• Anonym (Var rädda nu)

Detta kommer hända i Sverige med snart!!

Läs AB artikel just nu; www.aftonbladet.se/nyheter/article21761633.ab

Detta är isis inträde i Europa, dom markerar nu. Svenskar! Bered er på detsamma i Sverige. Snart, väldigt snart.

Det ironiska är att ni kommer bekosta era egna avrättningar med era egna skattepengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 01:20

• Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!
  • nernu

Jag vill absolut se en bättre kontroll på folk som kommer hit för att minska risken att terrorister får fäste. Men det är väl extremt märkligt att säga att vi inte ska släppa in någon. Den stora majoriteten flyr ju från talibaner och IS. Ska vi sitta här och vara rädda då och säga att ni får vara kvar. Det är ju sjukt. 

Det är helt naturligt att vi berörs mer av ett terrordåd i Frankrike eftersom det är närmare oss men jag vill ändå påminna om att det här är vardag för många av dem som kommer hit och söker asyl. 

• Flash Gordon
    nernu skrev 2015-11-14 18:00:04 följande:
    Jag vill absolut se en bättre kontroll på folk som kommer hit för att minska risken att terrorister får fäste. Men det är väl extremt märkligt att säga att vi inte ska släppa in någon. Den stora majoriteten flyr ju från talibaner och IS. Ska vi sitta här och vara rädda då och säga att ni får vara kvar. Det är ju sjukt. 

Det är helt naturligt att vi berörs mer av ett terrordåd i Frankrike eftersom det är närmare oss men jag vill ändå påminna om att det här är vardag för många av dem som kommer hit och söker asyl. 
    Två olika saker - även om de glider ihop.

- Kontrollen vid gränsen behöver vi återta. Till stor del för att hindra IS-terrorister att komma hit.

- Stopp vid gränserna skall vi primärt ha för att det är fullt nu. Vi klarar inte mer.

Sedan finns givetvis som positiv bieffekt av det senare att stoppar vi alla så stoppar vi även IS-terrorister.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Var rädda nu) skrev 2015-11-14 17:12:13 följande:
    Varför är det inga ledare från icke extremistiska muslimska grupper som öppet går ut och förbannar dessa krigsförklaringar? Deras tystnad kan endast tolkas som att dom stödjer isis handlingar.

Läs här: qz.com/550104/muslims-around-the-world-condemn-terrorism-after-the-paris-attacks/ Ledarna i Iran, Indonesien, Quatar, Saudi och Kuwait har gått ut och fördömt attackerna. Lägg där till att imamer och andra muslimska ledare, samt vanliga muslimer över hela världen fördömer attackerna som ett fruktansvärt terrorbrott, brott mot själva mänskligheten. Och se gärna den här videon där en vanlig muslimsk man från Marocco fördömer attackerna och kallar dem "un-islamic".

• Anonym (Z)

5 är gripna med anledning av det som skedde i Paris, nästa mål Rom Bryssel och stockholm

• SpanskaFlugan
    Anonym (Z) skrev 2015-11-14 18:48:27 följande:
    5 är gripna med anledning av det som skedde i Paris, nästa mål Rom Bryssel och stockholm

Säger vem?
  • Anonym (Z)

Utländsk polis, IS själva och många fler, delta i utländska forum så är du uppdaterad med vad IS hittar på

SpanskaFlugan skrev 2015-11-14 18:58:59 följande:

Säger vem?

• Lilje
    Lady Blau skrev 2015-11-14 15:56:41 följande:
    Jag håller fullständigt med dig.

Vi och USA mfl ska bara låta det folket skötta sitt. Vill de vara barbarer och kasta sten på varandra, leva efter sharialagar, inte vilja leva i demokrati med yttrandefriheten som grundpelare, låta halva nationen vara mindre värda osv, osv SÅ låt dem leva sitt liv så. Mig stör dem inte där de är, låt dem leva exakt hur de vill.

Men för bövelen ta inte hit dessa i kulturer de inte vill leva i. Låt alla bo där de föddes, vill de ha krig ja varsågoda slå ihjäl varandra men kom inte hit till en kultur som ni avskyr in i ryggmärgen och ser ner på oss "otrogna".

Låt dem bara vara och blanda inte i er i någonting!
    Jag föddes i Norge. Vill du slänga ut mig med? :(
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Z) skrev 2015-11-14 19:17:49 följande:
    Utländsk polis, IS själva och många fler, delta i utländska forum så är du uppdaterad med vad IS hittar på

Jag väljer att läsa betrodda nyhetssajter som BBC, LeMonde, Der Spigel, inte random "forum på nätet". Har du en källa du kan länka till som säger att specifikt Stockholm är nästa mål?
  • Fjärrkontrollen
    Anonym (greger larsson) skrev 2015-11-14 15:18:28 följande:

Yttrandefrihet till en gräns. Man får ju inte yttra sig negativt om någon folkgrupp men det är okej att håna religiösa förebilder? Nu finns det mig veterligen inga fundamentalistiska kristna kvar men föreställ dig att nån skulle nån börja göra rondellhundar av Jesus elle Gud och så blir redaktionen nedsprängd av tio uppretade kristna....

Vissa gnäller på att det tas in för många invandrare, de använder sin yttrandefrihet, blir hotade av kollegor och andra, får de något polisskydd? Nä...

Lars Vilks går och provocerar religiösa samfund med sin "konst", mordhotas, utsätts för mordförsök, får polisskydd för hundratusentals kronor.

Nej alltså jag tycker de får skylla sig själva. Visst man har rätt att uttrycka sig (eller har man det egentligen? Man får ju inte uttala sig negativt om andra folkslag för då är man rasist, och man får uppenbarligen inte uttrycka oliktänkande från regeringen för då är man rasist.... och tydligen ska vissa radikala tidningar tystas med modifikation på yttrandefriheten för Sveriges bästa.. som någon så vackert uttryckte det), men det finns gränser. Tycker bara det är jävligt onödigt när det kokar där ute i grytan i Mellanöstern, ska man då salta på med ännu mer chili?

Fantastiskt obehagliga åsikter du för fram. Jag blir nästan mer rädd för såna som resonerar som du än jag blir av det som hänt i Paris. Man ska alltså låta sig skrämmas till tystnad och låta vanföreställningar ha företräde i en demokratisk stat. Sjukt.
  • Anonym (Z)
    SpanskaFlugan skrev 2015-11-14 19:35:43 följande:

Jag väljer att läsa betrodda nyhetssajter som BBC, LeMonde, Der Spigel, inte random "forum på nätet". Har du en källa du kan länka till som säger att specifikt Stockholm är nästa mål?

Ja men då har du hört dem säga det själva idag
Svar på tråden Detta kommer hända i Sverige med snart!!