Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

Planerar barn - Unga föräldrar

jennalu00 skrev 2016-05-10 09:19:27 följande:

Var på vul igår och fick se hjärtat slå, allt såg jättefint ut. Så lycklig att lillen mår bra just nu iaf! =) BF stämde överens med senaste mens, så var längre gången än jag trodde - 8+3 idag. 

Så glad för er skull!!! <3 najs att vara längre gången :D
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-05-10 22:26:28 följande:
    Tack snälla!! <3 Ja verkligen, lite av en chock dock. Trodde inte spermier kunde överleva så pass länge, haha! Men tydligen =) 
    Vilken dag byter du vecka på? :))
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-05-11 07:54:26 följande:
    Enligt min app på fredagar men enligt barnmorskan på lördagar =) Så mest riktigt är väl på lördagar men jag följer appen ändå, haha ;) Du då? 
    Haha det gör du rätt i! En dag hit & dit gör inte så mycket :D

Jag byter på onsdagar. Hade måndagar innan så då kändes det lättare eller vad man ska säga haha
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-05-15 22:50:04 följande:
    Precis klivit in i vecka 17 (16+1). Mår fortfarande jättebra. Trötthet som kommer och går, olika från dag till dag. Emellanåt har jag en del växtvärk. Annars inga symptom eller så, mer än att jag kan känna att det rör sig där inne om jag lägger handen på magen. Börjar få en pyttemage. Den får gärna vänta lite till. RUL 1/6 och efter det tänkte jag berätta för kollegorna. Sen gör vi det offentligt för vänner och bekanta i vecka 20. :)
    Åh det är ju inte lång tid kvar tills dess! Ska ni ta reda på kön? :)
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-05-16 10:55:24 följande:
    Är i vecka 25 nu (24+4) och jag växer så att det knakar! Nu buffar hon runt ordentligt i magen och jag mår väldigt bra. Är bara trött i kroppen men annars inget att klaga på. Nu längtar jag så tills lillan är här och vi får mysa med henne!
    Skönt att du mår bra!!! Bara att njuta nu :))
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-05-16 15:59:48 följande:
    Nått mitt första delmål nu, tvåsiffrigt =) Börjar må mindre och mindre illa, dock lika äcklad av mat än.. Och såååå trött, hade kunnat sova dygnets alla timmar om jag fått haha! Hur går det för dig? =)
    Haha känner igen mig med tröttheten. Sov igen alla veckor i början.. Jag mår faktiskt bra! Det enda som stör mig är att det trycker på vänster revben & gör det lite svårt att andas. Tydligen väldigt vanligt så är inget jag oroar mig för, mer att det gör ont :p
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-05-18 11:29:17 följande:
    Känner igen det där med andningen, speciellt när jag sitter. Får även ont långt ner i magen när jag böjer mig framåt och till exempel ska ta på mig skorna. Det känns som ju längre man kommer i graviditeten desto fler konstiga smärtor får man :))
    Exakt så!! Magen börjar bli lite ivägen också haha
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-05-18 19:29:43 följande:
    Tiden går fort. Är i Paris nu och då jag kommer hem är det typ en vecka kvar till RUL. Vi tänkte inte kolla kön. Så får bli en överraskning. :)
    Spännande!! Har du någon känsla om det är flicka eller pojke?? :)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-05-19 17:58:51 följande:
    De flesta tror pojke. Jag också i början men nu är jag osäker. Mamma tror stenhårt på en rödhårig pojke som kommer födas 24 oktober. :)
    Då får vi se om hon har rätt haha:) när är ditt bf datum??
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar