till att vi väntade. Vi ville att vi skulle kunna vara avslappnade och kunna lita på varandra när vi hade sex första gången, för vi tänkte att då ger det så mycket mer och det gjorde det ju.
  • Anonym (Z)
    DenNamnbitne skrev 2015-11-23 17:27:34 följande:
    I sådana fall är man ihop med fel kvinna och då är det väl lika bra att det sker, hur synd det än är.
    Synd på ett dyrt bröllop...
  • nevermind
    Smecker skrev 2015-11-22 18:57:06 följande:

Bli ihop med någon innan man haft sex gjorde man i yngre tonår. Sedan växte jag upp. Nej, jag ingår inte en parrelation med någon som jag inte är säker på att jag är sexuellt kompatibel med, lika lite som jag ingår en parrelation med någon som inte delar mina grundläggande värderingar, eller som jag inte är fysisk och mentalt attraherad av.

Nej, sex är inte något som "ordnar sig" bara man älskar varandra tillräckligt, särskilt inte om man har specifika sexuella preferenser som man varken vill, kan eller behöver rucka på.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Bli ihop innan man haft sex?