Låter vettigt men klart svårt! Vet hur det är. Styrkekramar!
SSK13 skrev 2016-01-12 09:55:36 följande:
Har pratat med en barnmorska nu som var väldigt bra. Men tårarna rinner ändå. Vet att hon har rätt i det hon säger men det är svårt att ta in.Hon sa att jag ska notera denna mensen och antal dagar. Sen ska jag bara vara, försöka ha kul och leva ett bra liv. Inte ta ÄL-tester. Sen ska jag få min februarimens och efter den mensen kan jag börja notera tecken på ÄL. Detta för att kunna slappna av mer och låta kroppen göra sitt jobb mer ifred. I de som inte är i detta just nu så är det ingen tid alls. Men just nu känns varje dag som en evighet.Antar att noterar jag äl-sekret i nästa cykel kommer jag vilja ha sex. Men inte ta tester.Sen sa hon att jag ska hålla ägglossning osv för mig själv. Hon sa aldrig riktigt varför men kan gissa att det är pga inte min man ska känna att vi bara har sex när det finns chans till bebis och att det kan bli oromtantiskt och i sin tur bli lustdödande.Och folsyra! Det var JÄTTEviktigt att ta flera månader innan man försöker bli gravid. Och alkohol från mens till ÄL, men inte efter ÄL så man slipper noja.Hon ville inte svara på hur länge man måste gå med konstig cykel innan man får hjälp. Hon upprepade bara "det är alldeles för tidigt ännu".Sen ville hon återigen försöka få mig att se livet runtomkring just detta. Att inte låta hela livet kretsa kring att bli gravid. Lättare sagt än gjort. Men hon har ju rätt. Känns som man hamnar i ett slags "bli-gravid-träsk". Får se om jag pausar även härifrån, kan vara en bra idé också.