• Fian88

BIM januari 2016

Hej allihopa!
    Hoppar gärna in här. Mensen kom i förrgår, väldigt ovälkommen! Vi är nu inne på fjärde försöket efter ett tidigt missfall i september men är på försök 19 totalt. Har varit hos gyn på undersökning i november och troligen har jag inte äl som jag ska. Nu är alla prover lämnade i alla fall och får veta resultatet på återbesöket 4/1. Kommer kännas skönt att förhoppningsvis få lite svar. Sonen blev till på andra försöket, antagligen var han en riktig lyckoträff:).

Fian88, bim 10-12/1, andra barnet, 4e försöket efter mf.

• Fian88
    Testartest skrev 2015-12-28 10:05:58 följande:

Hej hej, flyttar hit från Bim december listan, blev ingen julklapp...
    Mens 25/12 så ÄL runt nyår (kort lutealfas)... Bim... troligen 20/1

Tråkigt att mensen kom:'(
    Fast då har du en väldigt lång lutealfas, 20 dagar? Lutealfasen är tiden mellan äl och bim, inte mellan mens och äl.
  • Fian88
    Anonym (Tjej) skrev 2015-12-30 09:24:11 följande:
    Ja man kanske inte ska göra på kvällen? :(
    Så tidigt ska man använda morgonurin eftersom det är mer koncentrerat! Men om du dricker måttligt och har hållt dig i minst 4 timmar så kan du testa på dagen med. Men morgonen är bäst (så länge du inte är uppe och kissar på natten).
  • Fian88
    livias skrev 2015-12-30 12:01:51 följande:

Hej alla nya och "gamla" :) Haft en liten paus men man kan ju inte hålla sig ifrån alla underbara människor här inne som peppar och analyserar :) Jag fick positivt äl test två dagar tidigare än beräknat, betyder det att mitt bim datum också flyttas fram två dagar? Isåfall är det den 11 januari, tredje försöket efter mf. Lycka till alla!

Då har vi bim samtidigt. Och vi är på försök 4 efter missfall. Hoppas att det är vår tur nu!:)
  • Fian88

Är det vanligt att få en fullständig pms-attack direkt efter äl? Mitt humör idag har varit helt förfärligt; arg, frustrerad, ledsen, noll tålamod. Och så pendlar det hela tiden! Känner mig så jävla trött på hela den här cirkusen nu..

• Fian88
    Sajocawa skrev 2015-12-30 14:56:07 följande:
    Japp det är helt vanligt eftersom progesteronet ökar i samband med ägglossning, vilket också är det som orsakar pms-symptom.
    Ok, tack för svar! Då får jag försöka se det positiva i det, att jag kanske faktiskt fått äl denna här cykeln, alla symptom tyder på det nämligen. Brukar inte få pms förrän ca två dagar innan mens så därför jag undrade.
  • Fian88
    Anonym (Tjej) skrev 2015-12-30 15:22:10 följande:

Från vårdguiden:

Symtom på PMS

Om man har PMS är det vanligt att man dagarna före mens

?känner sig orolig och ångestfylld

?får snabba humörsvängningar

?lätt börjar gråta

?känner mindre lust att hitta på saker

?känner sig trött och får mindre energi

?får svårare att sova

?blir svullen i kroppen och särskilt över magen

?känner av spänningar i brösten eller att de blir ömma

?får huvudvärk

?blir hungrigare än vanligt och sugen på sött.

Vet symptomen på pms men har aldrig fått det 1-2 dagar efter äl innan. Tyckte det var så konstigt haha:-P
  • Fian88
    behnizen skrev 2015-12-30 15:38:02 följande:

Bim - 4

(Ej morgonkiss)

Svagt plus på clearblue, starkare på testlagrets och en digital som stod: Gravid! 8:e försöket gillt till syskon och lyckan är total!!

Nu är mina tvivel borta:)

Stort lycka till alla som väntar.

Grattis!:)
  • Fian88
    Anonym (Tjej) skrev 2015-12-30 16:14:39 följande:
    Det är så typiskt att det ska vara samma symtom som vid graviditet :( kunde inte pms typ vara att man fick gröna prickar på armarna ist? ;p
    Haha, ja men eller hur! Sjukt frustrerande!!
  • Fian88

Jag har en känsla! Får se om några dagar om den stämmer;)
    Imorgon ska jag i alla fall på återbesök hos gyn så håll tummarna för mig att de har positiva besked!

Svar på tråden BIM januari 2016