• Ramiz

Positiva junibebisar 2016

Här stöttar vi varandra i vår graviditet :)

Ingen fråga/ ämne är för dum för att ställas.

Vänligen håll god ton mellan oss, för bakom varje nick finns det en människa med känslor precis som dig själv :) Tänk ordentligt innan du svarar, uppfattas det som stötande- avstå från att svara :)

Kärlek & Respekt! <3

• Svar på tråden Positiva junibebisar 2016
  • Tiana
    TriciaN skrev 2015-11-18 13:34:17 följande:

Ska göra kub på tisdag är då i v 12+6 kan man se kön redan då? Någon som vet

Har läst att man kan se det som tidigast i v 14.
  • mariechen

har varit på inskrivning idag, vi ska också göra kub och passade på att fråga om könet TriciaN och fick svaret att det inte gick.

Har fått en suverän bm. Hon som jag haft med de andra barnen har gått i pension men den här är helt klart minst lika bra. Det som inte är så bra är mitt blodtryck. Nu hade jag ju iofs med mig min sjuka snart 4-åriga dotter men att ha ett vilande blodtryck på 146/101 är inte acceptabelt. Blir in på måndag igen och fortsätta utreda. Är mitt 3:e blodtryck på raken som ligger över 95 i undertryck.. 4:e personen i rad som pratar om sjukskrivning.. blir så stressad. Jag pluggar, att bli sjukskriven finns inte med på min horisont och är inget jag ens vill fundera på förrän ALLA andra alternativ är prövade och uteslutna.. RUL är bokat till den 11 januari.. Nu känns det äntligen som att man kan börja njuta av den här graviditeten, dags att lägga oron bakom sig. ÄNTLIGEN!!!

Hur går det för er andra? många som fortfarande mår illa? mitt vill verkligen inte släppa greppet om mig.. för att inte tala om den utmattande tröttheten..

• TriciaN
    mariechen skrev 2015-11-18 19:10:31 följande:

har varit på inskrivning idag, vi ska också göra kub och passade på att fråga om könet TriciaN och fick svaret att det inte gick.

Har fått en suverän bm. Hon som jag haft med de andra barnen har gått i pension men den här är helt klart minst lika bra. Det som inte är så bra är mitt blodtryck. Nu hade jag ju iofs med mig min sjuka snart 4-åriga dotter men att ha ett vilande blodtryck på 146/101 är inte acceptabelt. Blir in på måndag igen och fortsätta utreda. Är mitt 3:e blodtryck på raken som ligger över 95 i undertryck.. 4:e personen i rad som pratar om sjukskrivning.. blir så stressad. Jag pluggar, att bli sjukskriven finns inte med på min horisont och är inget jag ens vill fundera på förrän ALLA andra alternativ är prövade och uteslutna.. RUL är bokat till den 11 januari.. Nu känns det äntligen som att man kan börja njuta av den här graviditeten, dags att lägga oron bakom sig. ÄNTLIGEN!!!

Hur går det för er andra? många som fortfarande mår illa? mitt vill verkligen inte släppa greppet om mig.. för att inte tala om den utmattande tröttheten..

Har också problem med högt blodtryck. Vi får se va nästa visar, BM sa hon va orolig för mig :/ åh va synd man inte kan se men jag har inte så många v till RUL så får vänta :)
  • gruvan

Mitt illamående är bättre men nu mår jag mer illa på kvällen än på morgonen. Får jag bara på mig åksjukebanden hyfsat omgående på morgonen får jag i mig frukost och sen äter jag en andra frukost på jobbet. Sen börjar det igen runt 16. De dagarna jag slutar 17 sitter jag och småhulkar hela vägen hem på pendeltåget. Sen har jag jättesvårt att få i mig varm mat utan det blir mest yoghurt, smoothie och mackor på kvällen. Jag hoppas verkligen det blir bättre snart! I morgon går jag iaf in i v 12 och om en vecka väntar kub. Sen hoppas jag kunna slappna av och ser fram emot att berätta den glada nyheten. :)

• Maräng87

Mitt illamående håller också i sig :( Det har blivit bättre men kommer framåt lunch och eskalerar under eftermiddagen och kvällen. Gick in i v 12 idag.

• knaappeen
    TriciaN skrev 2015-11-18 13:34:17 följande:

Ska göra kub på tisdag är då i v 12+6 kan man se kön redan då? Någon som vet

Man kan se pp könsknölarna vad som är tjej eller kille. Detta är dock väldigt svårt och man måste vara otroligt duktig på det.

Vi har bokat KUB hos vad jag vet iaf, en av de få I Sverige som kan urskilja könsknölarna vid KUB
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • ostpaj

Oooh, har plattshoppat massa bebiskläder idag. Det är som att fönstershoppa, fast på surfplattan :D

Hittar massa fint unisex, ljust, koftor, bodys med ugglor. Åååh vad jag vill köpa!

• Dance dance dance

Jag provade att inte ta lergigan comp idag för att se om jag kanske kunde klara mig utan medicinen. Det var en dum idé kan vi sammanfatta det experimentet med, såhär några spyor senare. :( Går in i vecka 13 snart och är så väldigt väldigt trött på att må såhär. Tycker det tär väldigt mycket på psyket att vara så begränsad som jag blivit av illamåendet.
    Någon mer som får ta mycket medicin för att ens kunna stå på benen?

• Gweny
    odie skrev 2015-11-18 10:25:33 följande:

Idag var vi på VUL, 7+5 och först skrämde han ihjäl oss, han hittade inget foster och började prata om missfall. Panik, tankar om ännu en IVF hann komma upp i huvudet. Men sedan hittade han fostret med ett starkt tickande hjärta! Lyckan och kärleken vi kände då var obeskrivlig! 

Åh fy vad hemskt!!! Tur han hittade sen! Har också gjort IVF, så vet känslan.
  • Gweny

Marichen> > kul med inskrivning och tid för rul!

Ska själv ha det idag. Hoppas vi med får tid för det.

Svar på tråden Positiva junibebisar 2016