Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

Planerar barn - Unga föräldrar

arh skrev 2016-06-08 22:46:18 följande:

Hej på er som är kvar här! Nu var det tusen år sedan jag var in här haha.. Idag var jag på rul och vi ska få oss en liten kille. Planerat den 2 November och imorgon går vi in i vecka 20 :)

Åh grattis!! :)
  • Jennymariaa
    citronen95 skrev 2016-06-09 18:35:03 följande:

Hej på er! Jag är 20år (snart 21) och min sambo fyllde nyss 22 och vi har bestämt oss att försöka skaffa barn. Har ägglossning idag enligt clearblues digitala äl test men eftersom jag har så oregelbunden mens är det svårt att veta exakt när Bim är men enligt en app jag har så är det 5 juli :) Kul att följas åt här :)

Välkommen & lycka till med bebisverkstaden :))
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-10 11:32:47 följande:

Jösses vad otålig jag börjar bli nu! 74 dagar till bf och dagarna går sååå sakta! Jag mår oförskämt bra också. Det är en kamp att hålla järnvärdet uppe, trots Niferex. Skolan tig slut i maj så jag går mest hemma och fixar i huset. Vad gör ni andra? :)

Helt galet ju att det börjar närma sig!! :))

Jag jobbar fortfarande men går på gravpenning den 7 juli så då slutar jag jobba. Så sköööööönt!! Nu är det riktigt tungt och klumpigt att få upp mina gamla från sängen :(
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-10 17:22:06 följande:
    Haha man blir verkligen inte smidigare i alla fall!
    Det skulle jag inte vilja påstå haha :D
  • Jennymariaa

Hade idag mitt första samtal med förlossningen... Fick förvärkar igår som pågick i en timme & när jag vaknade imorse så kände jag mig så konstig. Fick order att åka hem från jobbet och vila.

Så här ligger jag nu o känner mig orolig fast hon sa att det inte är någon fara just nu. Kommer dom tillbaka så skulle jag klocka dom & ringa tillbaka. Känner inget nu mer än ryggvärk typ. Haft två sammandragningar sen jag kom hem. Fy vad drygt detta är, man blir helt knäpp i huvudet & tänker för mycket haha. Behövde bara prata av mig lite

• Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-15 08:56:25 följande:
    Åh vad jobbigt, det är ju lite tidigt :(. Jag har börjat få väldigt mycket sd nu, det gör inte ont men är obehagligt tycker jag. Hoppas förvärkarna lugnar sig! :)
    Ja jag tycker det med!! Men har inte känt något speciellt sen sist så vi får hoppas det var en engångs händelse. Så får det komma tillbaka om några veckor! :))

Javisst är dem obehagliga!!! Men det är bara vila vila vila som gällde om man fick för många sammandragningar under en timme sa hon!
  • Jennymariaa
    Mia95 skrev 2016-06-15 15:40:12 följande:

Idag går vi in i vecka 21 med lillebror och jag mår oförskämt bra trots lite trötthet och värk i svank och höfter...så skönt! :) 

Börjar bli otålig nu, vill att tiden ska gå fortare! 

Har börjat handla liite smått men försöker att inte gå bananas...hur gör ni andra? När vill ni ha allt färdigt? 

Vad har ni alla för inköpslista? Det är så härligt att se andras när man är så insnöad på sin egen, toppen med lite inspo och så lätt att glömma något ^^

Tiden stod lite still där för mig med tills man kom över v.25 då började det rulla på igen! :))

Vi åkte till ullared efter rul o där tyckte jag vi fick med allt det nödvändiga lixom. Jag har inte ens koll på vad som är kvar att köpa haha. Tänkte gå igenom det när jag går på ledighet. Men är glad att vi började köpa tidigt för veckorna går snabbt!

Blöjor & så tänkte jag köpa när det är en månad kvar
  • Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-06-15 20:40:17 följande:
    Jag är sååå trött på detta vilandet, blir tokig. Jag mår ganska bra i kroppen bortsett från att den kräver mer sömn nu, men måste ju ändå vila pga sd :(. Jag vet inte vad jag ska fördriva tiden med
    Jag förstår det!! Sen kommer vi längta till att få vila haha :))
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-17 09:19:00 följande:

Vecka 15! :D Och jag spyr fortfarande.. Tur man inte visste om det i vecka 7-8 när jag låg i sängen och räknade ner dagarna till vecka 12 när man "ska" börja må bättre, haha! Men vad gör man inte för bebis i magen <3

Åh det går framåt!! Hoppas du slipper kräka snart <3
  • Jennymariaa
    jennalu00 skrev 2016-06-17 09:45:12 följande:
    Ja tiden går snabbt ändå :D Evighetsväntan på RUL dock känns det som haha... Vilken vecka är du i nu? =)
    När har ni rul? Ska ni ta reda på kön? :)) Jag är i 29 nu! Galet att det snart är v 30 lixom!
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar