Inlägg från: Anonym (SvartNatt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SvartNatt)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

TS, här är det en artikel angående vad andra länder tycker om Sveriges r(l)övenstyrning. Och den här är en av de som är milda i tonen.
    www.nytimes.com/2015/11/14/opinion/swedens-self-inflicted-nightmare.html

Lyssnade också på Karlavagnen idag och programledarkvinnan höll på att driva mig till vansinne. Programmet handlade om folks känslor inför det som hände i Paris. Kärringen som ledde programmet lyckades inflika Breivik minst 4 gånger. Det har hänt flera terrorattentat sedan Breivik. Är hon lika dum som alla andra vänsterfascister? Fattar de inte hur många Breivikar som hade krävts för att ens kunna ställa det där i relation till alla som muslimska grupper har mördat sedan dess? Både i Europa och andra världsdelar? Varför vill vänsterfascisterna alltid ursäkta muslimsk fanatism med att dra upp just Breivik? Och så började någon intelligent historielärare diskutera tempelriddarna i samband med kristendomens erövringar. Hallå, liksom... Dels är det ca 800 år sedan så vad menade han? Att muslimer ligger i mognad där de kristna låg för 800 år sedan??? Eller menade han vad de gjorde under de krigen? Men hallå.... Sist jag kollade var det saracenerna de krigade mot. Och vinnarfrågan: "Vilka var saracenerna?"

Alltså är det bara de som tänker med röven som hörs och syns nuförtiden? De blir nog jävligt förvånade den dagen en självmordsbombare spränger sig där deras barn befinner sig. "Men vi bor ju i Sverige, här händer inget sådant, vi tar ju bara emot flyktingar som vill ha fred ju...." Tja, det där kan de ju trösta sig med den dagen de är tvungna att följa sitt barns kista till graven precis som mer än 120 personers anhöriga tvingas göra i Frankrike. 

Jag har i alla fall fått mer än nog.

• Anonym (SvartNatt)
    sumot skrev 2015-11-15 09:44:49 följande:

Det mest tragiska av allt är att något sånt här ska hända för att även svenska folket, media och politiker ska vakna till (lite åtminstone).

Gränskontrollerna kom ju innan men frågan är varför det kom så sent. Om inte yttre länder kan kolla sina gränser kan det väl inte ses som att man bryter Schengenavtalet genom att ha gränser själva?

Det sjuka är nu att så otroligt många människor har kommit hit och gått under jorden. Jag har hört folk som jobbar inom detta som på allvar är oroliga över ISIS-rekryteringen som skett i Malmö utan att det finns någon kontroll elller kartläggning överhuvudtaget över det som sker.

Hur ska polis och Säpo kunna ha koll på personer de inte ens vet finns här i Sverige?

Nu hör man politiker prata om att vi kanske borde sett detta tidigare men att Europa vaknat sent. Vad är det man hör? Alla som på något sätt har framfört sund och vettig kritik samt haft synpunkter har ju setts som paranoida rasister eller SD:are. Inte minst har det varit tydligt här på familjeliv.

Att ens belysa problematik kring ämnet eller ens bara nämna islam eller muslimer i ett negativt sammanhang har lett till att många här skrikit "SD:are!" och desamma har setts inom media och politiken. Och därigenom har viktiga frågor helt hamnat i skymundan.

Det är som när Mona Sahlin erkände att när de blundade för hederskulturen, av rädsla för att ge SD rätt, så medförde det att alla de drabbade blev lämnade åt sitt öde. Det är det som hännder här. Konstigt att det ska upprepas hela tiden.

Man kan inte vara rädd för att diskutera religioner, värderingar, jämlikhet och tydligt sätta gränser för det när det behövs. Annars sviker man alla de som är utsatta och de som kan drabbas, vilket nu (och hela tiden varit) är hela Sveriges befolkning.

Ni personer som är så extremt rädda för att lyfta fram sånt här och med allt vad det krävs försöker tysta ner folk. Det är ni som, tillsammans med riktiga rasister och främlingsfientliga, inte tycks kunna skilja på extrema muslimer och vanliga muslimer. Ni bidrar till att hämma diskussionen och kväver yttrandefriheten samt tar bort mycket av det som en demokrati står för.

Så bra skrivet.
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-15 14:45:58 följande:
    Exakt IS har ett enormt kapital så självfallet skickar de inte sina galna krigare till Europa i gummiflottar och riskerar att de går förlorade i en drunkningsolycka eller blir sjuka och blir fysiskt nedsatta av umbäranden när de ska vandra i dagar för att till slut hamna på en förläggning någonstans.
    De tar sig in på säkert sätt och kan senare använda sig av något av alla de pass som flyktingsmugglare säger åt dem som flyr att kasta, finns säkert något led som samlar in slängda pass och säljer dem vidare både en och flera gånger..
    Ja, för att alternativet att chartra privatplan hade gett mycket tilltro till deras flyktingstatus. Och helst förhandsbokningar på Grand eller Hilton. Eller hur? Dessutom tycker jag att du ska analysera betydelsen av ordet "själv-mords-bombare". Om du nu tror att ledarna är så oroliga för terroristernas väl och ve. Det är inte kvalitet, det är kvantitet vi snackar. Det går alltid att ersätta en förlorad islamsk fanatiker med hundra. Så vad skulle det spela dem för roll om de förlorar några hundra till havs?
  • Anonym (SvartNatt)
    Flash Gordon skrev 2015-11-15 14:11:10 följande:
    Hejdå och lycka till!

Du tror väl ändå inte du får någon respekt av att kalla svenskar för det rasistiska ordet "svennar"?
    Mata inte.
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-15 15:07:03 följande:
    Finns människor som genom hot från en organisation med stor sannolikhet kan hjälpa till att få in krigare, räcker med att man har delar av sin familj inom ett område där IS har möjlighet att utplåna eller skona hela släkten.
    Precis. Jag tror inte att folk fattar vad de snackar om. De fattar inte ens att folk i Sverige som har uttalat sig kritiska mot IS på FB eller i media har blivit dödshotade. Deras familjer likaså. Med hot av våldtäkt av deras döttrar (i vissa fall i 5-årsåldern) som fadern ska få se på innan de sakta torterar dem till döds, sedan frun och sedan fadern. Folk i Sverige är naiva idioter.
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (Bra) skrev 2015-11-15 15:21:49 följande:
    Så du menar att invandrare som arbetar inom gränspolis och tull är ett säkerhetshot?
    Invandrare överlag, nej. Men statistiskt sett borde det finnas några. Precis som att myndigheterna i Norge tidigare fick upp ögonen för att många muslimer försökte lagligt få tag på vapen genom att skaffa jägarexamen, tror jag säkert att vissa har kommit på idén att infiltrera systemet inifrån. De är terrorister, de är islamiska fanatiker men deras ledare är inte korkade idioter, de vet vad de gör. Annars hade de inte kommit såhär långt.
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (Vad) skrev 2015-11-15 16:09:37 följande:

Är terrorister psykopater?

Det tror jag inte. Psykopati är en väldefinierad psykisk sjukdom. Det är nog som att säga att någon är handikappad för att personen har ont i sin lilltå.

Jag tror snarare att de är mer som folk i allmänt, dvs fega skitar som enbart är "modiga" i grupp. Lättpåverkade, ointelligenta idioter som inte har den hjärnkapacitet, insikt, omvärldskunskap eller analytisk förmåga som krävs för att ifrågasätta sina ledare. De är hjärntvättade och indoktrinerade och har låtit sig vilseledas. De har sett så mycket skit och själva utfört så pass mycket av det att de är helt avtrubbade och några känslor har de inte. När de inte utför våldtäkter, stoppar de svansen mellan benen som de kuvade skitstövlar de är och lyder sin herres minsta vink. Jag jämför de inte med kuvade hundar eftersom stackars kuvade hundar kan kuvas eftersom de är på ett barns nivå intellektuellt. Medan de här är inga småbarn. Däremot blev de väl lockade av skitsnacket om hur många de får sätta på efter döden. Och så tror jag att de tycker om att mörda, tortera, plåga. Ungefär som skinnskallarna som drog runt i skaror på 90-talet. Jag har lagt märke till det nämligen. En viss typ av män ser man nästan aldrig ensamma utan minst tre, helst fler, tillsammans.

Tyvärr är det ovan en sak som väldigt många fega människor som har varit hunsade, mobbade, utan makt, har gemensamt. Så fort de får lite makt ser de till att utnyttja det. I vanliga fall genom att orsaka så pass många problem för dem de har makt över, som möjligt. Det visar sig hos paragrafryttare, dvs byråkrater som fått viss makt, vissa ordningsvakter som inte klarade av att bli / vara polis, statsministrar som växte upp under enkla förhållanden utan möjlighet att påverka, sekreterare och receptionister som beter sig som rabiata vakthundar, o.s.v. 
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (anonym) skrev 2015-11-15 18:24:39 följande:
    De har ändrat till att tre av dem var franska medborgare och uppvuxna i Paris. Jag tror att det kommer att visa sig att alla är födda och uppvuxna i Frankrike eller möjligtvis Belgien och inte några flyktingar som kommit i Oktober, däremot kan ju någon återvänt från Syrien i skydd av flyktingström med tanke på att säkerhetstjänsten har radikaliserade under uppsikt.
    Eftersom dina nyheter är så olika andras undrar jag om du har någon form av direktantenn kopplad till yttre rymden? Du vägrar ju tala om var du får din information ifrån? T.o.m. Islamic News Daily verkar hålla tyst, har gjort så rätt länge nu om det mesta. The Muslim News i UK säger inget som stödjer dina uttalanden där heller. Så var kommer dina påståenden ifrån?
  • Anonym (SvartNatt)
    Anonym (SvartNatt) skrev 2015-11-15 19:04:11 följande:
    Eftersom dina nyheter är så olika andras undrar jag om du har någon form av direktantenn kopplad till yttre rymden? Du vägrar ju tala om var du får din information ifrån? T.o.m. Islamic News Daily verkar hålla tyst, har gjort så rätt länge nu om det mesta. The Muslim News i UK säger inget som stödjer dina uttalanden där heller. Så var kommer dina påståenden ifrån?
    Från och med nu kommer jag dessutom att kalla den här gruppen för Daesh precis som fler och fler i arabvärlden kallar dem. De är avfällingar, bigotter och daesh är ett kränkande ord som ingen vill kallas. De är ingen grupp med legitima krav. Varken på tolkningen av islam, landområden, lydnad eller annat. Så de och alla deras anhängare ska bara bort från jordens yta. Ju förr desto bättre.
  • Anonym (SvartNatt)

Det jag dock hoppas innerligt på är att ingen av terroristerna hade svenskt pass, PUT eller medborgarskap. Sverige är redan non grata i Europa, justitieministern har förhalat och fortsätter att förhala lagstiftningen mot resande terrorister. Sverige har gått ur Europolsamarbetet angående att stoppa rekryteringen av terrorister via Internet. Trots att daesh är närvarande i hög grad på sociala medier i Sverige. T.o.m. på FL sitter det folk som varje gång terroristerna diskuteras byter fokus till SD. Eller Breivik. Eller något annat helt ovidkommande som kan flytta fokus från den islamistiska terrorgruppen.

Men det är klart, varför skulle de sociala medierna reagera när vår statsminister skiter i vilket och därmed skiter justitieministern i vilket, bostadsministern rent av jämför dem med frihetskämpar, vice statsministern och dennes parti är uttalat anti-Israel, migrationsministern öppna dörrarna för dem, justitieministern förhalar lagstiftningen som skulle begränsa dem, utrikesministern gör sig ovän med varje land som reser en varningsflagg och den nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism är terroristkramaren nummer ett och belönar halshuggarfolket med jobb, bostäder och vård. Är någon fortfarande förvånad över varför islamistisk fanatism får hållas på sociala medier i Sverige?

Tänk då om de här terroristerna (även om enbart någon av dem) kan knytas till Sverige? Vi ligger redan risigt till i andra länders ögon pga att vi inte vill ta vårt ansvar och raserar säkerheten i hela Europa. Det kommr att bli just snyggt om något sådant kan härledas till Sverige. Fy fan. 

• Anonym (SvartNatt)
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-16 01:23:24 följande:

Mycket bra men skrämmande observerande ang Sveriges PK klimat som råder; "Mycket enklare att undvika att skylla på gärningsmännen och helt enkelt lägga all skulden på offren"

Sorgligt, men sant, det är detta som pågått länge nu i Sverige.

Tja, det är väl vad andra länder anser om Sverige. Inget nytt under solen. Man kan inte klandra dem heller. Sverige blir nog första landet som kickas ur EU som högrisk mot de övrigas säkerhet. Och kommer att dras inför Europadomstolen för antisemitism. Oops, vänta, har vi inte redan fått en reprimand om det?
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!