• pärlsnäcka

BIM januari 2016

Hej allihopa!

Jag och min fästman planerar att starta bebisverkstaden vid årsskiftet.
    Finns det några fler därute? Dela gärna med er!

• Svar på tråden BIM januari 2016
  • Lilla Luna
    sebbejonte skrev 2015-12-26 10:05:19 följande:

Vill han ha barn då? Jag hade blivit superledsen om min sambo inte engagerade sig om man nu har bestämt sig för att skaffa barn

Ja. Han vill ha barn. Men han vet inget om äl utan är mer "det får bli när det blir". För mig som har lite koll är det irriterande då jag tycker vi ska mysa massor nu.
  • frofro
    Lilla Luna skrev 2015-12-26 22:15:11 följande:

Ja. Han vill ha barn. Men han vet inget om äl utan är mer "det får bli när det blir". För mig som har lite koll är det irriterande då jag tycker vi ska mysa massor nu.

Så var min man också först för han trodde att det skulle ta sig typ direkt ändå... nu ett år senare är det han som ser till att vi ligger varje dag vid äl

Man får försöka tänka att själv vill man bli gravid helst igår medans mannen kanske behöver några månader av bebisverkstad för att komma in i längtan, så man får försöka mötas någonstans där i mitten.
  • frofro

någon mer som ligger runt äl+8? några symptom att dela med er av?

• Kstadtjej87
    frofro skrev 2015-12-27 09:29:01 följande:

Är på ägglossning +7 men känner ingenting än, har haft lite molvärk. Vanligtvis brukar brösten va öma men nada. :/ Vad har du för symtom?
  • Sajocawa
    frofro skrev 2015-12-27 09:29:01 följande:

Äl+6 här. Har BIM om 5 dagar men ska ta test om 3 dagar.. Känns extra pirrigt för jag har en känsla av att jag är gravid, känner igen mig från min senaste graviditet. Typ mycket flytningar, väldigt gasig... Sen har jag haft himla molvärk ända sedan ägglossning som jag aldrig har annars..
  • behnizen

Bananen! Hur går det?? Känner du mer? Bim om dryga veckan nu ju.. Jag känner typ inget så jag är skeptiskt men tror jag kände ngt i tjejmagen Igår men jag jobbade 07-18 pass på jobbet med rea rea rea så det kan varit lite stress inbillar jag mig. Haha

Bananen92 skrev 2015-12-26 08:48:24 följande:

Äl +6 idag. Haft molande mensvärk sen äl. Är även väldigt yr ibland. I övrigt känner jag mig inte alls gravid. Har även varit lyhörd på det kända hugget i magen när ägget fäster, men inte känt något (förutom att det molar heeela tiden). Aja, det blir om det blir :)

• frestelsen

Här vet jag nada.. ingen temphöjning som visar äl vart, blänkande cb gubbe i en vecka, förvisso ser det ut att stiga på vanliga äl test. Molvärk, illamående och svullen över magen.. vet inte vad mina hormon håller på med..vill nästan ha mens så jag kan börja om från början..

• behnizen
    frestelsen skrev 2015-12-27 09:57:53 följande:

Här vet jag nada.. ingen temphöjning som visar äl vart, blänkande cb gubbe i en vecka, förvisso ser det ut att stiga på vanliga äl test. Molvärk, illamående och svullen över magen.. vet inte vad mina hormon håller på med..vill nästan ha mens så jag kan börja om från början..

Åh!! Hormoner alltså.. Men när väntar du mens ?
  • sebbejonte
    Lilla Luna skrev 2015-12-26 22:15:11 följande:

Ja det förstår jag. Min kille trodde väl att det är superlätt att göra en tjej på smällen o att det skulle ta sig direkt men så är det ju inte.

Vi tittade i Lennart Nilsson bok lite tillsammans o jag sa att även om man prickar ägglossning är det ändå bara ca 20% chans att man blir gravid.
  • Bananen92
    behnizen skrev 2015-12-27 09:46:38 följande:

Bananen! Hur går det?? Känner du mer? Bim om dryga veckan nu ju.. Jag känner typ inget så jag är skeptiskt men tror jag kände ngt i tjejmagen Igår men jag jobbade 07-18 pass på jobbet med rea rea rea så det kan varit lite stress inbillar jag mig. Haha

Ungefär samma känningar fortfarande! Igår kväll och inatt var det värre, verkligen molande värk. Har också BIM om en vecka. Försöker vara logisk och tänkte att jag har ont av andra anledningar, just för att inte bli besviken. Men samtidigt kommer jag inte på någon rimlig förklaring. Suck suck.

Kan mycket väl vara stress, men vi håller tummarna för att det var något roligare! :) Har du några mer symptom?
Svar på tråden BIM januari 2016