• cutepoison

Gravid efter IVF Göteborg

Hej!
    Jag undrar om det finns någon annan i Göteborgsområdet som äntligen är gravid efter IVF? Skulle vara så roligt att träffa andra i samma situation. Jag är väldigt tidigt i graviditeten så det hade varit roligt att träffa någon eller några som ska ha barn till sommaren. 

Hoppas. 

• Svar på tråden Gravid efter IVF Göteborg
  • förstaförsöket

Hur funkar det med IVF i gbg?

Kan man boka in en tid o prata med dom först eller ska man skicka in ansökan som dom länkar till på hemsidan?

Har försökt i över 1,5 år och haft två st utomkveds o därför tagit bort ena äggledaren.

Funderar därför på detta, men undrar om man måste skicka in lapp om ansökan först för att ens få komma dit?

Hut lång tid brukar det ta innan man får ett första besök bokat från att man skickat in lappen?

• Cyanea

Hej TS! Jag är gravid efter IVF i Göteborg.Jag har dock inte svarat förut eftersom jag är i v. 32, så jag är nog inte en av de du söker. Men trevligt initiativ, hoppas att det ramlar in fler här snart :) 

förstaförsöket skrev 2015-12-02 15:03:01 följande:

Kan man boka in en tid o prata med dom först eller ska man skicka in ansökan som dom länkar till på hemsidan?

Har försökt i över 1,5 år och haft två st utomkveds o därför tagit bort ena äggledaren.

Funderar därför på detta, men undrar om man måste skicka in lapp om ansökan först för att ens få komma dit?

Hut lång tid brukar det ta innan man får ett första besök bokat från att man skickat in lappen?

Om man ska göra genom landstinget så skickar man först egenremiss för utredning. Efter utredningen kan man ibland remitteras vidare till IVF. 

Så börja med att skicka in egenremissen för att göra utredning. Det är inte jättestor anledning att göra IVF innan ni vet orsaken till att det tar tid för er. Lycka till :)
  • cutepoison

Kul att ni skrev i alla fall! :) Jag kan självklart tänka mig att prata med dig fast du är i v 32! Grattis :) Själv är jag i v 6 så det är väldigt tidigt och jag är jätte nervös för ultraljudet vi ska göra v 8. Har allt varit bra för dig hittills?

• cutepoison
    förstaförsöket skrev 2015-12-02 15:03:01 följande:

Hej!

Vi skickade in remiss och fick komma och ta några prover. Vi hade redan gjort utredning i ett annat landsting. Vi fick vänta 5 mån att få komma och sedan när vi blev uppsatta i ivf kö fick vi vänta 5 mån igen :( kändes oändligt men Sahlgrenska har lite längre väntetider än andra tydligen...
  • Cyanea
    cutepoison skrev 2015-12-03 17:51:58 följande:

Kul att ni skrev i alla fall! :) Jag kan självklart tänka mig att prata med dig fast du är i v 32! Grattis :) Själv är jag i v 6 så det är väldigt tidigt och jag är jätte nervös för ultraljudet vi ska göra v 8. Har allt varit bra för dig hittills?

Jättegrattis till plus :D Och tack. 

Jag vet hur det där känns... Jag hade närapå ångest från det att jag plussade tills ultraljudet var över, men den var helt i onödan. Det är något magiskt du har framför dig. Man blir väldigt försiktig i att hoppas när man behövt genomgå IVF, men försök att våga. Du blir inte mer ledsen eller besviken om det gått dåligt om du vågat hoppas däremellan, det kan jag mer eller mindre garantera dig. Du är gravid för i sjutton :D 

Det har varit upp och ned, om jag ska vara ärlig. Jag blödde en del av Lutinus så jag var helt säker på att jag fått missfall innan VUL, men det var ett litet hjärta som pickade. Sen har jag känt enorm oro hela vägen och skjutit upp problemet gång på gång. "Bara jag ser att hjärtat slår i v. 8 är jag lugn". "Bara jag passerar v. 12 är jag lugn". "Bara RUL ser bra ut är jag lugn". Men riktigt så enkelt har det väl inte varit, tyvärr, så nu jobbar jag med oron tillsammans med MVC's psykolog. Samtidigt har det varit fantastiskt, och jag älskar att bära på min lilla knodd :D 

Hur känns det för dig? Hur mår du? Och vilket försök tog det sig på? :)
  • förstaförsöket
    cutepoison skrev 2015-12-03 17:54:29 följande:

Hej!

Vi skickade in remiss och fick komma och ta några prover. Vi hade redan gjort utredning i ett annat landsting. Vi fick vänta 5 mån att få komma och sedan när vi blev uppsatta i ivf kö fick vi vänta 5 mån igen :( kändes oändligt men Sahlgrenska har lite längre väntetider än andra tydligen...

Å fy för att vänta så länge :( jag fick höra 3 månader av läkaren jag pratade med.

Får hoppas att man lyckas plussa innan dess!
  • cutepoison
    Cyanea skrev 2015-12-03 20:19:02 följande:

Jättegrattis till plus :D Och tack. 

Jag vet hur det där känns... Jag hade närapå ångest från det att jag plussade tills ultraljudet var över, men den var helt i onödan. Det är något magiskt du har framför dig. Man blir väldigt försiktig i att hoppas när man behövt genomgå IVF, men försök att våga. Du blir inte mer ledsen eller besviken om det gått dåligt om du vågat hoppas däremellan, det kan jag mer eller mindre garantera dig. Du är gravid för i sjutton :D 

Det har varit upp och ned, om jag ska vara ärlig. Jag blödde en del av Lutinus så jag var helt säker på att jag fått missfall innan VUL, men det var ett litet hjärta som pickade. Sen har jag känt enorm oro hela vägen och skjutit upp problemet gång på gång. "Bara jag ser att hjärtat slår i v. 8 är jag lugn". "Bara jag passerar v. 12 är jag lugn". "Bara RUL ser bra ut är jag lugn". Men riktigt så enkelt har det väl inte varit, tyvärr, så nu jobbar jag med oron tillsammans med MVC's psykolog. Samtidigt har det varit fantastiskt, och jag älskar att bära på min lilla knodd :D 

Hur känns det för dig? Hur mår du? Och vilket försök tog det sig på? :)

Åh vad jobbigt men skönt att du får stöd från mvc så det känns bättre. Jag har hört att man kan blöda av lutinus men jag gjorde inte det när jag slutade. Var väldigt orolig att sluta så tidigt men jag litar på barnmorskorna. Det tog sig på första försöket! För er då? Jag har ingen passage i äggledarna så det är därför jag inte blivit gravid innan. Jag älskar att vara gravid redan nu. Jag mår riktigt bra och hoppas det fortsätter så. Drygt en vecka nu till ultraljudet.
Svar på tråden Gravid efter IVF Göteborg