Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

Planerar barn - Unga föräldrar

Idag går jag in i vecka 30! <3 känns helt sjukt, bara 10 veckor kvar

• Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-06-22 11:06:59 följande:
    Åh imorgon går jag in i v 31! Och idag har 75% av graviditeten gått och har bara 70 dagar kvar. Galet att vi snart får träffa våra små bebisar! Nu längtar jag ihjäl mig!
    Galet!!! Samtidigt som tiden går snabbt & så gör den ändå inte det. Men man får låta bli att tänka o längta så mycket <3

Har du koll på alla prylar o så eller du har mycket kvar att handla? :)
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-06-22 12:25:04 följande:
    Nä jag håller med om att tiden går långsamt ibland, speciellt nu när man bara går hemma.. Vi har nog det mesta som behövs i början och det som är nödvändigt just då men vi behöver vissa småsaker. Hur är det själv? Har ni allt eller hur planerar ni?:)
    Ja jag känner nog att det mesta är klart. Småsaker kvar som kissskydd till vaggan & såklart blöjor o så. Man kommer säkert på mer sen men samtidigt vill jag inte behöva tänka på det första tiden. Snart får man väl börja skriva upp det man tänker för minnet börjar svika ibland haha :)
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2016-06-22 14:10:25 följande:

Here we go! Halva graviditeten gjord. Andra halvan kvar! Heja heja!

Wiho!! Det är en härlig känsla!! :))
  • Jennymariaa
    Önskan94 skrev 2016-06-23 06:45:39 följande:
    Haha jag känner detsamma! Varje gång vi ska iväg och handla så glömmer jag minst 1 sak.. Haha! Vad skönt att ha allt klart! :)
    Gravidminnet är inte att leka med haha!! Sen kommer man ju få komplettera efter spädis tiden med allt vad det innebär men för ankomsten känns det okej tror jag hahaha.
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-06-23 10:48:37 följande:

Idag är vecka 22 och bebis är fortfarande lugnare än vad han varit men det är ju säkert bara för att han ligger och sparkar mot ryggen min, inte kul. Tankarna går i högvarv fast än att jag känner lite smått till och från. Idag ska jag iallafall köpa en hjärtmonitor dobbler eller vad det kallas som jag kan ha för oros dagar. Jag vill inte använda den för mycket men jag tror att det kan vara bra att använda den såna dagar som den här. För så länge hjärtat slår är jag nöjd :)

Har du moderkaka fram eller bak?
  • Jennymariaa
    arh skrev 2016-06-23 15:23:18 följande:
    Bak antar jag att man säger. Där den ska vara sa barnmorskan :)
    Okej tänkte mest om man har den fram så känner man inte så mycket :)
  • Jennymariaa

Ush har börjat sova som en kratta om nätterna. Försöker hitta bra ställningar men det är fasiken inte lätt med en stor mage ivägen.. Längtar tills man får sin kropp tillbaka!! Haha

• Jennymariaa
    jess06 skrev 2016-07-14 15:54:03 följande:
    Det går bra. Har börjat få mer och mer förvärkar nu. Börjar bli jobbigt faktiskt :/. Hur går det själv? :)
    Åh det är en försmak på vad som väntas hihi. Har också haft & dom gjorde fan ont ändå. Vill inte ens veta hur dom riktiga känns haha!!

Vilken vecka är du i?? Jo det går bra nu när man slutat jobba :D
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar