• JTA

Grattis alla mångkulturalister - ni har vunnit

Den senaste tidens folkvandring lär slutgiltigt omvandla Sverige till ett mångkulturellt land. Åtskilliga som talat för det mångkulturella samhällets välsignelser borde nu alltså vara nöjda och glada.

Men vad har vi vunnit? Vad är förstapriset? Varför poppar inte champagneflaskorna, varför skålas det inte friskt?

• Svar på tråden Grattis alla mångkulturalister - ni har vunnit
  • Fjonken

Problemet är att Sverige är ett EXTREMT land. Kolla bara på den här kartan igen där Sverige är långt uppe till höger i bild. 

www.worldvaluessurvey.org/images/Cultural_map_WVS5_2008.jpg

Ser ni att de muslimska länderna är extremer åt det andra hållet? Våra absoluta motsatser. 

Hur f-n ska integrationen med de fungera? Kolla USA och se hur mycket närmare de ligger. Vi är inte som USA. Inte ens nära. 

En brittisk journalist eller vad det var som jag tappat namnet på uttryckte det hela bra. Något i stil med "I Storbritannien är vi tveksamma mot immigration men vi gillar immigranter. I Sverige gillar ni immigration men är tveksamma mot immigranter". Dvs vi säger att vi gärna vill ha hit invandrare men när de väl är här vill vi inte ha nåt med de att göra. 

• Världsmedborgare
    JTA skrev 2015-11-15 22:54:23 följande:
    Den senaste tidens folkvandring lär slutgiltigt omvandla Sverige till ett mångkulturellt land. Åtskilliga som talat för det mångkulturella samhällets välsignelser borde nu alltså vara nöjda och glada.

Men vad har vi vunnit? Vad är förstapriset? Varför poppar inte champagneflaskorna, varför skålas det inte friskt?
    Det är mycket långt kvar till nåt firande, fira ska vi göra, när vi vanliga människor kan röra oss fritt över hela Jorden, och välja var vi vill bo och verka.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Nummret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Kalle
    JTA skrev 2015-11-17 13:03:45 följande:
    Aha, du tror att TS har någonting med Paristerrorn att göra. Det har den inte. Den senaste tidens folkvandring har också bara till en del att göra med kriget i Syrien, endast 30 % av flyktingarna kommer därifrån. (Eller säger sig komma därifrån.)

Så försök glömma åtminstone terrorn för ett ögonblick. Vi tar emot 190 000 flyktingar i år, en del får åka tillbaka men typ lika många anhöriga lär tillkomma. Så det lär i praktiken bli 190 000 nya invånare i Sverige i år. Och nästa år blir det typ 500 000, om takten håller i sig.

Och alla dessa kommer från andra kulturer än den svenska. Så Sverige kommer att ha många kulturer. Mångkultur. Och det är positivt.

Så du firar nu alltså?
    = 400 000 MÄN. Snacka om demografisk obalans.
  • Nerfherder
    K Kalle skrev 2015-11-17 13:37:06 följande:

= 400 000 MÄN. Snacka om demografisk obalans.

Det har du en källa på, antar jag?
  • Nerfherder
    Överste Senap skrev 2015-11-17 13:40:07 följande:

Finns inget att fira så länge SD är kvar i riksdagen...

Inte för att det har ett dugg med topic att göra, men den dagen SD åker ur riksdagen kommer jag att fira. Tyvärr är det tre år kvar.
  • Fjonken
    Nerfherder skrev 2015-11-17 13:43:53 följande:
    Inte för att det har ett dugg med topic att göra, men den dagen SD åker ur riksdagen kommer jag att fira. Tyvärr är det tre år kvar.
    Om tre år blir SD största parti. Tyvärr. Önskar att de inte behövdes. Däremot kanske MP åker ur. Det vore en nåd att stilla bedja om. 
  • K Kalle
    Nerfherder skrev 2015-11-17 13:38:38 följande:
    Det har du en källa på, antar jag?
    Det har funnits väldigt många uppgifter på det i media (seriösa media) - alltså dels att det kommer att ha kommit omkring 500 000 migranter hit i slutet av nästa år, dels att c.a 80% av de som kommer är män.

Om du menar att detta inte stämmer kan ju du presentera det tillsammans med en källa!
  • K Kalle
    Fjonken skrev 2015-11-17 13:50:45 följande:
    Om tre år blir SD största parti. Tyvärr. Önskar att de inte behövdes. Däremot kanske MP åker ur. Det vore en nåd att stilla bedja om. 
    Jag håller med! Jag hoppas verkligen inte att SD blir större. Jag kommer aldrig att rösta på dem, men jag kan förstå att många är desperata och röstar på det enda parti som gör något åt saken. Moderaterna har varit på god väg, men jag vet inte vad som hände sedan.
  • Nerfherder
    K Kalle skrev 2015-11-17 13:51:38 följande:

Det har funnits väldigt många uppgifter på det i media (seriösa media) - alltså dels att det kommer att ha kommit omkring 500 000 migranter hit i slutet av nästa år, dels att c.a 80% av de som kommer är män.

Om du menar att detta inte stämmer kan ju du presentera det tillsammans med en källa!

Fast, nu är det ju upp till den som påstår något att även bevisa det. Att jag ber om en källa betyder inte att jag säger att det inte stämmer.
Svar på tråden Grattis alla mångkulturalister - ni har vunnit