cutepoison skrev 2015-12-12 16:37:49 följande:
Ja det håller jag med om. Jag tror sambon nu är väldigt nöjd med att vi är gravida med första barnet så vi har inte direkt pratat om det men jag tycker det är skönt att chansen finns att man får göra syskonförsök eftersom vi nog inte kommer kunna bli gravida ändå själva.
Åh det är ju jätte snart! Var ni överens om att ta reda på vilket kön det var :) ? Ungefär när kunde man se det? Har ni tänkt ut namn redan?
Eller hur, bara möjligheten att kunna få fler känns himla bra. Märkligt att jag tänker på det, som sagt, eftersom jag är så lycklig om jag så "bara" får ett barn ;) Tror inte att vi kommer kunna på egen hand heller, men det känns bra att utesluta möjligheten innan vi gör nytt plock.
Det är ganska snart ja ;) Har ingen aning om varför, men dagarna känns nästan längre och längre ju längre in i graviditeten jag gått... Märkligt! Hoppas att det inte kommer att kännas så för dig. Vi var nog överens om att kolla kön, men innan jag blev gravid var vi överens om att
inte kolla eftersom det inte spelar någon roll ;) Sen började magen växa och önskan att veta vem det är därinne blev större och större.
Jag tror att man kan se så tidigt som v. 14 om man har riktig tur, men ju längre gången man är ju bättre prognos är det för att det stämmer. Vi tog reda på det vid RUL i v. 19. Vi tänker massor på namn för att ha ett gäng förslag när hon kommer men vi kommer nog inte bestämma något förrän vi träffas ;)
Ni då, har ni hunnit fundera på sånt som kön och namn?