Cyanea skrev 2015-12-06 16:17:34 följande:
Jo verkligen ;) Det är väl som med så mycket annat - helt individuellt. Jag tog dem till och med VUL då jag började fasa ut dem, men det tror jag inte är nödvändigt. Jag blödde med Lutinus, inte efter, men har hört om dem som får liten blödning när man slutar. Men har man plussat ska kroppen definitivt kommit igång med egen progesteronproduktion.
Oj, vad länge ni försökt :( Dröjde det innan ni gjorde utredning, eller hur kommer det sig att ni inte påbörjat IVF förrän nyligen?
Tror att det kommer att kännas overkligt länge till ;) Man får en liten avstämning mot verkligheten varje gång man kikar på det lilla miraklet, sen går dagarna och det börjar kännas mer och mer som en dröm. Sen blir det verkligt igen. Grymt spännande!
Vilken dag ska du på VUL?
Okej! Då missförstod jag först. Jag trodde du började blöda när du slutat med dem. Ja det är nog sant att kroppen ska fixa det själv, men det är konstigt att det är så olika för alla.
Ja, vi har nog haft lite otur. Vi gjorde en utredning när vi bodde i norrbotten. Den visade inga fel! it Eftersom vi var under 32 år och inga fel hittades hade landstinget som regel att man skulle försöka själv i 3 år innan man fick ställa sig i kö till IVF så vi fick ingen mer hjälp. Sedan flyttade vi ner till GBG och när vi kom hit ville jag först komma in på mitt nya jobb så vi väntade 6 mån innan vi skickade remiss till sahlgrenska. När vi gjorde det i maj 2014 så tappade de bort våra papper!! Så i september fick vi skicka in nya och alltså vänta ytterligare. Vi fick komma först i februari 2015. Då fick vi göra om delar av utredningen och då visade det sig också att jag hade stopp i äggledarna.... Jag gjorde en kontrastundersökning för några år sen och då hade jag inte det. Ingen kan förklara hur.... men då fick vi i alla fall ställa oss i IVF kö och fick komma i september då. Så därför har det tagit så lång tid. Hur länge hade ni försökt innan ni fick hjälp?
Jag ska på VUL den 15/12, tisdag nästa vecka :)