Inlägg från: vanjastina |Visa alla inlägg
  • vanjastina

BIM januari 2016

Tog två gravstickor igår som var totalblanka. Idag, ÄL +10 ser jag ett svagt streck, jag behöver inte vinkla och vrida och det kom inom tiden!! Försökte få en bild men vet inte om det går att se ngt på den. Hoppas det ökar och inte är spök! Första gången på ett halvår som det verkligen känns som att det faktiskt kan vara ngt :,)

• vanjastina

Hjälp nu får jag faktiskt lite panik, haha. Tog ett test till efter att ha hållt mig i 5 timmar, och jag ser ett svagt streck på det med. Igår var det verkligen helt blankt, kunde inte ens ana vart det skulle vara ett streck till.

Jag tror faktiskt att det tog sig denna månad, herregud, kan det va sant?..

• vanjastina
    Blomman94 skrev 2016-01-17 14:27:45 följande:
    ändrade lite på ljusstyrkan.. Nog är där ett streck tycker jag :)
    Tack för titten :) så himla svårt att få en rättvis bild, det syns mer i verkligheten! Bara att vänta och se men hoppas det ökar!
  • vanjastina

Morgonens test. Ser så svagt men tycker inte det ökat från igår :( Har beställt hem cb så får vi se..

• vanjastina
    HCS skrev 2016-01-18 08:43:03 följande:
    Ser nåt, men tycker det är grått, mer som där strecket ska komma fram. Hoppas ändå det bara är för tidigt!
    Hoppas inte det är spök ;( Haft helt blanka stickor fram tills igår morse och nu har jag haft svaga streck på 3 st som ser rosa ut i verkligheten (men bilderna blir ju så dåliga när man lägger upp här). Ska gå och köpa något annat test som jag kan testa med imorgon.. Kommer bli så ledsen om det varit falska :/
  • vanjastina

Jag är helt skakis nu - ser ni??? Har jag plussat??

• vanjastina
    Cfmilla skrev 2016-01-18 12:55:52 följande:
    Jag ser! Ser att det är rött också!! Vågar nog mig på ett grattis
    Tack! :D Helt overkligt.. Första månaden med bidrottninggelé, funkade uppenbarligen för min del ;D
  • vanjastina
    Anonym (Lf) skrev 2016-01-18 13:10:00 följande:
    Jag ser också ett streck, typ ljusrosa
    Grattis!
    Tack :D
  • vanjastina
    Empasan skrev 2016-01-18 13:31:14 följande:
    Grattis!!! Provar också bidrottninggelé för första gången. När slutade du äta den i din cykel? Fram till ditt plus eller tills efter ÄL?
    Jag åt den fram tills jag plussade, jag anade ju något igår morse så jag tog ingen tablett igår helt enkelt utifall jag skulle vara gravid - och det är jag ju uppenbarligen! :D
  • vanjastina
    Cfmilla skrev 2016-01-18 13:49:34 följande:
    Åh vad är det och vad gör den? Varför åt du den?
    Tabletter som ska boosta fertiliteten och sägs kunna göra det lättare att bli gravid samt att den ska göra att ägget fäster lättare. Innehåller många bra ämnen. Många säger att de känner av sin ÄL mer när de äter dem, men det gjorde inte jag. Enda som jag egentligen märkte var att jag blev ännu mer sugen på att ha sex än vad jag vanligtvis är.

Jag är inget proffs på bidrottninggelé men detta är vad jag hört :) Säkert någon härinne som vet mer!
  • vanjastina

.. och tack alla som skrivit grattis!! Håller tummarna för er andra <3

• vanjastina

Ni hade rätt igår, ingen tvekan om att jag är gravid iallafall, tog ett test från testlagret på em idag (bim-3) och fick positivt :) :) Så jag kan förövrigt verkligen rekommendera testet predictor early som visade tydligt positivt för mig igår på bim -4, ÄL + 11 :) Och det var mitt på dagen! Håller verkligen tummarna för er andra nu <3

• vanjastina
    ALSI skrev 2016-01-19 20:50:10 följande:

Och där var det rosa på papperet! Fattar inte vad kroppen håller på med! Efter vad vi såg på VUL i onsdags borde det vara typ 5 dagar efter ÄL bara! Hur skulle ägget ens haft möjlighet att fästa?! Hade behövt något positivt nu :( är ju bara första riktiga försöket efter vår änglason, men hoppades så mycket!

I mina öron låter rosa på pappret 5 dgr efter ÄL lovande, kan mycket väl vara en nidblödning då ägget kan fästa så tidigt!
  • vanjastina
    Blomman94 skrev 2016-01-22 10:15:01 följande:

Ngn med erfarenhet av predictor Early? Tog ett sånt idag 6 dagar innan bim, som man "ska/kan" göra med dom testen. Negativt..

Hoppas innerligt att det är fel :( har haft molvärk sedan äl, fått så mkt flytningar sedan några dagar tillbaka o de har jag aldrig. Samtidigt som de testet mäter redan vid 5 så tycker jag de borde blivit positivt om jag nu skulle vara gravid.. Får nog också hoppa över till februari tråden. :(

Jag plussade med det i måndags på dagen, var då på bim -4, ÄL +10 så jag tycker det var bra!
  • vanjastina

Puh, skönt att se att hcg ökar, vänstra testet i tisdags på bim-3 och högra idag på bim :)

• vanjastina
    Anonym (Testaren) skrev 2016-01-23 13:37:41 följande:

Är det någon chans att man ens plussar senare om man fått negativt äl+8 med graviditetskollens stickor? :-/ och inga symptom.

Jag plussade på ÄL+11, då hade jag testat med stickor från ÄL+7 utan att se ngt, kunde kaaaanske ana en skugga på ÄL+10 men ingen annan än jag såg det härinne. Hade absolut inga symptom mer än mycket flytningar (som jag inte brukar ha annars). Lycka till!
Svar på tråden BIM januari 2016