Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

Planerar barn - Unga föräldrar

Anonym (C) skrev 2015-12-21 07:24:32 följande:
    Tack! Är orolig över ifall missfallsrisken är högre när man får svaga plus. :/
    Kan inte se någon bild men grattis!! Tror inte svagt plus gör risken högre så oroa dig inte i onödan. Njut av julklappen!! <3
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-12-21 10:56:52 följande:

BIM+2 och inget plus idag heller.. Men än så länge finns det ju hopp då mensen inte heller verkar vara på gång. Det kan ju vara samma för mig som för "Anonym C" jag väntar två dagar till med att testa om inte mensen kommer innan. 

Men det är ju konstigt om jag faktiskt inte är gravid. Vad var "stickandet" / "små mensvärkar" som jag hade den 12e för nått då då? Nått allvarligt? Äh, vi får se :)

Man känner efter & är mer uppmärksam på saker när man "letar" symptom. Sen vi börja försöka så har jag känt konstiga saker men det visade sig att det faktiskt kom varje månad cirka & jag inte tänkt på det innan haha!

Men håller tummar & tår!!! :))
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-12-29 18:22:25 följande:

Hej på er och god fortsättning!
    Det vart inget plus för mig denna månad utom en veckas sen mens vilket var trist, det hade ju varit kul att avslöja det som en liten julklapp men snart är det bebisförsök månad tre så jag fortsätter att hålla tummarna :)

Detsamma! Åh vad jobbigt att gå så länge, under den tiden hinner man tänka ett & annat!!
  • Jennymariaa
    Emmissara skrev 2016-01-12 19:24:40 följande:

Hejsan kan jag hoppa in här?
    Jag är 21 och min make är 22. Vi har varit tillsammans i 5 år och varit gifta sedan i sep-15 (så ganska nyligen). Jag slutade med p-piller hösten 2013 och blev gravid i april/maj 2014 tyvärr blev det ett tidigt missfall och min kropp förändrades helt, jag fick reda på för ett år sedan att jag inte tillverkar tillräckligt mycket hormon för att mina ägg ska släppa som som ska så mina cyklar har varit mellan 45-62 dagar långa. Dock så har min cykel tåt tillbaka till runt var den va innan missfallet (35 dagar). Vi försöker inte aktivt utan tar de som det kommer, men jag har en extrem barnlängtan. Min make har eget företag sedan 3 år tillbaka och hur anställda, jag själv jobbar deltid och pluggar 150% till att bli ekonom, blir klar om 1 år. Vi har hus sedan 2 år tillbaka som vi har renoverat och här en stabil ekonomi. 

jag har skummat igenom alla inlägg som ni har skrivit och jag säger grattis till er som har plussat. 

jag hade äl för ca en vecka sedan, jag har under det senaste året använt natural cycles, men under jul och nyår skippade jag de och jag började tempa idag igen. I söndags fick jag hugg i tjejmagen, har inte känt så någon månad innan (kommer inte ihåg om jag hade några symtom vid min förra graviditet), har haft molande verk då och då sedan dess, huvudvärk har jag haft sedan i lördags, mina bröst gör EXTREMT ont sedan igår, (jag brukar ha lite ont några dagar innan mensen men inte såhär) och sen idag så kom illamåendet efter lunchen. Vad tror ni, kan de vara symtom på att jag är gravid? 

oj blev ett långt inlägg men men :)

Det låter troligt! Jag hade två hugg pp raken ca 6 dagar efter ägglossning & då visste jag att jag var det. Hade inga speciella symtom för övrigt. Dom kom efter plusset! :)

Håller tummarna!!
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-01-25 11:23:43 följande:

Antingen så har jag en nidblödning eller så är mensen på gång.. Lite blod i morse på papperet. Vågar inte hoppas på något idag känner jag

Hoppas på nidblödning! Den kan vara lika länge som mensen fast betydlig mindre blödning :D
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-01-25 14:27:42 följande:
    Sist det visade sig såhär kom mensen, 1 vecka för tidigt än vanligt så jag tror att jag fick något slags missfall i samband med att ägget höll på att fästa, men jag håller tummarna för denna gång och att mensen håller sig borta, för även denna gång är det tidigare än beräknad mens
    Ja vi får hålla tummarna! <3
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar