Åttionian skrev 2015-11-16 18:04:20 följande:
Du är jävligt oseriös och provokativ om du antyder att jag har sympatier för IS...
Du borde som sagt kolla upp vad mångkultur innebär.
Va? Nej, det antydde jag verkligen inte. Självklart tror jag inte mångkulturalister skulle vara terroristsympatisörer.
Så om jag skulle kolla upp vad mångkultur innebär så skulle jag inte längre vara förvånad över att inte mångkulturalisterna firar att mångkulturen är införd i Sverige? Det kan du inte mena.
Attentaten i Paris har inte så mycket med min fråga att göra. Det är inte terrorism jag tänker på utan hur det svenska samhället över huvud taget förändras när mångkulturen nu gör sitt definitiva och irreversibla intåg i Sverige.
Så bortsett från terrorismen: Är du inte glad idag för att mångkulturen nu blivit en ofrånkomlig del av Sverige? Firar du inte att 10 000 personer i veckan kommer hit från Mellanöstern?
Frågan är ärligt ställd. Det mångkulturella samhället har så länge normativt beskrivits som en solklar fördel för Sverige, kulturellt, socialt och ekonomiskt. Men nu när det ÄNTLIGEN HÄNDER så verkar de flesta mest vara bekymrade. Till och med en inbiten mångkulturspropagandist som Anders Lindgren på Aftonbladet har sagt att man nu är på defensiven.
Varför?