• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • Anonym (Vera)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-15 18:24:39 följande:
    De har ändrat till att tre av dem var franska medborgare och uppvuxna i Paris. Jag tror att det kommer att visa sig att alla är födda och uppvuxna i Frankrike eller möjligtvis Belgien och inte några flyktingar som kommit i Oktober, däremot kan ju någon återvänt från Syrien i skydd av flyktingström med tanke på att säkerhetstjänsten har radikaliserade under uppsikt.
    Källa? Du verkar ha mycket att säga men inte vilja berätta var du läser/hör om det.

De har anhållit 5 personer i Belgien. 2 sägs ha kommit in som "flyktingar" den senaste månaden. Enligt Daily Telegraph.
  • HenryIronstead
    Anonym (Vera) skrev 2015-11-15 18:31:59 följande:

Källa? Du verkar ha mycket att säga men inte vilja berätta var du läser/hör om det.

De har anhållit 5 personer i Belgien. 2 sägs ha kommit in som "flyktingar" den senaste månaden. Enligt Daily Telegraph.

Ja verkligen. Kommer man med nyheter som inte överensstämmer med stora medier får man allt kopiera och klistra in en länk, så svårt är det inte.
    "ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (Vad) skrev 2015-11-15 16:09:37 följande:

Är terrorister psykopater?

Det tror jag inte. Psykopati är en väldefinierad psykisk sjukdom. Det är nog som att säga att någon är handikappad för att personen har ont i sin lilltå.

Jag tror snarare att de är mer som folk i allmänt, dvs fega skitar som enbart är "modiga" i grupp. Lättpåverkade, ointelligenta idioter som inte har den hjärnkapacitet, insikt, omvärldskunskap eller analytisk förmåga som krävs för att ifrågasätta sina ledare. De är hjärntvättade och indoktrinerade och har låtit sig vilseledas. De har sett så mycket skit och själva utfört så pass mycket av det att de är helt avtrubbade och några känslor har de inte. När de inte utför våldtäkter, stoppar de svansen mellan benen som de kuvade skitstövlar de är och lyder sin herres minsta vink. Jag jämför de inte med kuvade hundar eftersom stackars kuvade hundar kan kuvas eftersom de är på ett barns nivå intellektuellt. Medan de här är inga småbarn. Däremot blev de väl lockade av skitsnacket om hur många de får sätta på efter döden. Och så tror jag att de tycker om att mörda, tortera, plåga. Ungefär som skinnskallarna som drog runt i skaror på 90-talet. Jag har lagt märke till det nämligen. En viss typ av män ser man nästan aldrig ensamma utan minst tre, helst fler, tillsammans.

Tyvärr är det ovan en sak som väldigt många fega människor som har varit hunsade, mobbade, utan makt, har gemensamt. Så fort de får lite makt ser de till att utnyttja det. I vanliga fall genom att orsaka så pass många problem för dem de har makt över, som möjligt. Det visar sig hos paragrafryttare, dvs byråkrater som fått viss makt, vissa ordningsvakter som inte klarade av att bli / vara polis, statsministrar som växte upp under enkla förhållanden utan möjlighet att påverka, sekreterare och receptionister som beter sig som rabiata vakthundar, o.s.v. 
  • HenryIronstead

Vissa var franska medborgare och vissa hade nyligen korsat den grekiska gränsen.

www.bbc.com/news/world-europe-34822265

"ensamhush. el barnlösa par kan vackert akta på sig f att ge plats åt flyktingar som behöver bostäd. mer" - FL
  • Digestive
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-15 10:49:17 följande:
    De flesta av dem är med stor sannolikhet hemvändare som varit nere i Syrien och tränats upp och sedan åkt hem.
    Alla som återvänder från Syrien som varit anslutna till IS oavsett om de kommer från Paris, Bryssel, London eller Göteborg bör interneras tills de inte längre anses vara en fara för samhället.
    Facebook bör ta sitt ansvar och stänga ned alla konton där IS-propaganda förs vilket är möjligt eftersom de kan plocka bort sidor som visar nakna kvinnobröst..
    Facebook prioriterar en smula lustigt även om jag förstår att de inte vill förvandlas till en slags "här delar vi onanimaterial"-sida.
  • Digestive
    Iarwain skrev 2015-11-15 12:30:17 följande:
    Den enda identifierade personen var född och uppväxt i Paris.
    Har förstått det som att IS har tagit på sig dådet. Dock intressant och visar även tydligt hur hotet också kan komma inifrån rent geografiskt.

Jag har inte orkar plöja mig igenom alla tragiska nyheter än så om jag verkar ouppdaterad så är det sanningen.
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-15 18:24:39 följande:
    De har ändrat till att tre av dem var franska medborgare och uppvuxna i Paris. Jag tror att det kommer att visa sig att alla är födda och uppvuxna i Frankrike eller möjligtvis Belgien och inte några flyktingar som kommit i Oktober, däremot kan ju någon återvänt från Syrien i skydd av flyktingström med tanke på att säkerhetstjänsten har radikaliserade under uppsikt.
    Eftersom dina nyheter är så olika andras undrar jag om du har någon form av direktantenn kopplad till yttre rymden? Du vägrar ju tala om var du får din information ifrån? T.o.m. Islamic News Daily verkar hålla tyst, har gjort så rätt länge nu om det mesta. The Muslim News i UK säger inget som stödjer dina uttalanden där heller. Så var kommer dina påståenden ifrån?
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (SvartNatt) skrev 2015-11-15 19:04:11 följande:
    Eftersom dina nyheter är så olika andras undrar jag om du har någon form av direktantenn kopplad till yttre rymden? Du vägrar ju tala om var du får din information ifrån? T.o.m. Islamic News Daily verkar hålla tyst, har gjort så rätt länge nu om det mesta. The Muslim News i UK säger inget som stödjer dina uttalanden där heller. Så var kommer dina påståenden ifrån?
    Från och med nu kommer jag dessutom att kalla den här gruppen för Daesh precis som fler och fler i arabvärlden kallar dem. De är avfällingar, bigotter och daesh är ett kränkande ord som ingen vill kallas. De är ingen grupp med legitima krav. Varken på tolkningen av islam, landområden, lydnad eller annat. Så de och alla deras anhängare ska bara bort från jordens yta. Ju förr desto bättre.
  • Anonym (SvartNatt)

Det jag dock hoppas innerligt på är att ingen av terroristerna hade svenskt pass, PUT eller medborgarskap. Sverige är redan non grata i Europa, justitieministern har förhalat och fortsätter att förhala lagstiftningen mot resande terrorister. Sverige har gått ur Europolsamarbetet angående att stoppa rekryteringen av terrorister via Internet. Trots att daesh är närvarande i hög grad på sociala medier i Sverige. T.o.m. på FL sitter det folk som varje gång terroristerna diskuteras byter fokus till SD. Eller Breivik. Eller något annat helt ovidkommande som kan flytta fokus från den islamistiska terrorgruppen.

Men det är klart, varför skulle de sociala medierna reagera när vår statsminister skiter i vilket och därmed skiter justitieministern i vilket, bostadsministern rent av jämför dem med frihetskämpar, vice statsministern och dennes parti är uttalat anti-Israel, migrationsministern öppna dörrarna för dem, justitieministern förhalar lagstiftningen som skulle begränsa dem, utrikesministern gör sig ovän med varje land som reser en varningsflagg och den nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism är terroristkramaren nummer ett och belönar halshuggarfolket med jobb, bostäder och vård. Är någon fortfarande förvånad över varför islamistisk fanatism får hållas på sociala medier i Sverige?

Tänk då om de här terroristerna (även om enbart någon av dem) kan knytas till Sverige? Vi ligger redan risigt till i andra länders ögon pga att vi inte vill ta vårt ansvar och raserar säkerheten i hela Europa. Det kommr att bli just snyggt om något sådant kan härledas till Sverige. Fy fan. 

• Anonym (anonym)
    HenryIronstead skrev 2015-11-15 18:44:14 följande:
    Ja verkligen. Kommer man med nyheter som inte överensstämmer med stora medier får man allt kopiera och klistra in en länk, så svårt är det inte.
    Det var uppgifter från media som sedan ändrades till 3 franska medborgare.
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!