Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

Planerar barn - Unga föräldrar

jennalu00 skrev 2016-06-17 11:14:38 följande:

Vi har inte fått tid än, kollar efter brev i posten varje dag haha! Men här gör man inte RUL förrän 20 fullgångna veckor, så ca 6 veckor bort bör det vara.. Ja, det vill vi göra. Så hoppas bebben känner för att visa könet och att barnmorskan inte är en tjurig än som inte vill berätta ;) Inte för att det spelar någon roll men jag gillar att planera, känns lättare med inköp när man vet kön =)

Wow, inte långt kvar! Så spännande <3

Sex veckor går snabbt! Ja så kände vi med. Sen hade vi så mycket "press" från familjen att det skulle vara en flicka då det bara är pojkar änsålänge :p blev nästan så man trodde stenhårt att det var en flicka för alla tjatade om det. Hade inte kunnat gå nio månader & tro och sen kommer det ut en pojke. Så för oss var det så skönt att veta! Förbereda sig själv och familjen haha
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-17 11:49:32 följande:
    Vecka 20 (19+1) nu och har köpt en del kläder. Köper i omgångar. Valt spjälsäng som vi lagt undan pengar till och kikat på vagn. Vill ha allt klart senast början på oktober, bf 9 nov. Kollat igenom kläder mamma sparat och kläder från min brorsdotter. Men har massor kvar att fixa. Ska på ullared i augusti och shoppa till bebis. :)
    Vilken vagn har ni kollat på? :)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-17 18:41:04 följande:
    Britax smile II. Den ligger på bäst i test listan och blir väldigt liten då man fäller ihop den. Viktigt för oss som ska få plats med både vagn och två hundar bak i bilen. Provlastade den i förra bilen och den gick en på ena sidan och hundarna på andra. Köpt ny bil nu med samma lastutrymme eller något större. :)
    Åh! Vi har också köpt smile fast när den hette brio :)) dom var på bra pris nu när dem skulle utgå haha.. Sen har vi en happy också. Fick både nya för super pris! :D
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-17 19:00:35 följande:

Förstår det. I såna tillfällen när man tror starkt på det ena könet tror jag man kan hamna i liten av en sorg om det visar sig vara det andra könet sedan på förlossningen. Man bygger ju så snabbt upp en bild. Bättre att få bearbeta såna känslor innan barnet föds isf =)

I vår släkt är det tvärtom, nästan bara flickor. Jag tror på att det är en liten flicka i magen, men det är nog mest pga den anledningen att det i stort sätt bara föds flickor i vår släkt haha

Ja precis!! Men är super glad över vår pojke! <3

Spännande!! Du har inte haft några drömmar eller så??
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-18 08:20:47 följande:
    Tycker de är så smidiga att manövrera. Så är de fina också. Sambon gillade den direkt. :)
    Ja precis! Gillar den delen med bilstolen att man bara kan klicka fast :)
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-18 09:22:05 följande:

Det förstår jag! <3

Jag har drömt både och. Ibland har jag drömt att jag fått en pojke och ibland har jag drömt att jag fått en flicka haha ;)

Åh då blir det spännande o se :D
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-19 17:12:53 följande:
    Ja :D Tänker dock inte så mycket på könet, är mest så grymt nervös inför RUL efter mitt missfall. Vill inget annat än att få se en frisk bebis <3 
    Det förstår jag men denna gången kommer allt gå vägen! <3
  • Jennymariaa
    citronen95 skrev 2016-06-19 21:33:58 följande:

Måste bara fråga om någon har känt som mig. Äl +10 idag och jag har börjat få så dålig smak i munnen, typ surt gammalt äpple haha svårt o förklara. Men denna smaken är så stark så ingen mat eller dryck smakar längre gott :( har aldrig haft så innan och hjälper inte att borsta tänderna och använda flux.. kan detta vara ett tecken på graviditet? Har hittills inte känt något annat!

I början av grav smakade allt sur mjölk för mig :p
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-06-19 23:37:02 följande:

Åhh idag har jag gråtit flera gånger i oro.. Jag är med i ett träningsteam där en tjej i vår grupp skrev av sig på vår facebooksida att hon hade fått veta på rul v.18 att hennes bebis hjärta inte längre slog och allt vad hon fick gå igenom. En annan i vårt team skrev då att samma hade hänt henne i vecka 22. Jag är nu halvvägs genom vecka 21 och fastän att allting har sett jättebra ut på alla mina ul så kan jag inte låta bli att grubbla och oroa mig över att "tänk om". Så varje lugn stund jag haft idag har jag känt efter om min lilla kille rör sig. Jag vill inte behöva oroa mig resten av graviditeten av att något kanske händer men kanske är det just hormonerna och kärleken till mitt barn som gör att jag inte kan låta bli.. Jobbigt är det iallafall :(

Helt normalt att känna så! Blir bättre när bebis sparkar regelbundet :)
  • Jennymariaa
    citronen95 skrev 2016-06-21 19:04:28 följande:
    Jag är ganska säker på äl datum för jag använde mig av clearblues ägglossningstest. Idag var jag och hälsade på min kompis som precis fått barn. När jag höll hennes dotter så började jag storgråta, tårarna bara rann! När jag kom hem började jag grina för att sambon sa att jag köpt bearnaisesås istället för vitlökssås (vilket han bara skojade om). Vem gråter for att man köpt fel sås?? :P 
    Tog ett gravtest idag bim-3 vilket var negativt. Jag får väl vänta in bim dagen och ta ett till test då om inte mensen dyker upp.
    Haha då håller vi tummarna på att du får ett plus & det inte bara är kroppen som luras :)) jag plussade på bim +2 men neg på bim -1 haha
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar