• Stolt Farsa

Bli ihop innan man haft sex?

Låt säga att du dejtar en tjej/kille. Du tycker personen är intressant. Personen i fråga kanske inte är den som hoppar i sänghalmen i första taget. Han/hon vill bli ihop. Du själv tänker att det känns bra för övrigt, fast ni har inte haft sex ännu (av någon anledning). Skulle du kunna gå med på det eller skulle du vilja vänta med att kalla er ett par innan ni har legat med varandra?

Förklara gärna din röst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-22 18:45
    För att förtydliga- Frågan lyder alltså: Skulle du kunna bli ihop med någon innan ni har haft sex. Därav alternativen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bli ihop innan man haft sex?
  • Anonym (Jadå)

Ja, eftersom jag har rätt låg sexdrift och föredrar en likasinnad partner så fungerar det utmärkt att göra på det viset. Sex är en trevlig sak man kan ägna sig åt då och då, men det viktiga är närheten, humorn, vardagen.

• riboflavin

Ja, funkar det sen inte sexuellt kan man ju faktiskt göra slut om det stör en såpass mycket.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Oracle database)

Övertygat nej.

Jag köper inte bil utan att provköra så varför i helsicke skulle jag ta mig an en karl utan provrunda?

/Test Lead

• äsch

Jag har inte varit i situationen, men... Det är tveksamt om jag skulle kunna det. Däremot har jag inte sex med någon jag inte är intresserad av (jag funkar så) och skulle kunna tänka mig att ha ett förhållande med och att jag har fått samma vibbar från den personen. Så... Jag skulle kunna dejta utan sex, absolut, men jag anser inte att förhållandet är fullständigt om vi inte har sex. Så funkar jag.

• Anonym (Japp)

Jag och min sambo hade varit tillsammans 1,5 månad när vi hade sex för första gången. Varken han eller jag tyckte att det var konstigt.

• Stolt Farsa

Intressant undersökning. Jag trodde faktiskt inte att JA-sidan skulle leda så mycket.

• Stolt Farsa
    riboflavin skrev 2015-11-22 20:56:13 följande:

Ja, funkar det sen inte sexuellt kan man ju faktiskt göra slut om det stör en såpass mycket.

Det är väl lite det jag menar med den här tråden. Det är ju inte speciellt roligt att bli ihop och göra slut kort därefter. Då kanske man borde varit lite noggrannare innan. Det behöver ju inte vara sex. Låt säga att man har ett krav att ens partner inte ska röka. Och så visar det sig att han/hon gör det. Hade man vetat det från början hade man ju sparat båda tid och lidande.
  • Stårschan

Ihop och ihop. Nu får jag ju tänka tillbaka till ungdomens dagar, men svaret blir nog nej. En kille som jag inte hade haft sex med var jag ju inte ihop med - han var en killkompis, oavsett hur mycket vi umgicks och hur bra vi tyckte om varandra. Kom man däremot så långt som till att man hade sex, då ansågs man vara tillsammans.

Som vuxen skulle jag nog känna likadant. Ett förhållande utan sex är ett vänskapsförhållande, och bara sex utan förhållande skulle inte vara något för mig. KK har jag aldrig riktigt förstått poängen med.

• Fjäril Vingad

Nej. Aldrig igen.

Sexlivet är viktigt för mig, och viktigt att det är fungerande och njutningsfullt för oss båda.

Så aldrig mer grisen i säcken. Been there, done that, didn´t work.

• Anonym (rewen)

Sex är väldigt viktigt i ett förhållande. Om inte det funkar blir det problem. Alltså vill jag veta att vi klickar där först.

Svar på tråden Bli ihop innan man haft sex?