• koslapp

Vilken julklänning?

Hejsan!

Tittar på julklänning till dottern och ska köpa inom någon dag. Jag har dragit ner till 7 alternativ och kan inte bestämma mig. Vilken tycker ni? Är det något speciellt ni gillar/inte gillar med klänningarna?
    Snälla tyck till!

1.

2.

3.

4.
    .

5.

6.

7.

• Svar på tråden Vilken julklänning?
  • koslapp
    Anonym (H) skrev 2015-11-14 22:35:18 följande:
    Vilken lutar det åt mest? Ja den är verkligen underbar!
    Jag har valt bort sjuan helt. Jag funderar på att köpa femman ändå, men inte använda den till jul. Sedan är de andra kvar, men just nu känner jag ändå extra starkt för tvåan.
  • Aniiee

Jag ska vara lite motvalls och påstå att de flesta av klänningarna var direkt anskrämliga eller helt fel till jul.

1an och 2an funkar bra, om ungen passar i den röda färgen, som kan vara lite lurig.

3an kanske går, även till jul

4an funkar

5an var direkt anskrämlig

6an och 7an: Kaaaaanske till jul, men hellre till midsommar.

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Topcom
    Aniiee skrev 2015-11-14 23:36:25 följande:

Jag ska vara lite motvalls och påstå att de flesta av klänningarna var direkt anskrämliga eller helt fel till jul.

1an och 2an funkar bra, om ungen passar i den röda färgen, som kan vara lite lurig.

4an funkar

Will you be forgiven when the cold grave has come?
    Haha jag håller med om att femman och sexan är helt fruktansvärda! Ettan och tvåan var väl de som känns mest ok..
  • Anonym (Go for it)
    Aniiee skrev 2015-11-14 23:36:25 följande:

4an funkar

Jag tycker inte heller om nr 5 (och 6), och tycker inte att de passar till jul. Dock så ser jag inget fel i klänningarna rent teoretiskt, så tycker att ts absolut kan köpa dem om hon gillar dem.
  • Anonym (Xx)

Tvåan. Helt klart. Den blåa var också fin men ine så julig.

• FuckGoggleAskMe

Enklare med killar, när min 9åring klär upp sig, vill han alltid ha svarta byxor, svart kavaj, vit skjorta och röd eller blå slips! Gärna med en röd ros i kavajslaget och svart hatt. För några år sedan ville han t.o,m. klä sig så till vilda födelsedagskalas, han gillar att klä sig fin. Får passa på att njuta nu av min lille gentleman, för om ett par år klär han sig nog annorlunda.

• karet

Sätt på henne någon av hennes andra förmodligen väldigt fina klänningar och ge pengarna till bättre behövande.
    Kanske låta dottern få välja vem/vad ni ska hjälpa? Bli månadsfadder kanske?

• nevermind

Ingen!! Inte om du frågar mig i alla fall... De är alldeles för töntiga och tråkiga.

• amalie79

Är hon fyra år så hade jag låtit henne välja själv vilken av dessa hon tyckte bäst om!

För egen del tycker jag 2 :)

• Anonym (H)
    nevermind skrev 2015-11-16 08:11:16 följande:

Ingen!! Inte om du frågar mig i alla fall... De är alldeles för töntiga och tråkiga.

Ge gärna tips istället då :)
  • koslapp

Valde tvåan till slut. Tack för hjälpen!

(och att kalla en fyraårings kläder för töntiga, det är möjligen töntigt...).

Svar på tråden Vilken julklänning?